Peugeot 307 CC (výroba 2003 – 2009)

Kupé-kabriolet se skládací střechou z pevných dílců je jako stvořený do našich podmínek. Pokud je navíc cenově dostupný jako Peugeot 307 CC, zaujme nejednoho motoristu.

RADOSTI
Pohledné tvary karoserie, odolná skládací střecha z pevných dílců, komfort odpružení, úsporný turbodiesel HDi.

STAROSTI
Kroucení karoserie v zatáčkách, pazvuky v interiéru při přejezdu nerovností a někdy i v zatáčkách, zážehový motor 1.6 16V by snesl pár koní navíc, vzhledem k výkonu 130 kW působí benzinový motor 2.0 16V celkem neochotně.

Automobily se skládací střechou má většina motoristů zaškatulkované jako sezónní záležitost. Jenže existují výjimky, jimž se na našem trhu s ojetými vozy celkem dobře daří. Řeč je o vozidlech se skládací střechou z pevných dílců, která poskytuje vozu dobrou ochranu i při parkování na ulici a navíc posádce zajistí dobrý tepelný komfort i v zimním období.

K těmto vozům patří také francouzský Peugeot 307 CC. Osloví elegantní karoserií, stejně jako možností zvolit benzinový nebo naftový pohon. Navíc se oproti ostatním karosářským verzím „třistasedmičky“ těší výrazně lepší pověsti. Kupé-kabriolety mají zpravidla nižší průměrný nájezd, což se samozřejmě promítne do spolehlivosti.

Elegantní karoserie ukrývá palubní desku designově shodnou s další karosářskými verzemi Peugeotu 307. Interiér je zde však vylepšen o několik lehce sportovních prvků, jako je bílé podbarvení budíků nebo prvky z hliníku.


Čtyřmístný interiér nabízí dostatek místa v oblasti předních sedadel, vzadu ale najdete jen minimum prostoru – za řidiče o výšce 175 cm si už dospělý cestující nesedne! Navíc pokud má vůz nataženou střechu, cestující vyšších postav sedící na zadních sedadlech mohou mít omezený prostor v oblasti hlavy. K zadním sedačkám se lze dostat přes odklopená opěradla předních sedadel, ale v případě natažené střechy je nastupování dost nekomfortní.

Zavazadelník automobilu disponuje dostačujícím objemem 350 litrů, avšak střecha se skládá do prostoru pro zavazadla (nejprve je třeba natáhnout roletku, nad níž se střecha složí), čímž se využitelné místo značně zmenší. Kromě toho manipulace a vykládka zavazadel u vozu se složenou střechou není zrovna snadná. Kdo chce tedy využít celý objem zavazadlového prostoru, musí jet s nataženou střechou.

Jízda s Peugeotem 307 CC je příjemná. Podvozek dobře tlumí nerovnosti, v rámci modelové řady 307 je asi nejlépe naladěn a tak vozidlu zajistí celkem slušné jízdní vlastnosti. V zatáčkách ale pocítíte kroucení karoserie.

Nabídka pohonných jednotek začíná zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 80 kW. Motor 1.6 16V si dobře stojí z hlediska spotřeby, výkonu by mu ale slušelo více. Vyhovovat tak bude klidnějším motoristům. Kdo vyžaduje svižnější reakce, měl by hledat zážehovou pohonnou jednotku 2.0 16V pracující s výkonem 100 či 103 kW.

Vrcholem nabídky je taktéž atmosférický agregát 2.0 16V disponující výkonem 130 kW. Na udávaný výkon je však nečekaně laxní, sportovně založené řidiče nepotěší ani převodovka, která někdy nezvládá rychlé přeřazení bez zvuku ozubených kol (u všech motorizací).

Zajímavou alternativu nabízí turbodiesel. Osvědčený naftový motor 2.0 HDi pracuje s výkonem 100 kW, což je zcela vyhovující. Podpořený turbodmychadlem dodá automobilu dost sil ve všech jízdních situacích a navíc potěší opravdu příznivou spotřebou. Na trhu se však nevyskytuje tak často, jako zážehové varianty.

Peugeot 307 CC nezřídka trápí rozvrzaný interiér, časté jsou vůle na podvozku. „Vyskytují se zejména vůle v táhlech předního příčného stabilizátoru, ale vyloučit nelze ani vytlučené čepy“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Setkat se můžete také s vibracemi řízení či zvlněnými brzdovými kotouči.

„U turbodieselu si dejte pozor na stav vstřikovačů,“ pokračuje zástupce AAA AUTO. Při výběru auta vždy dbejte na to, aby byl běh motoru pravidelný, bez kolísání otáček na volnoběh a aby měl přirozený zvuk. Objevuje se praskání žárovek v potkávacích světlometech a zejména u vozidel provozovaných i v zimních měsících není výjimkou koroze výfuku.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pozor i na funkčnost elektroniky. „Prohlédněte displej palubního počítače, zda dopisuje, prověřte také funkčnost elektrického ovládání střechy,“ nabádá Jindřich Topol z AAA AUTO. V zavazadelníku je pojistka, která se sepne při zatažení roletky, což je podmínka pro to, aby šla střecha složit. Jenže tato pojistka může být poškozená a střechu pak nelze složit jinak než v nouzovém ručním režimu.

Důkladnou pozornost je třeba věnovat páčkám pod volantem, které představují typické slabé místo peugeotů. Časem se opotřebují a jejich elektronika začne žít vlastním životem. Výměna páčky je přitom nákladná záležitost – dle typu páčky se náklady pohybují v tisících korun (páčka dodávaná s potřebnou elektronikou může přijít i na 12 000 Kč). Občas se lze setkat s vozidlem, jehož ložiska kol se hlásí o výměnu typickým hučením.

Ve zpětném zrcátku
2001 – uvedení hatchbacku Peugeot 307.
2003 – na trh přichází kupé-kabriolet 307 CC se zážehovými motory 2.0 16V/100 a 130 kW.
2005 – nový zážehový motor 1.6 16V/80 kW, výkon benzinového dvoulitru upraven na 103 kW, nově v nabídce také turbodiesel 2.0 HDi/100 kW.
2009 – ukončení výroby modelu 307 CC a jeho nahrazení nástupcem 308 CC.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Peugeot 307 ve verzi CC v roce 2003. Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 4 hvězdičky z 5 možných a za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných. Bezpečnost dětí v autosedačkách samostatně hodnocena nebyla.

1.5.2017 12:20| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist