Peugeot 307 (výroba 2001 – 2009)

Oblíbený Peugeot 307 nepatří zrovna mezi spolehlivé vozy, ale zaujme pohodlím, úspornými turbodiesely a cenou. Výhodou jsou i levné náhradní díly.

RADOSTI
Široká nabídka ojetin, nízké ceny vozidel, příznivé ceny náhradních dílů, komfort odpružení, prostornost verzí SW a Break, mnoho karosářských variant, stále pohledný design, úsporné turbodiesely.

STAROSTI
Nízká spolehlivost, podprůměrné jízdní vlastnosti, nepřesné řazení.

Stejně jako další modely značky Peugeot i „třistasedmička“ těží z povedeného designu. Motoristům se zkrátka líbí a zejména proto si tyto vozy hledají nové majitele snadno.

Dalším pádným argumentem bývá cena, která je v případě Peugeotu 307 nízká. Lze tak pořídit relativně mladý automobil, aniž by bylo nutné vzdát se většího obnosu peněz. Zájemcům pak usnadňuje výběr velké množství ojetin na trhu.


Interiér automobilu potěší dostatkem místa pro posádku, a to i na zadních sedadlech. Výjimkou je pouze kupé-kabriolet 307 CC, kde je vzadu skutečně velmi málo místa pro nohy. Zadní sedadla jsou zde spíše jen nouzová.

Samotné sedačky jsou měkčí a pohodlné. Nějaké výrazné boční vedení u nich ale rozhodně nehledejte. Jejich ztvárnění plně koresponduje se zbytkem vozu, který sází na komfort, ale sportovně zaměřené řidiče neosloví.Podvozek vozu si poradí s kdejakou nerovností. Jízda je skutečně pohodlná i po českých tankodromech, avšak v zatáčkách automobil nijak neexceluje. Spíše naopak. Náklony karoserie jsou velké a držení jízdní stopy slabší. Jízdními vlastnostmi se zkrátka Peugeot 307 řadí pod průměr.

Osloví tedy spíše prakticky založené řidiče, než nějaké srdcaře. Méně nároční motoristé levnému a prostornému vozu s pohodlným odpružením jistě odpustí i nepřesné řazení a řízení postrádající odpovídající zpětnou vazbu.


Zle si vůz nestojí z hlediska schopností přepravy zavazadel. Hatchback má zavazadelník o objemu 340 litrů, tedy průměrný v rámci třídy. Kombi verze Break a SW přepraví 503 litrů v základním uspořádání, což je už mnohem zajímavější hodnota.Zcela samostatnou kapitolu představuje kupé-kabriolet, jehož elektricky ovládaná střecha z pevných dílců se skládá do prostoru pro zavazadla. Vždy zde ale zůstane minimálně 205 litrů volných, právě pro zavazadla posádky.

Zmínit musíme ještě provedení SW, které dokáže přepravit až sedmičlennou posádku díky dvojici vyjímatelných sedadel v zavazadelníku. Proti verzi Break má navíc také panoramatickou střechu vybavenou elektricky ovládanou roletkou.

Nyní se ale už přesuňme pod kapotu automobilu. „Třistasedmička“ dostala několik zážehových a několik přeplňovaných vznětových pohonných jednotek. Naprostý základ představuje benzinový agregát o objemu 1,4 litru. Ten však může uspokojit jen skutečně nenáročné motoristy.Lepší volbou je mezi zážehovými motory šestnáctistovka, která představuje ideální kompromis mezi výkonem a spotřebou. Dvoulitr si řekne o větší příděl paliva. Montoval se v provedení o výkonu 100 a 132 kW. Silnější motor slibuje sportovní výkony, ale opak je pravdou. Vůbec se mu nechce do otáček, a tak je spíše zklamáním.

Nejmenším z nabízených turbodieselů je velice spolehlivý motor 1.4 HDi/50 kW, avšak pro Peugeot 307 nemá dost výkonu. Lépe si stojí velmi úsporné šestnáctistovky ze společného vývoje Fordu a koncernu PSA Peugeot Citroën. Ty ale trápí vysoká poruchovost.


Ideálním turbodieselem je tedy 2.0 HDi, zejména pak v provedení o výkonu 100 kW. Spotřeby se nemusíte obávat a z hlediska spolehlivosti jde o rozumnou volbu. U vznětových motorizací si však dejte pozor na stav filtru pevných částic, který nezřídka dělá potíže. Zlobí také čidlo výfukových plynů.

Turbodiesely 1.6 HDi nezřídka trápí poruchy podtlakového okruhu, který ovládá turbo, škrticí klapku a EGR ventil. U tohoto motoru také nezřídka uniká olej a obehranou písničkou jsou prodřené hadice od turba.„Trhají se tepelné štíty turba, kratší životnost má dvouhmotový setrvačník a spojka a výjimkou není praskání žárovek v potkávacích světlometech,“ pokračuje ve výčtu častých poruch Radek Špulka, cenový specialista Auto ESA. Dvouhmotový setrvačník používá silnější 1.6 HDi a agregáty 2.0 HDi.


Provedení SW někdy trápí nefunkční elektrické ovládání roletky panoramatické střechy, verze Break a SW mnohdy zlobí vadné uložení zadních tlumičů, občas i ložiska kol. „U kombíků může způsobit nepříjemnosti také zasekávání spouštěče rezervy,“ doplňuje Špulka.

Pozor si dejte i na zvlněné brzdové kotouče nebo vůle v táhlech stabilizátoru. „Velmi časté jsou vykloktané či nevracející se páčky směrových světel,“ varuje zástupce Auto ESA. Přepínače pod volantem někdy doslova žijí vlastním životem a nelze s nimi udělat nic jiného, než je vyměnit. Jedna páčka ale může přijít až na 12 000 korun!

Ve zpětném zrcátku
2001 – představen tří a pětidveřový hatchback se zížehovými motory 1.4/55 kW, 1.6 16V/80 kW, 2.0 16V/100 kW a turbodiesely 1.4 HDi/50 kW, 2.0 HDi/66 a 80 kW.
2002 – uvedeny verze kombi Break a SW s panoramatickou střechou a sedmi sedadly.
2003 – uveden kupé-kabriolet 307 CC s motory 1.6 16V/80 kW, 2.0 16V/100 a 132 kW, nový agregát 1.4 16V/65 kW.
2004 – jednotka 2.0 16V/100 kW nahrazena silnějším provedením o výkonu 105 kW, nové turbodiesely 1.6 HDi/66 a 80 kW ze společného vývoje PSA Peugeot Citroën a automobilky Ford, nový turbodiesel Peugeot 2.0 HDi/100 kW.
2005 – facelift.
2007 – příchod nástupce Peugeotu 308, model 307 zůstává v prodeji pouze ve verzích Break, SW a CC.
2008 – představen Peugeot 308 SW, ukončen prodej variant 307 Break a SW.
2009 – příchod nového kupé-kabrioletu Peugeot 308 CC, definitivní ukončení výroby modelu 307, konkrétně poslední vyráběné verze 307 CC.

Bezpečnost dle Euro NCAP

Bariérovým testem Euro NCAP prošel Peugeot 307 v roce 2001.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 4 hvězdičky z 5 možných (30 bodů).
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných (14 bodů).

Bariérovým testem Euro NCAP prošel Peugeot 307 CC samostatně, a to v roce 2003.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 4 hvězdičky z 5 možných (29 bodů).
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných (10 bodů).

Milan Jirouš

19.5.2013 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist