Auta, která si hrají na něco, čím nejsou aneb Cizí logo na známé masce
zábava
Jiný kraj, jiný mrav. To platí samozřejmě i pro auta. Jakkoliv můžeme být tady v Evropě zvyklí na jisté pořádky, když se podíváme do světa, můžeme narazit na totéž auto nejen s odlišným názvem, ale dokonce i s úplně...
Stačí uvést třeba Mercedes-Benz Citan alias Dacia Dokker alias Renault Kangoo.
Autor článku zvolil trochu nevhodný název, článek se měl jmenovat „našel jsem 15 aut, které se prodávají pod více názvy“ nebo něco takového. Je naprosto běžné, že velké koncerny, jako třeba GM, Ford, Chrysler, Fiat …prodávají téměř identické auta pod různými názvy většinou vlastních značek, které jsou zaměřené více na sportovného řidiče nebo na luxus nebo něco nenápadného. Tato praxe funguje mnoho desítek let, takže prvních 15 aut, které se prodávaly pod více než jedním názvem, již jsou dnes 80 let staré veterány.
Navíc je celkem běžné, že z důvudu úspor spolupracuje více automobilek na jednom autě, které potom prodává každá pod svám názvem. takových příkladů jsou stovky, někdy jsou drobné rozdíly v designu masky a kapoty, někdy jsou rozdíly pouze v samolepce na kapotě, protože jediná továrny vyrábí karoserie pro více různých „značek“, například General Motors prodává 3 generace svého minivanu U-body pod názvy Pontiac Trans Sport, Opel Trans Sport, Oldsmobile Silhouette, Chevrolet Lumina, Opel Sintra, Vauxhall Sintra, Chevrolet Venture, Chevrolet Trans Sport, Buick Terraza, Pontiac Trans Sport, Saturn Relay, Chevrolet Uplander, Buick GL8. Každá generace tohoto minivanu měla na kapotě aspoň 4 různé názvy a kromě modelu GL8, který se dodnes vyrábí v číně, jsou všechny ostatní z jediné továrny v USA, vřetně těch, které se v evropě prodávaly jako Opel nebo Vauxhall