Pagani Zonda Revolucion má 800 koní a 1070 kg

Nová super-Zonda kombinuje váhu Pandy s výkony F1, extrémní ale bude nejen dynamika. Horacio za ni bude účtovat skoro 70 milionů.

Jmenuje se Revolucion a jde o dále vycizelovanou verzi rekordní Zondy R, která v roce 2010 ovládla časem 6:47 min. Severní smyčku Nürburgringu. Stejně jako její předchůdkyně, ani nové „revoluční“ Pagani nemá oficiální svolení vyjet do běžného provozu a své mechanické svaly může předvádět pouze na okruzích.

Že je ale co ukazovat. Novinka nadále spoléhá na šestilitrový atmosférický dvanáctiválec Mercedesu, který se AMG a lidem od Horcia podařilo vyšponovat o dalších 50 koní a vydolovat z něj celkově až 800 koní.

Blíže nespecifikované úpravy se postaraly rovněž o navýšení špičky točivého momentu ze 710 na 730 newtonmetrů, přičemž sílu pohonné jednotky zpracovává šestistupňová sekvenční převodovka (se schopností řadit během pouhých dvou setin sekundy) a přenáší ji na zadní pneumatiky Pirelli P Zero.Ve světle výkonů vypadá neuvěřitelně také hmotnost celokarbonového stroje, která podle údajů výrobce činí pouze 1070 kg. Zonda Revolution se díky použití kompozitových materiálů může pochlubit poměrem 748 koní na tunu anebo též 1,34 kg/k.

V souvislosti s novým Pagani je kromě vylepšených výkonů zmiňována rovněž spojitost s technologiemi formule 1, což je v případě značky bez účasti v šampionátu F1 minimálně zarážející, svou logiku to nicméně má. Zonda Revolucion dostala aktivní aerodynamický prvek na zadním křídle, který svou konstrukcí odpovídá systému DRS.

Ovládán je nad 100 km/h buď zcela automaticky v závislosti na okamžité rychlosti anebo manuálně, zmáčknutím příslušného tlačítka na volantu. Elektronika tímto změní náběhový úhel křídla za účelem snížení odporu vzduchu.

O úsporu dalších desetin sekund při jízdě na čas se s velkou pravděpodobností postará také vylepšený brzdový systém. Zonda Revolucion dostala novou generaci karbon-keramických kotoučů Brembo CCMR s hmotností sníženou o patnáct procent a schopností vyvinout větší zpomalovací účinek při současném rychlejším náběhu i při nižších teplotách. Spolupracují přitom s odolnějším brzdovým obložení, modifikovaným ABS a dvanáctistupňově stavitelnou trakční kontrolou Bosch.

Pokud nám je známo, Horacio Pagani nehodlá vyrobit více než pět kusů (už asi čtvrté) finální edice a tomu i výkonům odpovídá také cena. Italská manufaktura si každý vůz cení na 2,2 milionu Eur bez daně, tedy v přepočtu téměř 69 milionů korun i s DPH. Cenovka je to nepochybně odporně vysoká, na druhou stranu ale majitel získá vůz s potenciálem dostat se na Nordschleife možná i pod šest minut a třicet sekund a za tu už to asi i stojí.

4.6.2013 3:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist