Peugeot 306 (1993 – 2002)

Automobil Peugeot 306 potěší odolnými vznětovými motory. Tvary dnes už ale neoslní.

Model 306 byl uveden s karoserií tří a pětidveřový hatchback v roce 1993. Následující rok se představil sedan a kabriolet.

Na trh se dostal také sportovněji laděný hatchback XSi s motorem 2.0/90 kW a silnější provedení S16 s agregátem 2.0 16V/120 kW. V roce 1996 dostala varianta S16 šestistupňovou převodovku.

Rok 1997 přinesl facelift a také dlouho očekávané kombi pod označením Break. O další dva roky později se pod kapotu vozu dostal turbodiesel 2.0 HDI se vstřikováním systémem common rail.

Výroba hatchbacku byla ukončena v roce 2001. To se už představil nástupce s označením 307. Následující rok se objevila „třistasedmička“ také v provedení kombi a to znamenalo definitivní ukončení výroby modelu 306.
Bariérový test Euro NCAP absolvoval Peugeot 306 v roce 1998. Za bezpečnost posádky při nárazu si odnesl tři hvězdičky z pěti možných, což je na dnešní dobu slabé hodnocení. Tehdy to bylo ale slušné vysvědčení.

Za volantem

Palubní deska vozu působí na dnešní dobu opravdu zastarale a použité plasty kvalitou neoslní. Na druhou stranu ovládání vozu je příjemné.

Vpředu najdete místa dostatek, vzadu v hatchbacku můžete mít méně místa pro hlavu. Tato karosářská verze nabídne prostor pro zavazadla o objemu 338 litrů. Praktičtější kombi disponuje 442 litry a sedan 463 litry. Kabriolet má nákladový prostor o objemu 274 litrů.

Měkčí podvozek zajistí dostatečný jízdní komfort na nekvalitní vozovce, ale ani v zatáčkách není „třistašestka“ špatná. Nepotěší však nepřesným řazením. Pochválit nelze ani vozy bez posilovače se značně těžším řízením.

Z pohonných jednotek nemůžeme doporučit slabou jedenáctistovku o výkonu 44 kW. Snahou se nepřetrhne ani atmosférický diesel 1.9 D/47 kW (později 50 kW). Jeho klad představuje velká odolnost. Může se s ní pochlubit ale i znatelně živější turbodiesel 1.9 TD disponující výkonem 66 a 68 kW.

Staré vznětové motory jsou hlučné a těžké, což nepříznivě ovlivňuje životnost zavěšení předních kol, ale kromě úniku motorového oleje se jim problémy vyhýbají. To se nedá říci o turbodieselu se systémem common rail, který se nabízel od roku 1999. Je sice kultivovanější, avšak nezřídka jej trápí problémy se vstřikovači.

Časté závady

Peugeot 306 mnohdy postihuje koroze. Velké nepříjemnosti dokáže způsobit také stávkující imobilizér. Vozidlo bylo vybavováno tlačítkovým imobilizérem, který se odblokuje po zadání správného kódu. Jelikož bývá často příčinou problémů, je u nejednoho auta vyřazen z provozu.

Nezřídka se objevují vůle na přední nápravě (zejména u dieselů s těžšími motory) a totéž platí pro zadní, kde se lze setkat s nadměrně opotřebenými silentbloky zavěšení. Závady se nevyhýbají ani alternátoru a startéru.

Některé automobily se potýkají s problikáváním kontrolek airbagů, nefunkčním ventilátorem chlazení či vadným vstřikováním u zážehových pohonných jednotek. Pozor také na opotřebované poloosy a ložiska kol. Zlobí i nefunkční centrální zamykání.

Motorizace

Zážehové motory: 1.1/44 kW, 1.4/55 kW, 1.6/65 kW, 1.8/74 kW, 1.8 16V/81 kW, 2.0/90 kW, 2.0 16V/98 kW, 2.0 16V/120 kW.
Vznětové motory: 1.9 D/47 kW, 1.9 D/50 kW, 1.9 TD/66 a 68 kW, 2.0 HDI/66 kW.

KLADY
odolné staré diesely
nízké ceny ojetin
pohodlné odpružení
zavazadelník kombi s nízkou nákladovou hranou

ZÁPORY
choulostivý podvozek
těžké řízení vozů bez posilovače
tvarově zastaralý interiér

Milan Jirouš

8.1.2010 11:50| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist