Peugeot 308 1.6 THP 156 k (2014)

40 fotografiíPeugeot 308

Nový Peugeot 308 dává naděje na lepší časy, s nejsilnějším benzínovým motorem také příslib zábavy za volantem. Dokáže se vyšplhat na vrchol?

Diskuze

8 komentářů

    komik

    Jestě před rokem se 307 prodávala o 100.000 levněji.Nyní se v testech nad cenou nikdo nepozastaví, takže s novou řadou se podařilo auto postavit proti dražším rivalům jako Golf a Focus. Je jasné, že časem půjdou ceny dolů, ale nimimálně před faceliftem se nebude prodávat za cenu vybavenějších malých aut jako 307.

    Fajade

    Vycitat autu, ktore dosiahne 100 km/h za 8 sekund slabu dynamiku, mi pride mimoriadne usmevne… alebo az tragikomicke.

    centsm

    Něco jiného je zrychlení z 0 na 100, v tomto případě na 2. rychl. stupeň, a průběžné zrychlení např. ze 70 na 100, běžně na 4 nebo 5. stupeň, o 6.ani nemluvím. Skutečně při zrychlení ze 70 na 100 běžně řadíte dvojku? Nebo na dálnici ze 100 na 130 dáváte 3., když před tím tam máte 6?

    Marcelino

    a aký je v tom problém – podradiť si ?
    Ja úplne bežne napr. pri výjazde na diaľnicu podradím do 3.ky a potom, čo v najkratšom možnom čase zrovnám tempo na diaľničných 140tacho preradím rovno do 6-ky a už len udržujem rýchlosť.
    Podobne pri vchádzní na hlavnú cestu z vedľajšej určite ocením ja aj autá idúce po hlavnej, keď ich nebudem obmedzovať pomalou akceleráciou ako to žiaľ robí väčšina vodičov, ktorý majú panický strach vytočiť motor aspoň nad 4000 ot.

    Marcelino

    škoda, že komentár nejde spätne editivať 🙁 …mám tam hneď niekoľko „preklepov“ v tejto neskorej nočnej hodine…

    A právě že my, kteří máme převodovku poskládanou rozumně, podřazovat vůbec nemusíme a vo tom to je…

    Fajade

    V beznej premavke praveze s kratkymi prevodmi musite radit castejsie – aby ste udrzali spotrebu na uzde, aby ste mali relativny klud v kabine /obvykle sa na to pozeralo ako na dan za lacne auto/.
    Dns uz su bezne turbobenziny dost vykonne na to, aby aj za pomerne lacny peniaz poskytovali komfort a slusnu spotrebu. A tej spotrebe napomaha prave dlhe sprevodovanie plus zaradenie jedneho alebo az dvopch rychlobeznych stupnov (jeden do 90 km/h na okresky -5. stupen, 6. stupen potom taky, ktory na 130 km/h toci prijemnych 2 a pol tisic a pritom mate k diospozicii nizky hluk a maximum tociveho momentu, sucasne nejkaych tych 80-90 koni momentalneho vykonu u THP).

    http://www.zeperfs.com/duel4720-4661.htm

    Ziadne velke rozdiely v dynamike (iba ak na poslednych dvoch rychlobehoch, ktore su u pezotu extremne dlhe).
    Zato ale octavia 1,4 TSi ani zdaleka nebude mat taku spotrebu pri rychlostiach nad 100 km/h, ako ma ten pazout. Bude ju mat minimalne o liter vyssiu. A za co? Za pocit, ze mate v rukach pretekarske auto, lebo viacej vrci a musite castejsie radit, aby nevrcalo? 🙂
    Ja si myslim, ze pre cloveka, ktory si kupuje rodinne auto, je dlhsie sprevodovanie idealnou volbou, pokial je to v aute s turbobenzinom.
    V maloobjemovej atmosfere si dlhsie prevody nemozete dovolit, lebo by to jednoducho „nejelo“

    Mirek035

    Děkuji za zveřejnění tohoto testu. Peugeot 308 si plánuji pořídit příští rok. Teď mám Peugeot 307 a k němu tažné zařízení https://www.tazne.cz/tazna-zarizeni/peugeot/307/, které (doufám) nebudu muset měnit… 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist