Pařížské dojmy: Peugeot 207 Spider

Byl nejmenším ze třech magnetů Peugeotova pařížského stánku. Pozornost ale přitahoval minimálně stejnou silou, jako dva zbylé prototypy.

Spider 207, je přímým pokračováním bláznivého tříkolového konceptu 20Cup. Tentokrát má ale čtyři kola a motor uložený napříč před zadní nápravou.

Peugeot plánuje rozjet s těmito auty pohárovou sérii, která by se jezdila před každým z pěti závodů série LeMans (LMS). Navíc je plánováno několik samostatných závodů.

Trubková kostra se skládá ze tří hlavních částí (aby se po bouračce nemusela měnit celá) a odpovídá bezpečnostním požadavkům pro třídy sportovních vozů LMP1 a LMP2. V podvozkových skupinách najdete spoustu součástek ze sériových peugeotů, třeba brzdy a řízení z modelu 407 a sloupek řízení dokonce ještě ze staré 206, ale všechno je smontováno podle přísných „závodních“ kritérií.

Uprostřed vzadu uložený motor je naprosto identický s pohonnou jednotkou připravované 207RC. Je to šestnáctiventilová šestnáctistovka s turbodmychadlem, variabilním časováním ventilů a přímým vstřikem paliva, která vznikla ve spolupráci s BMW Group. Jedinými nesériovými díly jsou sací a výfukové systémy, vyvinuté zvlášť pro 207 Spider. Motor dosahuje v 5800 otáčkách výkonu 175 koní a 240 Nm je k dispozici už v 1600 otáčkách. V pouhých 720 kg těžkém autě je to zaručený recept na okruhovou zábavu.Řazení zajišťuje šestistupňová sekvenční převodovka Sadev s řazením pádly na volantu. Chladič a mezichladič jsou převzaty z Peugeotu 207.

Na speciálu nenajdete žádné obří spoilery, záď ale připomíná závodní prototypy ze sedmdesátých let. 207 Spider má dva difuzory – jeden pod přední kapotou, před předními koly, druhý úplně vzadu. Mezi nimi je zcela plochá podlaha a celý systém tak pomáhá omezit vztlak. Impozantní tvar zádi vytváří dostatečný přítlak a umožňuje obejít se bez zadního křídla, které se snadno poškodí i při drobnějších kolizích. O ťukance není v pohárových závodech nikdy nouze a počítalo se s tím i při vývoji karoserie. Proto se skládá z devíti samostatně vyměnitelných dílů.

Honza Koubek

12.10.2006 2:55

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist