Peugeot 307 CC (2003 – 2009)

Horké letní dny lákají k vodě, nebo třeba k projížďce pod otevřeným nebem. Nemáte v čem? Trh s ojetými vozy nabízí spoustu možností, třeba Peugeot 307 CC.

RADOSTI
Líbivý design, střecha z pevných dílců poskytující dobrou ochranu vozu i při parkování na ulici, komfortní podvozek.

STAROSTI
Vzhledem k udávanému výkonu neochotný motor 2.0 16V/130 kW, agregát 1.6 16V má s vozem celkem dost práce, kroucení karoserie, pazvuky v interiéru při přejezdu nerovností a někdy i v zatáčkách.

Ojetá auta, to nejsou jen sedany, hatchbacky, liftbacky, kombíky, „empévéčka“ nebo SUV. Trh nabízí také sportovní nebo sportovněji se tvářící vozy a samozřejmě kabriolety. Jejich sezóna je v plném proudu, sluníčko pálí a jízda s větrem ve vlasech v tuto dobu láká i motoristy, kteří k vozům se sundávací střechou nijak zvlášť netíhnou.

Bazary sice nejsou kabrioletyroadstery (ani na ně nesmíme zapomenout) zrovna narvané k prasknutí, ale kdo hledá, ten najde a přitom ho to nebude stát ani velké úsilí. Zejména pokud zatouží po automobilu francouzské produkce se skládací střechou z pevných dílců.


Kupé-kabriolety české motoristy totiž z tohoto segmentu zajímají nejvíce, nejčastěji přitom potkáte ty se lvem ve znaku. Proč právě kupé-kabrio? Žijeme v Čechách a vůz s plátěnou střechou prostě není na ulici v bezpečí.Jistě, i klasická kupé se kradou, jenže se do nich nedokáže dostat kdejaký primitiv. Stejně tak jim střechu „nevylepší“ omezený chudák vracející se o půl čtvrté ráno z hospody. Zkrátka kupé-kabriolet si mnohdy koupí i motorista, který by se bál před domem s kabrioletem vybaveným plátěnou střechou zaparkovat.

A proč zrovna Peugeot? Řadě motoristů se design těchto vozů líbí a především jsou na trhu ojetin nejpočetněji zastoupeny. Zejména model 206 CC, ale nedostatek není ani „třistasedmiček“ se skládací střechou. A právě na tento větší vůz se dnes podíváme.


Podle mnohých je 307 CC nejpohlednější karosářskou variantou modelové řady 307 a nehraje roli, zda zrovna má, či nemá nataženou střechu. Dobře vypadá také palubní deska z kvalitně působícího plastu. Pokud je vůz vybaven koženými sedadly, buďte si jisti, že prostor pro posádku povýší.Vzhledem k tomu, že automobil vychází z koncepce kupé, musíte počítat s delšími dveřmi, takže výstup či nástup do vozu v řadě k silnici kolmo stojících aut není vždy úplně snadný. A co nabídka prostoru pro posádku? Kdo sedí vpředu, má vyhráno.


Tady je totiž místa dostatek ve všech směrech. Ale vzadu? Prostor pro nohy pro cestující sedící na zadních sedadlech vypadá spíš jako špatný vtip. Když si řidič o výšce 175 cm seřídí sedadlo, za něj si už dospělý cestující nesedne!

To ale nevylučuje přepravu malých dětí v autosedačkách. Ty na podlahu nedosáhnou, a dokud nevyrostou, není co řešit. Co ale hodně motoristů řeší, je zavazadlový prostor. Pokud necháte nandanou střechu, není zlý. Nabízený objem 350 litrů může být dostačující.


Pokud však sundáte elektricky ovládanou střechu, zbude na kufry pouhých 205 litrů místa. Nejprve ale musíte v zavazadelníku ručně zatáhnout roletku oddělující prostor pro střechu a pro zavazadla. Pro manipulaci se střechou slouží ovladače podobné těm na stahování oken, najdete je mezi předními sedadly. V případě, že by došlo k poruše, lze střechu natáhnout ručně.Pod kapotu verze 307 CC se nedostaly všechny pohonné jednotky dostupné v hatchbacku, SW či provedení Break. Čtyřmístný kupé-kabriolet má být sportovnější a navíc je přibližně o 200 kg těžší než hatchback. Nepřekvapí tedy, že zážehovou čtrnáctistovku pod jeho kapotou nenajdete. Peugeot 307 CC se totiž snahou nepřetrhne, ani pokud jej pohání motor 1.6 16V/80 kW.


O poznání více úsilí předvádí zážehový dvoulitr disponující výkonem 100 či 103 kW. Vrchol nabídky představuje taktéž atmosférická pohonná jednotka 2.0 16V/130 kW. Vzhledem k udávanému výkonu je ale dost neochotná. Z nízkých otáček se zkrátka dostává se znatelnou nechutí, ve vyšších pomalu ožívá.

Z hlediska provozních nákladů, ale i odezvy na sešlápnutí pedálu plynu, představuje nejlepší volbu turbodiesel 2.0 HDi/100 kW, montovaný od roku 2005. Pracuje totiž s točivým momentem 320 Nm (340 Nm overboost), což je znát.Příznivce zážehových pohonných jednotek zase osloví slabší z dvoulitrových motorů, který má dostatek výkonu a je na trhu poměrně početně zastoupen. Avšak spolupracuje jen s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou (nebo čtyřstupňovým automatem), zatímco turbodiesel má šestistupňový manuál.

„U vznětového motoru si dejte pozor na stav vstřikovačů common railu,“ nabádá Miroslav Vápeník, vedoucí manažer Auto Diskont. Zážehovou šestnáctistovku zase někdy trápí nepravidelný běh, známé jsou potíže s opotřebenými brzdovými kotouči nebo hučícími ložisky kol.


Zaskočit by vás neměly vytlučené čepy přední nápravy, vyskytují se vibrace v řízení, praskání žárovek ve světlometech a zlobit může také elektronika střechy. „Obehranou písničkou jsou chybné či spíše zmatené funkce páček pod volantem, které po čase podlehnou opotřebení a jejich elektronika začne žít vlastním životem,“ upozorňuje na typický problém peugeotů zástupce Auto Diskont. Vyřešení těchto potíží přitom může přijít až na 12 000 korun. Výjimkou není ani nedopisující displej palubního počítače.


Ve zpětném zrcátku
2001 – uvedení hatchbacku Peugeot 307.
2003 – na trh přichází kupé-kabriolet 307 CC se zážehovými motory 2.0 16V/100 a 103 kW.
2005 – nový zážehový motor 1.6 16V/80 kW, výkon benzinového dvoulitru upraven na 103 kW, nově v nabídce také turbodiesel 2.0 HDi/100 kW.
2009 – ukončení výroby modelu 307 CC a jeho nahrazení nástupcem 308 CC.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Peugeot 307 ve verzi CC v roce 2003.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 4 hvězdičky z 5 možných (29 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných (10 bodů)

Milan Jirouš

19.8.2012 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist