pet-duvodu-proc-zeny-ridi-bezpecneji-nez-muzi.jpg

Pět důvodů, proč ženy řídí bezpečněji než muži

Zajímavosti o autech

Kdo je lepší řidič, žena nebo muž? Kdo jezdí rychleji a kdo bezpečněji? Zkušenosti odborníků a statistiky mluví jasně.

Diskuze

21 komentářů

    audis

    a není ta nižší nehodovost (předpokládám byla vzata absolutní čísla od pojitovny obyčejný součet nehod) způsobena tím, že ženy najedou méně kilometrů? pochybuju, že někdo počítal relativní čísla. čili nehodovost osoby na 1 mil km.

    odhaduji, že ženská populace odřídí pouze 20% kilometrů a mužská 80 % na zeměkouli se všemi vozidly. To je pak jasný, že ženy (v absolutních číslech) méně bourají:-DDD . Důkaz? Koukněte se ven a počítejte, kolik jste potkali za volantem mužů a kolik žen.

    Viktor

    Co je napsáno výše je pravdou, ale účelně sepsanou. Každý má svoje neduhy a až bude stejný počet řidiček jako v mužské populaci, rád těmto datům uvěřím. Každý den se v Praze setkávám s různými řidiči a v mojí statistice je to narovno. Muži občas více agresivní (najdou se ale i ženy). Ženy zas méně pozorné … často z důvodu jejich kouzelného zvládání deseti věcí najednou či šíleného ovládání vozidla(zde přisuzuji důvod k absolutní lenosti pochopit alespoň základy fungování automobilu). Spěchající žena není o nic ohleduplnější než-li muž. Možná to ale děláme častěji i bez důvodu.

    Michal

    ještě by chtělo uvést, že ženy najezdí nesrovnatelně méně km než muži, takže po započítání tohoto podstatného údaje by to taky mohlo být s těmi nehodami úplně obráceně.

    To že ženy jezdí více pasivně je snad jasný a nic proti tomu, každopáně když před sebou vidím podezřele manévrující auto, tak téměř vždy je to žena nebo nějaký \“brejloun\“.

    Petr K.

    Jeden z mála článků, pod který se tu bez výhrad podepíšu. Snad by se jen slušelo upozornit na výjimku potvrzující pravidlo v podobě kysličníkové blondýny za volantem luxusního SUV, kterými se přinejmenším Praha jen hemží. Jinak to ale říkám odjakživa. Většina ženských řídí mnohem bezpečněji, než muži. Nezaměňovat s rychleji, nebo bravurněji! Jedině kdy maželku \“vyhazuji\“ od volantu je sněhová kalamita, ale za to je mi ona sama docela vděčná.

    Marty

    Nechci bejt obyčejnej ješita, ale spolehlivě můžu říct, že sem zažil už hodně nepříjemnejch předjížděcích manévrů a nepřiměřenejch reakcí, který způsobily právě řidičky, které si ještě na zadním sedadle vezly své ratolesti. Budiž mi svědkem moje žena, která ve většině těch případů sedí vedle mě a s ťukáním si na čelo prohlásí vždy jen \“jak je tohle možný??\“ Zatimco zkratkovité jednání a různé myšky se od pánské populace dají tak nějak předvídat a kontrolovat, tak od žen jsou ty nešikovné manévry takové nebezpečnější, protože ony u nich nevědí, co dělají, zatímco spěchající chlap je podle mě prostě takovej \“předvídatelnější\“.

    Martin

    Musíme si to jako chlapi přiznat, že ten článek má hodně pravdy… Navíc si myslim, že většina nehod u žen pramení z nezkušenosti. Možná, že kdyby jsme je víc pouštěly za volant, tak to bude lepší. Navíc si můžeme na oběd dát pivo. 🙂

    ..

    Ano, ženy jsou opatrnější, jezdí pomaleji, nic si nemají potřebu dokazovat(obvykle). Ale taky často nereagují v krizových situacích tak duchapřítomně jako muž. Typicky zašlápnou brzdu a modlí se namísto vyhýbacího manévru,zvládání smyku(lhostejno jestli přetáčivého nebo nedotáčivého) jim nic neříká…

    Petr K.

    No jo, ale díky defenzivní jízdě se do krizových momentů dostávají nesrovnatelně méně často, než muži.

    ..

    Ano, ženy jsou opatrnější, jezdí pomaleji, nic si nemají potřebu dokazovat(obvykle). Ale taky často nereagují v krizových situacích tak duchapřítomně jako muž. Typicky zašlápnou brzdu a modlí se namísto vyhýbacího manévru,zvládání smyku(lhostejno jestli přetáčivého nebo nedotáčivého) jim nic neříká…

    Olda

    Upřímně pochybuji, že statistika vychází z přepočtu na ujetý kilometr, a to jak statistika počtu nehod, tak jejich závažnosti (tj. cena léčení nebo mrtvých/řidič/km). Už jen vzhledem k tomu, že mezi profesionálními řidiči, kteří najezdí většinu km je žena něco jako bílá vrána je to na pováženou. Argumentace muž->více nehod->horší řidič je v tom případě zcestná, neboť z logické nepravdy mohu uvozovat cokoli. Pokud je chybějící přepočet na kilometr pravda, pak takový metodický amatérismus článek zcela shazuje.

    Uváděné poznatky o agresivitě apod. mužů jsou bohužel pravdivé a zřejmě stojí za velkou částí jejich nehod. Pánové přiznejme si to, kdo nebere řízení jako kompetici aspoň sama se sebou – bravurněji, přesněji, efektivněji, rychleji?

    Mimochodem, většinu infarktových situací s potenciálem smrťáku mi bohužel působí řidičky a důchodci, což je statistika, kterou, jsa metodického založení, sleduji zase já. Jezdím střídavě hlavně silnice typu Rxx a dálnice, obvykle v noci.

    (V tomto případě ale zřejmě plyne bezohlednost a nepřizpůsobivost nikoli z úmyslu či ega, ale prostého nezvládání řízení, kdy má dotyčný/-á problém vůbec držet se na silnici). Toto ponechávám k diskusi, ale řidičky v mém vlastním okolí mi potvrzují, že velká část žen se při řízení bojí (světel, ostatních aut, deště, svodidel…). Ve ztížených podmínkách pak jedou tak pomalu, že jsou obvykle zcela v bezpečí i přes horší schopnosti ovládání vozidla, ale stávají se na silnici takovou překážkou, že nepřímo ke vzniku mimořádných událostí přispívají značnou měrou přispívají.

    Pojďme zkusit udělat takovouhle statistiku, zajímalo by mne aspoň subjektivní vnímání respondentů.

    Pinocchio

    Jenže pak je zase potřeba rozlišovat mezi defenzivní a pomalou jízdou…

    Cornero

    Clanek je zavadejici. Nejdriv se pise kdo jezdi lip a pak kdo bezpecnejs. Jizda ma nekolik aspektu a bezpecnost je jednim z nich. Obecne jezdi lip chlapi protoze polovina zenskejch s papirama vyjede jednou do roka nebo vubec. To vidim na svejch pribuznejch i kamoskach ktery si udelaly ridicak ale od ty doby vyjely dvakrat a mely toho plny brejle. Dalsi veci je ze chlapi podporeni prof. soferama toho najezdi mnohem vic. Osobne neznam zenu ktera by nekolikrat tydne jezdila dlouhy trasy ale spis jezdi jenom po meste. To ze damy jezdi defensivneji je pro ne urcite obrovsky plus ale nedela to z nich lepsi ridice.

    ženy řídí bezpečněji a ohleduplněji ale někdy tak moc že i ohrožují sebe a své okolí. Strach za volantem je to nejhorší co může být

    Pokud řidič(žena či kdokoliv jiný zadupne brzdu a vy to neubrzdíte,jste automaticky viník,nevím jak ostatní ale nepříjemně často se setkávám, že v rámci bezpečnosti žena použije brzdu(nebo si na ni jen položí nohu) než vjede na zelenou do křižovatky,jen tak pro jistotu,co kdyby ten z protější silnice nechtěl zastavit..,zasvítí ji světla,ten za ní dupne na brzdu a ten za ním už to většinou nestihne, rána jak z praku a dáma s kroutící hlavou a přesvědčením \“agresivní hovada\“ klidně projede křižovatkou..

    Jarmila

    Ano…ženy asi jezdí méně a kratší trasy.Svého času jsem byla \“aktivní\“,intenzivní řidičkou,a najezdila poměrně dost kilometrů…bez nehod…pominu-li jedno větší tuknutí zezadu,kdy to pán na mokré vozovce neubrzdil,a podíval se mi do kufru.:)Jezdím svižně..a myslím,že přitom i bezpečně.Nehodlám však tvrdit totéž o všech ženách,ano,některé jezdí pomalu a všeho se bojí..neumí manévrovat..ale totéž zase platí i o některých mužích,stejně,jako riskantní jízdy.Já bych to neglobalizovala…je to věc čistě individuální.Já tedy ze své vinny nehodu nikdy neměla…a…jsem žena:)

    stomil

    Docela bych rád viděl zdroje článku – zdá se to být nehorázný nesmysl. Spíš to vypadá že si pan novinář plete statistiku s dojmy.. Nepochybně existují ženy, které řídí líp než mnohý chlap. Když ale stojíte 15minut za autem které se čeká na rušné křižovatce až ho někdo pustí, je vám jasné, kdo v něm sedí. Už jste viděl někdy chlapa jak při řízení kouká do zrcátka ve stínítku jestli mu to sluší víc než když jel ke kadeřníkovi? Já ne….. Za to jsem viděl jet takhle zástupkyni něžného pohlaví těsně před tím než do mě vlítla. Ostatně to byla ten rok už její pátá nehoda. Viníkem jsem byl ovšem já. Vyjížděl jsem z vedlejší ulice a na rohu byly kontejnery zakrývající výhled…

    Karel

    Jako podnikatel s 19-ti letou praxí velmi často řídím. Za tu dobu jsem prožil ve svém vozidle již 11 nehod. Z toho 8 nehod způsobily ženy a ostatní muži. Při příjezdu Policie u škod od žen bylo s ními sepsaná jen jedna škodní událost a to jen z důvodu, že mě tato žena způsobila i škodu na zdraví. A nyní jako invalida se soudím o náhradu škody. Upozorňuji, že vždy jsem stál a milé paní nedávaje pozor likvidovali plechy na mém vozidle. Poslední zkušenost mám ze včerejška, kdy žena telefonovala a ihned po dání znamení hned mě najížděla na auto. Ani se neomluvila. Od spolupracovnic vím, že téměř každý přestupek ukecají a nic neplatí. Hloupost že kdo jezdí pomalu jezdí i opatrně………….no to snad ani ne. Já pokud vidím ženu a nebo SPZ VY (nebo páne s kloboukem), tak si dávám pozor.

    Johan

    Vaše chyba,ale ještě mi nejde do hlavy,když jste viděl,jak se prohlíží v zrdcátku,že jste neviděl jak přijíždí to auto.To,že to byla její taková pátá nehoda beru s úsměvem.

    Elam

    Pěkně účelový text. Tedy já taky ještě nepotkal řidiče, který veze v autosedačce své batole a snaží se v zatáčce utrhnout zadní kola a jet bokem. To na okraj – až to bude přepočítáno na ujetý kilometr, pak diskutujme. Ve Špindlu je také méně úrazů než v Alpách, ale prostě proto, že je tam méně sjezdovek…

    tohle pekna hovadina. Nerikam ze zeny ridi nejhur nebo tak. S tim parkovanim mate jedinou pravdu. Zeny jezdi pomalu a muzi jsou hold nedockavejsi tak riskantne predjizdi. Kolikrat ste videly treba zenu jak se líčí nebo jinak upravuje. Nejhorsi jsou ale stejne duchodci kteri vyjedou parkrat za rok a vetsinou jezdej pomalu nebo jezdej v protismeru po kruhovym objezdu.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist