Peugeot 307 (výroba 2001 – 2009)

7 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Oblíbený Peugeot 307 nepatří zrovna mezi spolehlivé vozy, ale zaujme pohodlím, úspornými turbodiesely a cenou. Výhodou jsou i levné náhradní díly.

Diskuze

16 komentářů

    Jiri

    Opravdu nevím, zda to není trend, povyšovat koncern VW a vše kolem dehonestovat. Každý výrobce má někde máslo na hlavě, v tom si mohou podat ruku. Co 2,0 TDI a motory TSI u VW, to jsou průšvihy, o tříválcích HTP a TDI ani nemluvě. Pokud znám uživatele Peugeotů i Citroenů, preferují jízdní komfort oproti tvrdosti vozů VW, nejvíc u Seatů. Co se spolehlivosti týče, asi jak kdo s vozem zachází. Známá hvězda si postěžovala, jak už 2x zůstala viset na D1 s novým Mercedesem… Neoponuji článku, nemám Peugeota, mám VW Polo, ale o takovém Peugeotu 308 bych docela s motorem HDI uvažoval, ze strachu z nových dieselů od VW. Čas TDI s rotačkami asi odplynul.

    mrakoslap

    Tak nevím, mám Peugeot 307 Break, 2.0 HDi, 66 kW, r.v. 2003, najeto 220000 km. Při zakoupení 170000 km. Mé osobní zkušenosti jsou násedující:
    -Jízdní vlastnosti nejsou vůbec špatné, odpružení mi přijde až nefrancouzsky tvrdé, tedy žádné extra pohodlí. Nicméně s držením stopy v zatáčkách žádný problém, nepřiměřené náklony se nekonají. Plusem je posilovač řízení s proměnlivým účinkem.
    -Největší slabinou tohoto vozu je motor. 66 kW je na takto těžký vůz málo, ideální rychlost jízdy po dálnici je 110 – 120 km/h. Pak už se motor trápí a nepřiměřeně žere. Motor v žádném případě netáhne „vocpoda“, na což je třeba myslet při rozjezdu a řádně šlapat na plyn před puštěním spojky. Co se spolehlivosti týče, tak jeden vstřikovač už mám vyměněný, ale načatý je celý palivový systém. Některé z čerpadel do něj pouští kovové špony. Turbo je, podle tvrzení diagnostiky, zatím v pořádku. Ale i tak nad autem visí Damoklův meč desetitisícových investic.
    -S ideální dálniční rychlostí souvisí ještě další věc: Originál alu kola CMS se při rychlosti mezi 120 a 150 km/h rozvibrují, vibrace se přenáší do volantu, což je velmi nepříjemné. Intenzita vibrací se mění podle vzájeného natočení předních kol (při průjezdu zatáčkou). Nové vyvážení kol ani kotrola podvozku v servisu to nespavily, zajímavé ale je, že s plechovými koly je vše v pořádku. Na tuto vadu si v interetových diskuzích stěžuje více majitelů P307.
    -Sedadla jsou pohodlná, ale ne zbytečně měkká. Dlouhé cesty nejsou problém. Prostor pro posádku i náklad je opravdu dostatečný. Vadí mi však tuhý chod pedálů spojky a plynu, při několikahodinové jízdě po dálnici mě bolí pravé koleno. Takže tempomat by se hodil. Zamrzí absence otvoru pro lyže v zadních opěradlech.
    -Řazení se skutečně nemůže měřit s výrobky konkurenčního lidového koncernu. Řadicí páka je krátká, ale dráhy podivně dlouhé. Nicméně problémy s omylem zařazenou rychlostí nejsou.
    -Často haněné páčky pod volantem zatím drží a ani jiné závady v elektronice se neobjevují, což je u francouzského výrobku s podivem 🙂 Kromě jedné časté vady těchto aut, kterou je horší čitelnost informačního displaye ve středu palubní desky. Projevuje se, když svítí slunce. Prý to jde opravit výměnou podsvětlovací žárovky, ale jsem líný, když to alespoň trochu svítí. Žárovka H7 potkávacích světlech praskne tak jednou za půl roku, což nepovažuji za tragédii.
    -Antikorozní ochrana je výborná, na karoserii není stopa rzi. Přispívá k tomu i hliníková kapota a plastové přední blatníky.
    Takže závěrem, pro případné zájemce o koupi: pro kombi vybírejte silnější motory a kromě obvyklé ostražitsti pozor na vibrující kola.

    Jan

    307 se stejným motorem mám jako firemní, a musím říct, že to auto nemám moc rád. Jízdní vlastnosti nejsou nic moc, ale musím říct, že se hodně zlepšily, když sem teď na jaře dal nové gumy Continental premium contact5. Předtím tam byly kleber dynaxer, a to bylo strašné. Auto bylo velice nedotáčivé. Spojka je hodně tuhá, řazení nepřesné, ale co mně vadí víc, je strašně dlouhá odezva na plyn. Prostě nejde zároveň přidat plyn a začít pouštět spojku, to auto zdechne. Při rozjezdu je potřeba dat plyn, sekundu počkat a pak pouštět spojku. Toto mně připadá jako nejhorší vlastnost celého auta. Su zvyklý na benzínový motor reagující bez prodlevy. Ve vyšších otáčkách je přitom pružnost motoru vzhledem k jeho výkonu dobrá. Jinak sedadla jsou moc měkká, a po delší cestě se to nelíbí zádům. Ve svém focusu můžu jet celý den, a nic mně nebolí… Na druhou stranu lidi, kteří si takové auto koupí, tak nejsou nadšenci do aut, a tyto nedostaky ani nevnímají, nebo jim nevadí, třeba i proto, že nemají možnost srovnání. a když to má tak velký kufr 🙂

    Kuban

    Tak komunistické béžové tapety musel mít taky v 80tých letech každý 😀 😀 protože to byly tapety 😀 tady musí mít každý škodofku s Dízlem aniž by věděl proč 😀 doba se vůbec nezměnila 😉 hlavně tenhle národ rozhodně ne 😉

    Kuban

    všeobecný problém u francouzů…

    levné modely v nízké výbavě dostávaly mechanické spojky a plyn, spojka tuhá s pružinou a odporem jako kůň, řadící páka jako když válcuješ těsto 😀 Ale když sedneš do vyšších výbav, hydraulické pedály, kulisa páky přesná (pokud jde o vrcholové modely), volant tuhý, podvozek úplně jinak vyladěn, do neutrální tuhosti, jiné světlé výšky……

    prostě francouzi mají vždy široký výběr, jen se o rozmanitosti naladění v česku nic nedozvíš bo jen VW (jakoby tam tyhle rozdíly taky nebyly – jen se o nich nemluví)

    kk

    clovece, ty si nekompletny?

    1,6TDI je asi stokrat spolahlivejsi ako 1,6HDI. tie motory su kus hovna..

    Problemy robia nielen v Pezote, ale aj Citroene ci Forde a Mazde.

    Bud rad, ze mas to Polo..

    Jan

    To by mě zajímalo, za co sem dostal mínus, to sem někomu pohanil jeho auto? všechno, co sem napsal, je pravda! tak odpověz!

    mrakoslap

    Hehe, klid, já jsem Ti mínus teda nedal, ale dám Ti plus, jestli chceš 🙂 Navíc potvrzuješ většinu toho, co píšu i já. Na gumách Continental Premium Contact jezdím taky a jiné letní jsem nikdy neměl…
    Mimochodem (reakce na příspěvek níže) spojka je hydraulická a stejně je tuhá…
    Možnost srovnání s jinými auty právě mám v práci – Fabia I 1.4, Fabia II HTP, Ford Fusion 1.4, Hyundai Getz 1.4 – všechno benzín + Hyundai Tucson 2.0 diesel. Třeba sedačky – Fabie a Tucson – OK, Getz – shit, Fusion – mega shit. Podvozek – Tucson – není a nemá být řezač zatáček, Fabie – tvrdé, skákavé, ale OK, Getz – shit, jednou mě pěkně vytrestal, Fusion – na to, že je to vysoká krabice, překvapivě OK. atd., samozřejmě porovnávám levné káry.
    Co se týká kufru, tak nechápu, proč spousta lidí plive na každého, kdo si koupí větší auto, když ten prostor potřebuje. Pamatuju si živě na jízdy ve třech s bagáží ve Twingu nebo dokonce v Maluchu – to už fakt nemusím.
    Peace

    Lada

    Mám na Roomsteru 1,6TDI najeto 58000 a vstřikovací jednotka je v háji. Bohužel…:-(

    kk

    ehm, to, ze je TDI spolahlivejsi kao HDI je fakt. To vsak neznamena, ze nie su lepsie motory, resp. ze ine automobilky nerobia lepsie auta. PSA je kopa sraciek, VW je lepsi. ale nie dokonaly.

    CXA

    Já také pořád nechápu, že se v našich končinách stále tak zatracují francouzská auta, přitom ty německá mají spoustu nedostatků. Oblíbený passat B5 trpí na svou hliníkovou nápravu a korozi, o designu starších vw ani nemluvě. U VW se nikdy neřešilo to, že do Passatu dají stejné ovládací prvky jako do Pola, Octavie, Superbu, Fabie. Toto se děje naprosto všude v rámci šetření, ale mluví se o tom jen u ostatních značek, že by proto, že Škoda=VW ? Komfort bych s francouzkými vozy už vůbec nesrovnával a evergreen veškerých takovýchto testů je, nepřesné řazení, řízení, nedržení stopy atd. Já mám citroen a nelze si na něco stěžovat. Proto takovéto články beru s nadhledem, protože už dle titilku vím co tam opět bude psané, ale vždy mě to dokáže rozhořčit. Možná redaktoři zdejších periodik se moc dívají na Top Gear, ale v Top Gearu je kritizováno vše. ale taky jsou to auta pro ne běžné lidi. Možná by to chtělo se zamyslet nad tím, kteří lidé u nás auta kupují a co opravdu potřebují, jestli potřebují zrychlení z 0-100 za 5s, maximálku 250 km/h při našich limitech a nebo jestli rodinné combi, pro přepravu manželů a dvou dětí v autosedačkách musí mít sportovní ambice. Ten náhled v ČR na priority týkající očekávání od auta, postrádá logiku.

    Lukáš

    Tak jestli ván jde spojka ztuha, tak to máte evidentní poruchu. Mám P307 1.4 16V. Najeto 150000km a veškeré ovládací prvky, ať už spojka nebo plyn jdou úplně zlehka. Jízdní vlastnosti nejsou dokonalé, ovšem to auto je i po letech co ho vlastním krásné. Poruchovost nijak velká. Výměna zadních tlumičů jednoho čepu a obou táhel řízení. Jezdím převážně štreky nad tisíc km a záda mám naprosto v pořádku. Při koupi P307 je třeba brát vozy od roku 2005. Je to facelift a většina věcí haněných v článku byla odstraněna. Čest práci!

    Uko

    Myslím si,že se u nás stalo všeobecnou módou hanit francouzské vozy a jen vychvalovat vozy německé výroby.Spíše si myslím,že je to štěstí na jaký narazíte kus,a je jedno, jestli je to škodovka,mercedes či nějaký Peugeot.Máme už sedm roků P307 HDi 66kw.Za celou dobu jen jeden zadřený čep na přední nápravě a občas praskající žárovky ve světlometech,Jinak pravidelná údržba,a jen tankování nafty.Z hlediska statistiky se ovšem píše,že patří poruchové vozy.Jedinou malou výhradu mám k 66Kw motoru,který je na tento vůz přece jenom slabší,ale na běžné ježdění stačí.
    Vedle tohoto vozu vlastníme P 206 Hdi 66Kw a tady je tento motor naprosto dostatečný a z autíčkem docela cvičí,oba dva motory jsou dvoulitry.Opět s tímto autem nejsou žádné problémy klasická údržba a tankování nafty,ale ve statistikách by to mělo být opět problémové auto.Takže platí,co jsem napsal na začátku,záleží na kusu…

    pat

    Zvažuji koupi ojetého Peugeotu 307 vzhledem k rodině ve verzi SW , jelikož nejsem zbrklí a nekupuji nic než bych si o tom něco zjisti a přečetl sedl jsem k PC a hledal co se dá o tomto autě dovědět , zjistil jsem že na některých diskuzích ho moc kladně nehodnotí a že vypisují spoustu závad s kterými se u tohoto modelu setkali , tak jsem se začal dívat i po jiných značkách aut ( WV , Ford , Škoda , Renault ) a dospěl jsem k názoru a zjištění že je to všude podobné , že žádné auto nejezdí bez závad , a taky to že na ty diskuze chodí nejspíše jen ti co si chtějí postěžovat jak je jejich vůz zlobí a nebo ti co hledají radu jak problém z vozem vyřešit , ten komu vůz slouží bez problému ( těch si myslím je většina ) na takové stránky nemají potřebu ani zavítat natož tady něco psát .
    Taky my přijde že jsou dost zavádějící i ty hodnotící články / nedrží stopu , nesedí v zatáčkách / otázkou je jak rychle se do té zatáčky najede , pokud se to s nájezdovou rychlostí přežene tak vyletí ze silnice sebelepší auto a taky srovnání motorů , v jednom se dočtete že 2.0 HDI za moc nestojí že ideální volbou je 1.6 HDI v 2005 , a v jiném zase na tří řádky výpis o tom jak je 1.6 HDI nekvalitní a jakou spoustou závad a obtíží se tenhle motor potýká .

    Oskar P.

    Auto bylo zakoupeno jako příležitostní vůz do rodiny za velice příjemnou cenu. Koupil jsem ho protože se mi líbilo vzhledově. Hlavně interiér. Když jsem ho ale přivezl domů a přečetl jsem si na netu recenze, tak jsem z toho celou noc nespal. Jezdíme v něm většinou 1 až 2 osoby. Kufr není prioritou. Plně postačuje. Dnes má najeto pouze 62 t. km. Hodnocení STK v r. 2013 – téměř nový vůz. A auto také tak vypadá. Má orig. Al kola letní 205/55×16, zimní používám AL 195/65×15. Do současné doby se na něm vyskytla pouze jedna závada, občas nefungoval tempomat. Omezovač rychlosti byl ale funkční. Příčinou byl vadný brzdový spínač, proto také občas nesvítila brzdová světla. Krom olejů, filtrů, dezinfekce klima a nové L pneu, nebylo měněno nic. Protože doslova žral žárovky v tlumených světlech, časté rozsvěcování a zhasínání, byl doplněn o LED osvětlení. Je to výhoda, protože jsou dobře čitelné displeje za slunečného počasí. Slunce osvětluje interiér díky značnému sklonu čelního skla opravdu na plné pecky. Na autě oceňuji opravdu tichou a na sezení i svezení pohodlnou jízdu. Na řazení si nestěžuji. Řízení hodnotím velice kladně. Je lepší než v Oktě. Méně už tvrdší rázy od zadní nápravy při přejezdu nerovností, zejména děr. Za dobré nelze hodnotit vedení auta při projíždění zatáček nad předepsanými limity rychlostí. V tom byl Nissan Primera P10 lepší. Potom mi vrtá někdy hlavou jeho spotřeba. Dlouhodobě se nedostanu pod 8,3 l. Někdy lze zajet trasu, když se jede v rámci r. limitů i za 6,2 l. Někdy mám dojem, že autu hrabe, protože, když nasadím rychlejší tempo, i bez extrémního vytáčení motoru, začne doslova žrát a nejde pod 8 l/Ckm. Ovšem jede jako dravec. Je v něm zamontováno 2DIN rádio s navigací. Takže maximálně jsem s ním jel 216 km/h. Potom zasáhl omezovač. Rychloměr proměřuje u LP – 4km v celém rozsahu, u ZP -3 km. Protože mám možnost auto srovnávat s Octaviemi 2. generací, včetně II po fejsu, všechno v D, řekl bych, že je mi na jízdu 307 sympatičtější. Proč? Je tišší a nepotřebuji vozit za sebou zbytečný vzduch. Když ho spětně porovnám s Š.Oc. I gen.,1,6 benzin, tak musím kroutit hlavou na jejím hodnocením. Vznik auta byl r. 2002, když to srovnám s VW Golf těch generací, nechápu co je to ten etalon.

    Tomáš H.

    nevím jak to bylo před faceliftem ale mám P307 SW rok 2006, 1,6HDI 80KW a je to nejsvižnější a nejlépe sedící auto kterým jsem kdy jezdil (řídil jsem cca 15 různých kousků za 4 roky řízení).. v zatáčkách sedí nádherně, po trošce cviku se dá i skvěle odpíchnout.. nedotáčivost se projevuje jen na mokru pří větším sešlápnutí plynu na dvojku.. plyn je měkký.. se spojkou je tedy problém, auto mi stojí v servisu cca měsíc a půl od nákupu ale najeto má 157 000,- takže něco se pos… muselo 🙂 zvláště s mojí smůlou 🙂 ostatní si ale myslím, že šlape až podezřele dobře 😀 co se týče VW, kolega má momentálně auto v servisu s turbem po 120 000, rok tuším 2008 takže si člověk moc nevybere.. 🙂
    může se podělat jakékoliv auto bez ohledu na značku..
    někdo nemusí peugeot, nebo vw atd atd.. jinak můj starý P306 bylo to nejspolehlivější auto jaké znám, bohužel po 320 000km a čerstvé výměně rozvodů praskla vačka ale je to první drazší a neběžná oprava po 8mi letech, co se auto dostalo k nám do rodiny 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist