Peugeot 206/206+ (1998 – 2012)

Líbivá „dvěstěšestka“ se stala ihned po uvedení na trh velice populárním vozem. Také na trhu ojetin se cenově dostupnému vozu daří, a to už řadu let.

​RADOSTI
Pohledný design, řada karosářských verzí, nízká nákladová hrana kombi SW, velmi úsporné turbodiesely 1.4 HDi a 1.6 HDi.

STAROSTI
Malý zavazadelník kombi SW, méně prostoru pro cestující na zadních sedadlech (velmi málo v kupé-kabrioletu CC), nepřesné řazení, menší sedadla, podprůměrné jízdní vlastnosti.

Malý Peugeot 206 pořídíte za opravdu příznivou cenu. Vždyť vozy z počátku výroby se dostaly už hodně pod padesátitisícovou hranici. Model je ale zastoupen i mezi automobily ve vyšších cenových hladinách.

Zde figuruje nejen hatchback, ale i kombi označené 206 SW, kupé-kabriolet 206 CC nebo faceliftované provedení 206+, které se vzhledem přiblížilo nástupci, modelu 207 (včetně palubní desky). Peugeot 206+ se ale začal prodávat až v lednu 2009, a tak není na trhu nijak početně zastoupen.


Ale vraťme se k původní „dvěstěšestce“. Nevelký automobil s útulným interiérem padl do oka především ženám. Ty mají většinou jiná měřítka k posuzování automobilů než muži, a tak některé minusy snadno přehlédnou. Narážíme tím třeba na nepřesné řazení nebo ne zrovna ideální jízdní vlastnosti.Na druhou stranu muži i ženy bez rozdílu musejí vnímat omezený prostor na zadních sedadlech. Zejména lidé vyšších postav pak kritizují menší sedačky. Nezřídka bývá zmiňován i nevelký zavazadlový prostor.

V případě hatchbacku, který nabízí objem 245 litrů, řada motoristů přimhouří oko. Nakonec Peugeot 206 je malé auto, takže důraz na objem zavazadelníku při jeho pořizování mnoho řidičů neklade.

Avšak kombi 206 SW se zavazadelníkem o objemu 313 litrů opravdu nenadchne. Zejména pokud jej porovnáte s domácí Škodou Fabia, jež ve své první generaci nabízí o 113 litrů větší nákladový prostor.


Zcela samostatnou kapitolu představuje kupé-kabriolet, u něhož není velikost zavazadelníku nijak zvlášť důležitá. Při stažené střeše disponuje objemem jen 150 litrů (střecha se skládá do zavazadlového prostoru). Pokud střechu natáhnete, získáte pěkných 320 litrů.Měkce nastavené odpružení znamená dobré tlumení nerovností a to platí i v případě výmolů typických pro české silnice. Avšak po stránce jízdních vlastností je „dvěstěšestka“ pod průměrem, což se ukáže na klikatých okreskách nebo při vyhýbacím manévru.

Žádné terno není ani sportovně laděné provedení 206 RC s atmosférickým motorem 2.0 16V/130 kW. Podvozek auto ve vysokých rychlostech nezvládá a to ani s pomocí stabilizačního systému. I „er-céčko“ má nepřesné řazení a k tomu ještě motor postrádající zátah v nižších otáčkách.

Nejžádanější je Peugeot 206 se zážehovým motorem. Základní jedenáctistovka ale může stačit jen nenáročným motoristům. Kdo chce jezdit svižněji, měl by zvolit objemnější agregát. Vznětové motorizace jsou vyhledávány především v kombi SW, ale setkáte se s nimi běžně i u hatchbacků.


Opravdu výbornou pohonnou jednotkou konzumující naftu je 1.4 HDi. Jistě, nejde o žádného atleta. Vlastně je to celkem lenoch, ale pracuje opravdu spolehlivě, což může být pro zájemce o motorizaci vykazující nízké náklady zásadní.Výrazně svižnější 1.6 HDi potkává řada potíží. Patří sem třeba problémy s podtlakovým okruhem (ovládá EGR ventil, škrticí klapku a turbo), výjimkou nejsou prodřené hadice od turba, problémy se vstřikovači nebo únik motorového oleje.

Turbodiesel 2.0 HDi je spolehlivější ale pod jeho hmotností trpí přední náprava, což vede k rychlejšímu opotřebení zavěšení. Podobná je situace u vozů se zážehovými dvoulitry.


U benzinové šestnáctistovky se mohou objevit problémy v podobě visících ventilů a běhu na tři válce. Jedenáctistovku a čtrnáctistovku zase někdy trápí nepravidelný běh. Na vině bývají vadné zapalovací cívky Sagem (montované v hranaté liště mezi sacím potrubím a víkem ventilů). Peugeot montoval i cívky Electricfil, které pracují spolehlivě (poznají se podle lišty, jež má dvě zaoblené hrany).

„Obehranou písničkou jsou závady sdružených přepínačů pod volantem. Přitom cena jedné páčky se může vyšplhat až k 7 000 Kč, podle užitého typu,“ vysvětluje Miroslav Vápeník, vedoucí manažer Auto Diskont. Nepříjemnou závadou je utržená aretace posuvu předního sedadla, u kupé-kabrioletu se objevují netěsnosti bočních oken či potíže se špatně dosedající střechou (následek nadměrného kroucení vozu).Elektrická střecha u 206 CC někdy nefunguje vůbec. Na vině bývá uražená pojistka v zavazadelníku. Vůz pak nepozná, že je zatažená roletka, co je podmínka pro manipulaci se střechou.

Výjimkou není klepání osmiventilových motorů, pozor si dejte také na stav držáku rezervního kola, které je umístěno pod vozem. „Pokud je držák zkorodovaný, těžko rezervu v případě nutnosti uvolníte. Běžně se doporučuje spouštěcí šroub přibližně dvakrát do roka promazat, což zajistí jeho bezproblémovou funkčnost,“ radí zástupce Auto Diskont.


Ve zpětném zrcátku
1998 – uvedení tří a pětidveřového hatchbacku Peugeot 206 se zážehovými motory 1.1i/40 kW, 1.4i/55 kW, 1.6i/65 kW a spolehlivým, avšak líným atmosférickým dieselem 1.9 D/51 kW.
1999 – příchod sportovněji laděné verze S16 s motorem 2.0 16V/99 kW, jednotka 1.4i na přání kombinována s automatickou převodovkou.
2000 – nový turbodiesel se vstřikováním common rail 2.0 HDi/66 kW a zážehová jednotka 1.6 16V/80 kW.
2001 – modernizace, ukončena montáž atmosférického dieselu, nový kupé-kabriolet Peugeot 206 CC, v září nový turbodiesel 1.4 HDi/50 kW.
2002 – příchod kombi Peugeot 206 SW, u hatchbacku určité zlepšení jízdních vlastností (montáž tvrdších silentbloků podvozku).
2003 – na jaře další drobná modernizace, uvedena sportovněji laděná varianta 206 RC s atmosférickým motorem 2.0 16V/130 kW, na podzim nový zážehový agregát 1.4 16V/66 kW.
2004 – v nabídce se objevuje nový turbodiesel 1.6 HDi/80 kW.
2006 – uveden nástupce, model 207, Peugeot 206 ale zůstává ve výrobě, v ČR dále nabízen pouze s pohonnými jednotkami 1.4i/55 kW, a 1.4 HDi/50 kW, v Íránu jde do výroby provedení sedan, které je určeno pro tamní trh a trhy Ruska, Turecka, Alžírska a Brazílie (zde označen jako 207), v Číně nově výroba hatchbacku, avšak pod jménem Citroën C2.
2009 – facelift a nové označení modelu Peugeot 206+.
2012 – ukončení výroby.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Peugeot 206 v roce 2000.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 4 hvězdičky z 5 možných (25 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných (11 bodů)

Milan Jirouš

6.1.2013 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist