autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 301 > Peugeot 301 1.6 115 k EAT6 (2016)
Peugeot 301 1.6 115 k EAT6 (2016)
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Radosti
Převodovka, cena versus hodnota
Starosti
Ovládání oken na středu, otevírání kufru
Kompaktní sedany možná nepatří v našich končinách právě mezi oblíbené typy automobilů, nicméně tento si pozornost jistě zaslouží. Ne snad pro svůj vzhled – i když na tomto místě obvykle drmolím cosi o subjektivním hodnocením v rámci toho, jak auto vypadá, tak musím říct, že nepovažuji Peugeot 301 za vyloženě hezký a možná se mnou budete souhlasit.
Myslím, že jde o tvar a umístění předních světlometů, které mi nesedí k liniím vozu. Nicméně se nacházíme v „ekonomické“ kategorii čtyřdveřových aut a ne na vrcholu potravního řetězce, kde se řeší i ty sebemenší detaily mezi třídou S, řadou 7 a A8, takže vzhled bych nepovažoval za vyloženě zásadní. Aby to nepůsobilo, že stavím Peugeot do pozice ošklivého kačátka, tak to ne, prostě se mi nijak zásadně nelíbí a je to.
Interiér
V kabině vzhled neřeším, mohu okomentovat materiály odpovídající kategorii, sedačky s komfortem poplatným třídě, grafiku displeje a la levný Peugeot, vše v pořádku. V pořádku ale podle mne nejsou otvory pro nápoje – jsou tak malé, že se mi do nich nevešel ani cestovní kelímek na kávu. A také mám problém s ovládáním stahování okýnek na středovém panelu zvyklý z 99% aut na dveřní umístění jsem vždy chvíli, při potřebě větrání, tápal. V pořádku naopak je převodovku, pokud se přesunu jen o pár centimetrů vedle, automatická převodovka, a o tu nám právě jde, protože jinak Peugeot 301 můžeme považovat již za obecně známý a prověřený stroj.
Pohon
Automat funguje parádně. Opravdu jsem nečekal tak dobré chování, ale skutečně musím prohlásit, že automatická převodovka se chovala tak, jak bych asi řadil ve většině případů a situací já. Zašlápnu plynový pedál do podlahy, automaticky se podřazuje, jedu do zatáčky, brzdím, automat opět volí nižší kvalty, uvolním pedál na plnu, odřadí se, ustálí se tempo, opět jdou kvalty nahoru. Opravdu, klobouk z hlavy, tohle mne velice příjemně překvapilo a konkurence se svými dvouspojkami je o délku pozadu.
Je třeba počítat, že na přední kola jde přes automat síla od šestnáctistovky s výkonem 115 koní, takže nelze čekat při kickdownu kopanec do ledvin a zamáčknutí do sedačky, takhle (od podstaty věci) Peugeot 301 nefunguje a nemá fungovat. Dynamika je definovaná hodnotami 115 koní a 150 Nm, nicméně souznění motoru a převodovky je ukázkové.
Spotřeba
Dlouhodobou spotřebu jsme měl kolem sedmi litrů, na fotkách narazíte asi na údaj 7,5 l/100 km, a to, přiznávám, při spíše svižnějším tempu, než že bych se loudal. Připojím-li fakt, že auto mělo jen velmi malý nájezd a v podstatě šlo o „syrový“ stroj, za mne je toto v pořádku.
Ovladatelnost
Jízdně je na tom Peugeot 301 tak, jako malý sedan s ekonomickým zaměřením, nelze čekat vykrajování zatáček pomocí chirurgicky přesných manévrů, podvozek sofistikovaný jako počítač v NASA a podobně, 301čka prostě jezdí jako poctivé levné auto. Nepřekvapí záludností, neurazí, dokonce bych řekl že až potěší svou přímočarostí. V širším pojetí výrazu „ovladatelnost“ pak zmíním, že soužití s ohledem na ovládání auta je nekomplikované a přátelské, jen kdybych uměl otevírat kufr (opravdu velký, prostorný!) kufr ručně a ne pouze dálkové klíčkem.
Verdikt
Základ pořídíte hluboko pod tři sta tisíc, s šestnáctistovkou a automatem přijde Peugeot 301 na 344 000 Kč a já si troufám říct, že své peníze dostanete poctivé auto s jasně specifikovaným akčním polem. Považovat vůz za jedlíka dálničních kilometrů asi nelze vzhledem k jeho „výbavě,“ ovšem jako příjemný společník do města a na občasné výjezdy mimo metropoli se Peugeot 301 s automatickou převodovkou hodí výtečně.
Já osobně bych si ho nekoupil – patřím mezi kombíkové fanatiky, ovšem zákazník hledající čtyřdvéřový sedan s maximem komfortu za co nejnižší cenu by měl Peugeot 301 brát jako velmi seriozní nabídku.
Konkurence
Ojetá auta | vydáno 5. 2. 2010
Citroen C-Elysee čeká těžká práce
Autonovinky | vydáno 21. 6. 2012
Škoda Rapid 1.2 TSI 105 k vs Renault Fluence 1.6 16V 110 k (2014)
Srovnávací test | vydáno 1. 7. 2014
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Zdvihový objem (cm3) | 1587 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 85/115 v 6050 |
Točivý moment (Nm) | 150 v 4000 ot./min |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 180 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,6 / 6,8 |
Objem nádrže (l) | 50 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4442 |
Šířka (mm) | 1748 |
Výška (mm) | 1477 |
Rozvor náprav (mm) | 2652 |
Provozní hmotnost (kg) | 1190 |
Zavazadlový prostor (l) | 506 / 640 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 269 000 Kč |
Základní cena test. verze | 344 000 Kč |