Pagani Zonda R prý stanovilo nový rekord Nürburgringu

Ultramegaexkluzivní supersport se pokusil atakovat nejlepší čas na Severní smyčce. A prý uspěl.

Ano, my víme, že tohle není produkční auto, které by mohlo na silnice. Ale to Ferrari 599XX také ne a Radical v našich podmínkách rovněž.

I tak ale berme časy ze Severní smyčky Nürburgringu jako ukázku toho, kam až lze s moderní technikou zajít. Ferrari 599XX se tu nedávno dostalo pod 7 minut a výsledný čas 6:58 neoficiálně stanovil rekord pro auta postavená na bázi silničních modelů.

Čas Radicalu prakticky všichni neuznávají, protože prý nedělá auto, které by vyhovovalo vyhlášce. Ale to se dá říct prakticky o všem, co se na Nürburgringu pokouší dostat pod 7 minut.
Nyní do hry vstupuje Pagani Zonda R – exotický supersport, který si koupí jen ti nejodvážnější z  nejbohatších. Protože se s ním nesmí na silnice, ale jen na okruhy, odpadá z potenciálních zákazníků sorta, která by s ním jen pózovala před luxusním obchodním centrem někde v Moskvě nebo Dubaji, aby ho pak přemotivovaná poslala do sloupu pouličního osvětlení…

Pagani Zonda R používá k pohonu atmosférický dvanáctiválec od AMG, jehož kořeny sahají až k závodnímu speciálu Mercedes CLK GTR pro 24h Le Mans. Podle zasvěcených je tohle jeden z  nejdražších, ale zaroveň také nejdokonalejších motorů světa.

No, a  teď ta čísla. Zonda R prý objela Nordschleife za 6 minut a 47 sekund. Poráží tak o sekundu i Radical SR8 LM (6:48). Nemáme ale zatím ani video, ani tiskové prohlášení automobilky. Tak doufejme, že se brzy něco objeví.

autoweb.cz

1.7.2010 8:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist