Pět nejzábavnějších aut do milionu

5 fotografiíMazda MX-5

Vysoký výkon není zárukou řidičského potěšení, ale platí to také obráceně: užít si čas strávený za volantem můžete i bez konta čítajícího šest a více nul.

Diskuze

29 komentářů

    klukjakobuk

    že nemůžou být pravidla benevolentnější, teda jako ta podmínka o zkoušce členů poroty. Můj výběr je ovlivněn tím, že jsem spoustu aut nemohl vyzkoušet tak jako vy, ale pokusím se tedy i přesto o pořadí – 1. FOCUS ST (o tom není pochyb – motor, síla, zvuk, ale hlavně ten dokonalý podvozek, hravost, jistota, to vše vyluzuje jen blažené pocity a jestli bude to RS, tak snad rozbiju prasátko 🙂 2. BMW 130i (úchvatný zvuk, dokonalá odezva za plynem, výborný podvozek, dokonalé brzdy, opravdu radost z jízdy, radost až na kost) 3. MINI COOPER S (podvozek jedna báseň, prostě motokára s karoserií malého hatche) 4. FIESTA ST (na danou třídu excelentní jízdní vlastnosti, motor má slabší místa, ale pořád je to výborná souhra s podvozkem) 5. tak tady je kandidátů více ALFA 147 GTA, C4 VTS, ale i třeba s LR DEFENDER zažije řidič potěšení, jen ne na okresce. Taky je sposta aut, která jsem nezkusil a věřím, že by dokázala řidiče potěšit a oblažit, a přitom jsou do 1 M třeba právě to CLIO RS, MEGANE RS, SWIFT SPORT, PEUGEOT 207 GT, C2 VTR, CIVIC Type R, COLT CZT, MAZDA 3 MPS, VOLVO C30 T5, ASTRA OPC, MICRA 160 SR …

    Jirka Červenka

    BMW 130i bohužel nesplňuje základní podmínku – cenu do jednoho milionu. A mezi pět nej by se stejně nedostalo, protože kvůli příliš tvrdému odpružení zadní nápravy nemá dost trakce a na českých silnicích nikdy nefunguje tak, jak by mělo. Na rozdíl od Nürburgringu:-)

    klukjakobuk

    Ale no tak na těch 6.900,- jste teda Jirko mohl přimhouřit oko 🙂

    Vaše jméno:

    z diskuse nefunguje odkaz "Návrat na obsah článku"

    Tirin

    A co tak ještě VW Polo GTI Cup Edition?

    klukjakobuk

    Polo GTI jsem nejel, a myslím, že ani nepojedu, co jsem o něm a jeho podvozku četl mě vůbec nenavnadilo …

    Raven

    Koukam, ze jsi asi ani nemel moznosti vytkouset subaru 🙂

    klukjakobuk

    Neměl. Možná to napravím 🙂

    Elsin

    Jste mě tak navnadili tím Elisem na fotce, že už jsem si myslel,že se do tý hranice taky vejde…škoda.Ale základ je taky jen lehce přes,ne?

    tuky

    "světla nevhodná pro jízdu potmě" – Ford ma evidentne problem dat svetla malym autam [ako neblaho-znama Ka ktora svietila vasade, len nie na cestu]

    Ta posledna kolonak – preco si to auto nekupit zasluzi pochvalu [konecne niekto strucne a vystizne povie co tomu autu chyba – nie ako "normalny automobilovi novinari" co napisu ze trabant si hrvo trufne na ferrari, so spotrebou kosacky a kufrom avie – hlavne ze bol na tyzden zadarmo…]

    RiderHenry

    Podvozek MX5??? Sice ho srovnavate se "starou" generaci, ale stejne… A co takhle mazda RX8 se slabsim motorem??? Misto te Fiesty (ktera je sice skvela, ale zjevne sem nepatri…) nebo Imprezy? Kdo proboha srovnava Fiestu ST s Focusem ST? Jaky to ma smysl??? To mi uniklo… Krom toho ze je tam cenovy rozdil docela vysoky – nekdy az 300 000.. No nevim… Asi vec nazoru…. Takze nic vezlem… Doufam ze takovych testu bude vic! 😉

    Charger

    Hledají nejzábavnější auto. je jedno kolik stojí (když je do milionu) a jaký má výkon..jde jen o zábavu…tak co proboha řešíš?

    ROSSI

    PANDA 100 HP. Jen samotný fakt, že má pod kapotou 100koní je zábavný….

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Ano, jenže s ní ještě nikdo z nás nejel. Ale už jí máme slíbenou a těšíme se na ní velmi…

    klukjakobuk

    Tak zrovinka na tenhle test Pandy by mělo připadnout video, viďte Honzo ? 🙂

    Honza Koubek, autoweb.cz

    To je samozřejmě v plánu. Doufejme, že nebude sněhová kalamita…

    RiderHenry

    No tak se omlouvám, jenom si myslím (a nejsem sám), že by se neměly v jednom testu objevovat dvě auta jedné značky už jenom kvůli tomu, že logicky by měly být jiná, protože si přece nepůjde automobilka sama po krku, ale bude chtít zaplnit mezeru v modelové řadě… Ale je fajn že se tady dá reagovat na článek, ikdyž třeba ty v Carautu a SPEEDu mi připadají přecejenom pořát kvalitnější… 😉

    Anti reklama

    teď jeto sice ode mně mimo mísu ale ve Speedu se objevuje pomalu 1/3 celostránkových reklam a to je dost chápu žeprodukce a takovývěci něco stojí ale přeci jenom by se to mhlo omezit aspoň o filtry nahorskývzduch a podobný blbosti viz 12/2006 speedu

    Marty R

    Ty jsi člověče úplně mimo mísu… copak je tohle nějaký srovnávací test? Je to žebříček oblíbenosti lidí, kteří s těmi auty jezdili a řadí je podle toho, jak se s nimi bavili. Když umí ford postavit zábavná auta, nevím, proč by tam nemohla být třeba čtyři… Nesrovnává se cena, velikost, praktičnost, spotřeba – srovnává se čistě zábava. A sem si jistej, že zábava je s Fiestou ST i s Focusem ST…

    RiderHenry

    Nemluvim o autech do milionu atd. proste v ramci vasich moznosti, takovej nejakej splnitelnej sen… Vazim si totiz samozrejme nazoru odbornika… 😉 Ja vzdycky touzil prave o RX8, ale udajne ot neni uplne nej auto… jaky na ni mate nazor? libi se mi krome jejiho charakteru a super motoru, ikdyz ne nejprektictejsiho, nejspolehlivejsiho ani nejvykonejsiho, proste se mi libi uz jenom ten zvuk a ten pocit exkluzivity! treba takovej interier, to je dle me krasa, stejne tak pouzitelne zadni sedacky (citil sem se vnich lip nez na zadnich sedackach XC90 – merim skoro 190 cm – ale to bude asi sportovnim duchem….) a celkovy design odkazujici v nejmensim detailu na rotacni motor… 😉

    Rasko

    Ako moze byt najzabavnejsie auto predkolka?

    BMW 130i nema dost trakcie????? to kde s tymi autami jazdite po poli?

    Co to znamena najzabavnejsie auto ake su kriteria?

    Kde na akej ceste lebo napr. ferrari si moc zabavy v terene neuzijete ale to iste plati aj o wrangleri na okruhu….

    Tato veta je fakt skvost a svedci o nezmyselnosti testu..

    Žebříček byl sestaven z tipů jednotlivých redaktorů podle přísných vědeckých kritérií – síly hlasu, výhružnosti pohledu a celkové tvrdohlavosti hlasujících.

    SkylineGT-R

    So vsetkymi autami suhlasim, 130i a RX8 by som ale urcite nenechaval bokom! (ale zas ani neviem ktore by som vyhodil…) Ale prekvapilo ma ze ste dali Focus ST s tazkym 5-valcom z Volva s opozdenou reakciou na plyn pred lahku skvele vyvazenu Mazdu so zadnym pohonom. Tvrdite ze sportak nie je len o vykone a potom vytazstvo Focusu zdovodnujete vetou "Možná nemá čipernost klasických hot hatchů, ale proti monstrózní síle pětiválcového motoru a nádherně bublavému zvuku á la původní Audi Quattro je to chabý argument." Takze Fordu sa podarilo osalit Vas vyladenim vyfuku a sania inak bezneho konfekcneho motoru.

    PS: pan Cervenka, nerobte sa ze az nedavno na Ringu ste prisli na to, ako eliminovat nedotacavost u predokoliek. Naviac v pomalych zatackach to nepomoze. Mam Focusa a viem co je to "řiditelnost plynem", ale tazky predok nemoze byt zabavnejsi ako zadokolka. A nadpis znie: Pět nejzábavnějších aut, nikoli najpraktickejsich ci najuniverzalnejsich.

    SkylineGT-R

    Podla mna by Fiesta mala byt zabavnejsie auto ako Focus. Fiesta nie je polykac dalnic, nema posobivy zatah turba ale nedali by ste na okreske prednost okamzitej reakcii na plyn a minimalnej nedotacavosti?

    PS: Pan Cervenka, spominal si na Vas clanok o Fieste ST a myslim ze v nom bolo tiez viac nadsenia ako v clanku o Focuse.

    Jirka Červenka, autoweb.cz

    Těší mě, že sledujete moji práci tak pozorně:-), tak speciálně pro Vás: na žádné jiné auto jsem v průběhu doby nezměnil názor tak moc jako na Focus ST. Nemá smysl sáhodlouze rozepisovat, proč a jak (to si nechám na jindy). Faktem je, že Focus je na prvním místě proto, že jsme ho jako jediný nominovali všichni tři.

    Navíc, jak jste si jistě – na rozdíl od některých jiných komentujících – všiml, toto není test, ale vyjádření osobních preferencí redaktorů autowebu. Mimochodem, je mezi námi ještě jeden, koho Focus ST nadchnul tak, že si ho málem koupil:-)

    SkylineGT-R

    "Nemá smysl sáhodlouze rozepisovat, proč a jak." Podla mna to zmysel rozhodne ma, i ked na to asi nie je priestor v tejto diskusii. "(to si nechám na jindy)" pochopil som to spravne ze o tom este nieco napisete? Nejde mi o paradie aut v rebricku, Vase preferencie v redakcii respektujem, je to len zvedavost prameniaca so zaujmu o automobily.

    Beaumont

    No mně v tom seznamu dost chybí Alfa Romeo: buď GT 2.0 JTS nebo rovnou Brera 2.2 JTS (základní cena 995.000 Kč). Já sám bych si vybral GT (a to je verze 3.2 V6 jen těsně nad milion, i s nádherným zvukem a chromovanými koleny sání na motoru)…

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Ani nevíte, jak moc tam Alfa chybí mě. Jenže je smutnou pravdou, že Alfa v současnosti skutečně nevyrábí auto, které by se svou zábavností nominovaným vyrovnalo. Poslední skutečně zábavný kousek byla 147 GTA, které bych pro její zvuk a brutální zátah odpustil i nehoráznou nedotáčivost a prkenný podvozek.

    Je mi velmi líto, ale Brera, ač je velmi krásná na pohled, prostě není zábavná. Bylo to pro mě velmi trpké zjištění, ale je to tak.

    A mimochodem: krásné chromové sání v ní nenajdete, už to totiž není ten samý 3.2 V6, jako ve výše zmíněné GTA. Má sice o 10 koní víc, ale ztratil zvuk i charakter.

    Beaumont

    Já psal o chromovaném sání v souvislosti s GT, nikoliv Brerou. A v GT 3.2 V6 je stále stejný motor jako ve 147 GTA (a 156 GTA a GTV 3.2), jen o deset koníků slabší a (prý) s trochu utlumeným zvukem.

    Také se obávám, že Brera už nebude "ta pravá" Alfa, ale zatím jsem v ní nejel. No co, moje milované GTV mi snad zůstane nadlouho…

    Dennis Hulme

    Není to tak dávno co tehdy stínový ministr vnitra Langer kritizoval bývalého ministra vnitra Grosse, mimo jiné i za monstrózní policejní akce typu kryštof, které nepřinesli žádné snížení nehodovosti jen šikanovali občany. Není tomu ani tak dávno co tehdy stínový ministr dopravy Řebíček kritizoval silniční zákon, sliboval jeho změnu a posun od persekuce k prevenci. Sotva se však tito pánové stali majiteli ministerských židlí najednou jim persekuce a šikana občanů nevadí. Řebíček se v televizi vysmál změně silničního zákona, i když to bylo předvolebním slibem ODS, naopak zde persekuci ještě posílil. Langer s chutí pořádá hony na řidiče samozřejmě ty slušné, protože vše předem avizuje. Hordy mladých policistů královsky placení ze státních peněz – viz renty zaplaví ulice a šikanují jednoho řidiče za druhým, aniž by tito spáchali jakýkoli přestupek. Např. ve Velké Británii nesmí policista zastavit řidiče pokud tento nespáchá dopravní přestupek. Samozřejmě, že v těchto obdobích razantně vzroste kriminalita protože policisté memohou chytat zloděje, když jsou všichni na ulicích. To Langrovi zjevně nevadí. Přístup policistů přivolaných např. ke krádeži je často zcela šokující. Např. při zjevném způsobení škody několik desítek tisíc se policista snaží občanovi vnutit výši škody 4000 tedy přestupek a policista v tom případě nemusí nic dělat. Vůbec nejsou snímány otisky, policisté se vždy na něco vymluví např. na vlhkost. V pracovní době se policisté zašívají např. v lesoparku kolem Hostivařské přehrady, kde spí v autech. Nová auta byla za neuvěřitelné finanční prostředky pořízena jen proto, aby se v nich mladí policisté proháněli po městech rychlostí hodně nad 100km/h. Katastrofální stav České policie tedy přetrvává. Ministr vnitra Langer a dopravy Řebíček by měli zvážit setrvání ve svých funkcích.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist