Peugeot 2008 podrobněji a na nových fotografiích

Crossover stojící na základech městské dvěstěosmičky už před námi nic netají. Víme, jaké motory ho budou pohánět, i jak bude vypadat uvnitř.

Crossovery všech možných rozměrů se na nás hrnou doslova ze všech stran. Zatímco někteří, třeba jako domácí Škoda, pomýšlí na segment sedmimístných SUV, Francouzi se naopak vrhají na opačným směrem, mezi ty nejmenší. Dává to smysl, většina majitelů oplastovaných teréňáků mimo asfalt ani nepáchne, zato si libují v jednodušším nastupování i lepším rozhledu při popojíždění ve městě.

Dalším z ryze městských crossoverů je Peugeot 2008, který využil podvozku malé “dvěstěosmičky”. Oproti ní je však o výrazných 20 cm delší a o 5 cm širší, takže se svou celkovou délkou 4,16 metru nepatří mezi úplné prcky. Prostornější je však nejen interiér, ale i kufr, do kterého se vejde 360 litrů haraburdí. Se sklopením zadních sedaček zavazadlový prostor nabobtná na 1194 litrů, ale co je to proti Octavii kombi, že? Typický český chalupář tak asi nebude uspokojen.

Peugeot 2008 velká fotogalerie

Peugeot 2008 fotogalerie

Kompaktnímu autu budou postačovat i kompaktní motory, nabídku zážehových motorů otevírá benzínový tříválec 1.2 VTi o výkonu 81 koní a uzavírá atmosférický 1.6 VTi s 118 koňmi. Dieselové motory zastupuje čtrnáctistovka o výkonu 67 koní a šestnáctistovka s výkonem 91 koní či 113 koní. V budoucnu se zážehové motorizace rozšíří o přeplňovaný tříválec o výkonu 109 respektive 128 koní, čímž se zařadí na vrchol celé nabídky.

Pojďme se ještě podívat dovnitř, kde je inspirace malým hatchbackem více než zřejmá. Nejvýraznějším prvkem je nízko položený volant, takže na budíky nebudete koukat skrz věnec, ale přes. Uvidíme, jak se v něm bude ve finále sedět, ale Peugeot 208 dokonalou pozicí za volantem rozhodně neoplýval.

Z fotek to ale vypadá na docela příjemné materiály, navíc je tu konečně vidět ustupující trend lesklých černých plastů. V základní výbavě má být sedmipalcový dotykový displej, šest airbagů, stabilizace a pár základních asistentů. Do kompletního sumáře nám chybí už jen cena, kterou za něj u Peugeotu řeknou. Tu nám ale nejspíš řeknou až za dva týdny v Ženevě.

21.2.2013 7:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist