Panda 4×4 míří do Paříže

Fiat Panda s pohonem všech kol si odbude svou premiéru na autosalonu v Paříži. Od normální Pandy ji poznáte podle plastů kolem dokola a zvýšeného podvozku.

Panda s pohonem všech kol jezdila už v předchozí generaci a podle stejného receptu dostane pohon všech kol i současná verze. Kromě výrazného plastového bodykitu zvenčí se trochu liší i uvnitř. Naštěstí ne nijak dramaticky, je tu pár nových úložných schránek a sedadla z ekologických materiálů.

V nabídce budou dva motory, vsadit můžete buď na osvědčený 1.3 Multijet s výkonem 75 koní, kterému chutná nafta, nebo na benzínový dvouválec 0.9 TwinAir o výkonu 85 koní. Fungovat budou se speciální šestistupňovou převodovkou, u které bude krátký první stupeň simulovat redukci.

Fiat Panda fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Fiat Panda fotogalerie

Základem bylo zachovat standardní komfort a ovladatelnost na silnici, a zároveň nezklamat při jízdě mimo asfalt. A to se podle všeho podvedlo. Zásluhy si za to připisuje nezávislé zavěšení MacPherson vpředu, vzadu se postarají vlečná ramena se zkrutnou příčkou, se speciální úpravou pro pohon 4×4.

DOPORUČUJEME: Test Fiat Panda Cross
Odpoledne ale můžete vyrazit do terénu a budete se bavit lépe, než v jakémkoli SUV. Možná dokonce i lépe, než v kdekterém pravověrném offroadu.Panda 4×4 má ve vínku dva diferenciály s elektronicky kontrolovanou spojkou, která v závislosti na jízdních podmínkách plynule mění výkon mezi přední a zadní nápravou. A kdyby ani to nestačilo, dokáže simulovat uzávěrku diferenciálu. Přídomek elektronická v tomto případě znamená, že v návaznosti na systém ESP přibrzďuje kola s horší trakcí a pokusí se vás vyhrabat z nějaké šlamastiky.

Díky nové Pandě 4×4 se nabídka rozšíří o další dva modely. Jedním z nich je Panda Trekking, která těží ze systému elektronické uzávěrky diferenciálu. I když bude zvenčí vypadat jako čtyřkolková Panda, poháněna budou jen přední kola. V terénu jí bude pomáhat právě systém Trackion+, který v případě nedostatku trakce přibrzdí problematické kolo. Poslední novinkou se stane Panda Natural, jejíž dvouválcový TwinAir bude upraven pro spalování dvou druhů paliva. Kromě benzínu si pochutná i na stlačeném zemním plynu (CNG).

30.8.2012 7:10| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist