Peugeot 207 Epure

Pokud si odmyslíte vodíkový pohon konceptu Epure, díváte se na nové kupé-kabrio 207 CC...

Když byl v roce 1998 představen Peugeot 206 CC, znamenalo to průlom pevné skládací střechy (tehdejší horké novinky, použité na Mercedesu SLK) do segmentu malých aut. Od té doby se mnohé změnilo, takže po nedávném nástupu nové řady 207 přijde nová generace této koncepce v podobě kupé-kabrioletu 207 CC na podstatně obsazenější trh, kde pevnou skládací střechou disponují například Opel Tigra nebo Mitsubishi Colt CZC.

Peugeot 207 velká fotogalerie

Peugeot 207 fotogalerie

Jako předzvěst příchodu 207 CC se nyní představuje koncept Peugeot 207 Epure, který má upozornit kromě budoucí podoby sériového kupé-kabrioletu také na současnou úroveň vývoje koncernu PSA na poli palivových článků.

Exteriér
Bílá barva konceptu Epure má kromě zvýraznění čistoty linií symbolizovat i ekologicky čistý pohon tohoto auta. Pokud jde o design, na známou příď řady 207 navazuje výrazně stoupající boční linie oken a velmi vysoká záď, přičemž kombinace sklonu čelního skla a zadního okna při zvednuté střeše navozuje dojem pohybu i tehdy, pokud auto stojí. Prostor pro cestující je orámován chromovanou lištou, koncová světla s diodovým efektem pak spojuje integrovaný spoiler na hraně kufru.

Interiér
Interiér je kompletně čalouněn bílou kůží (včetně přístrojové desky a dveří), pouze na několika místech a v perforovaných sedadlech prostupuje zelená barva „absinth“. Přístrojový panel informuje o stavu nabití baterií, barevný displej na středové konzoli pak o množství vodíku v nádržích.

Pohon
Koncern PSA se věnuje kromě vývoje hybridních technologií na bázi motorů HDi, motorů spalujících biopaliva nebo vývoje filtrů pevných částic DPFS i otázkám vzdálenější budoucnosti, jako jsou palivové články, jejichž uvedení do sériové výroby ještě vyžaduje překonání mnoha technických problémů.

Koncept 207 Epure je poháněn elektromotorem, který získává energii z palivových článků GENEPAC, jejichž účinnost přesahuje 50 procent (ve srovnání s 25 až 30 procenty klasických spalovacích motorů). Systém s pěti nádržemi, schopnými pojmout 3 kg vodíku pod tlakem 700 bar, baterií li-Ion a elektromotorem je umístěn pod podlahou kufru, neomezuje místo na zadních sedadlech ani funkci mechanismu sklápění střechy. Nejvyšší rychlost konceptu Epure činí 130 km/h, dojezd dosahuje asi 350 km.

Jan Cacek

11.9.2006 12:01

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist