otazka-tydne-ktery-hot-hatch-je-podle-vas-ten-nejlepsi-352x198.jpg

Otázka týdne: Který hot-hatch je podle vás ten nejlepší?

Po světě jezdí spousta skvělých hot-hatchů, ale jenom jeden je ten nejlepší. Rozhodněte o tom, který to je!

Diskuze

20 komentářů

    Sir CHerokee

    Král – A 45 AMG (případně praktičtější GLA).

    sroubek

    lancia delta hf integrale

    KRAKEN

    Ford Escort Cosworth

    odie

    Docela mě překvapila Delta Integrale, protože jsem ji mezi HH nikdy neřadil, vždycky pro mě bude prostě něčím speciálním. Z pro mě klasických HH je nej asi Clio Williams, který má ale vlastně Deltě na homologační speciál blízko, akorát jsem ho tak nikdy nevnímal. Nabízelo by se i Clio V6, ale to už je něco trochu jiného. Legendou hlavně v Anglii byl i Escort Cosworth, který by si titul asi také zasloužil. Mě osobně dostal Civic Type R, jel jsem v modelu z roku 2004, a je to velmi překvapující auto. Božský motor, skvělý podvozek, řazení hned u volantu. Na rychlou jízdu auto jako stvořené, ale v dříve jmenované konkurenci bohužel nemá šanci uspět. Ze současné produkce je podle mě nejlepší M135i bez čtyřkolky, ale tuhle úvahu budu muset teprve v březnu potvrdit, tak se uvidí. Celkovým vítězem je pro mě ale relativně vzácný, nenápadný a neokoukaný Renault Clio Williams.

    Muf

    Jelikož jsem v průběhu let řídil různé typy hot-hatchů i díky Hugovi Kottásovi (díky Hugo :-)), tak zkusím objektivně nastínit můj názor, kdo je podle mě ten úplný král hot-hatchů.

    Prvně ale uvedu, podle kterých kritérií hodnotím. Nezajímá mě výkon, točivý moment, velikost pneu, ani typ pohonu. Já mám jen 2 kritéria. První, jak moc se směju, když z hot-hatche vystoupím po pořádné projížďce. Druhé, jak těžké je ho řídit a jak moc umí řidiče odměnit.

    Z vlastní zkušenosti mohu posoudit 2 hot-hatche, protože je v současnosti vlastním a mezi nimiž je, jak se domnívám, jeden král a druhý korunní princ. 🙂 Jsou to BMW 130i (před FL) a Focus RS Mk1. Oba mají karoserii hatchback, ale jsou si podobní asi jako den a noc.

    Začnu 130kou, protože si myslím, že je neprávem opomíjená již od doby uvedení. Je to strašně upřímné auto, nezáludné, zábavné, ale hlavně vrchovatě odměňující řidiče. Pozice za volantem? Fantazie. Tloušťka volantu? Ideální. Rozmístění pedálů na meziplyny? Má smysl to vůbec vyjmenovávat, mám jen samé superlativy. No a motor, to je kapitola sama pro sebe. Stačí uvést, že ve své době poháněl od řady 1, přes X5 až po řadu 7. Pokaždé, když si do něj sednu do garáže a nastartuju, tak tím, že je výfuk hned u zadní stěny, se nejprve ozve startér a potom vyštěknutí, které se ustálí na symfonii složené pro šest umělců. Sice je to irelevantní, ale umí jezdit 2za 20+ litrů/100km, ale taky za 8 litrů/100km a nacpal jsem do něj i 14 pneu. 🙂 Ale dobře, nebudu zaslepený. Jasně, chybí mu lamelová špéra, nemá M podvozek, podle TP na něj nemůžu dát širší zadní pneu, dozadu si sedne pouze beznohej atd. A v zimě? Čiré zoufalství, protože nevyjedu na žádný kopec. 🙁 Pak ale nasněží a vyjedu v noci na okresky. Tam se absence špéry maže a auto chodí bokem na požádání i v rychlostech přes 100 km/hod. Úplně všude. Nekecám, nechválím se, prostě jen konstatuju, protože 130ku mám přes 5 let, takže ji fakt znám. To auto je tak komunikativní. Lehké ubrání a zatočení? Na suchu utáhne stopu a na sněhu okamžitě odsadí zadek, ale nijak prudce. Hugo do mě pořád šije: dej tam špéru, dej tam špéru. Zatím odolávám. Chci mít 130ku v maximálně originálním stavu, takže aftermarketová špéra tak trochu nesedí do mého přístupu. Navíc bych nechtěl Quaife, ale lamelu od Drexlera, která stojí přes 60 tisíc a já zatím nekradu… 😀

    No a pak jednoho dne telefon, že jestli bych neměl zájem o Focuse RS Mk1 v sice po estetické stránce zanedbaném, ale mechanicky originálním stavu. Já vím, já vím, měl bych si koupit něco rozumného, co nežere i trávu u silnice, nějakého dělníka s dieselem, co žere 5 litrů/100km, ale žijeme jenom jednou, ne? Takže jsem ho koupil. Mám ho asi 2 měsíce a jsem fakt nadšenej. Jak píšu výše, neznám dvě rozdílnější auta v jednom kabátu.

    Focus je hmmm, nooooo… já ho zatím nestihl moc poznat. Navíc teď je na důkladném servisu, takže se ani na něj nemůžu jít kouknout do garáže. 🙁 Ale jasně, že jsem se s ním už byl projet. A jaký, že je? Skvělej. Copak jste čekali, že si budu srát do vlastního hnízda? Překvapilo mě, že nesvádí k tomu za to „tahat“, tak jako 130ka. Ve městě je jako dobrý společník, neprotestuje, slouží dobře a je příjemnější na ovládání. 130ka má dlouhý chod spojky a při normální jízdě pracuju s plynem tak na 2 cm. U Focusu je to jiné, pedály mají superkrátký chod, řazení má z výroby short-shift, a sedačky drží skvěle. A jaký je na hraně? Mám jednu zatáčku, kterou mám dobře najetou a vím, kde jsou terénní vlny a díry. 130ka ji projede ve 120 km/hod a už začíná být trochu nervózní. Focus? Ve 130 km/hod ani nehne brvou a to je ten hlavní a rozhodující rozdíl. Focus působí jako komplexnější auto. Motor, podvozek a zejména brzdy (taky má o 200 kg méně než BMW) jsou jako jeden sehraný celek. Takže proč se mi zdá, že má Focus RS výjimečné postavení mezi hot-hatchi? Protože je to v dnešní době rarita. Bylo vyrobeno jen 4501 ks, z toho 2100+ s pravostranným řízením. Pokud vezmu, že hodně jich je zbouraných, ztuněných a co ještě, tak zbývá otázka…. kolik jich je v originálním stavu? Moc ne, takže se to pokusím dodržet. Žádné mapy motoru, výfuky, brzdy, nic, prostě originální stav za každou cenu. Jo a pak taky na něm miluju, jak vypadá. Vyboulené blatníky, superdrahý přední nárazník, a ach…. ty kola. 😀 Co na něm nemůžu vystát? Řadička je kovová, takže teď v zimě kurevs…. studí. Zvuk? Hmmm, moc nic, mohlo by to být lepší. A jak jsem psal, je v zanedbaném stavu, takže mi ještě hodně zlaťáku z kapsy vyskáče, aby byl ve stavu 1A. Jo a ještě jeden postřeh – 130ku mám přes 5 let a nikdo, ale fakt nikdo si jí nevšimne. Focuse jsem měl asi 2 týdny a 5x mi lidi ukazovali palec nahoru. Samozřejmě to potěší, ale kdyby jen věděli, že mám v garáži bavorskou vrtuli, která je esteticky i mechanicky 1A a je to takový miláček. 😉

    Takže závěr? Podle mě je nejlepším hot-hatchem historie Focus RS Mk1. Jasně, řídil jsem RCZ-R, Golf GTI různých generací, Focus RS Mk2, Golf R32, Type-R a další jen Megane RS mi stále uniká, takže ikdyž zbožňuji 130ku, tak spravedlivě musím uznat, že Focus je tím králem. Nemá ESP, musí se ho umět řídit, je to trochu tvrdohlavý mezek, v dnešní době je to rarita, vypadá sexy a cool, takže to je můj favorit.

    Nebudu se s nikým hádat, že tenhle nebo tamten hot-hatch je lepší. Takhle to prostě vidím já…

    Magister

    Za mě Mercede A 45 AMG. Design – interiér a exteriér vedle šedi golfů je velmi příjemným osvěžením. Narozdíl od některých kolegů (RS, GTI…) má poctivý laděný výfuk a krásný zvuk, což doloží i četná videa na facebooku. Žádná šidítka. Vyzdvihl bych výborné přímé řízení a velmi jisté jízdní vlastnosti. A díky pohonu 4×4 je použitelné celý rok…a to i díky spotřebě, v pohodě se vejde pod 10 litrů.

    studenak1

    Alfa Romeo 147 GTA.

    BlackHide

    Za mě určitě Mercedes A 45 AMG, který v současné době vlastním, s Ačkem můžu jezdit každý den do práce a přitom si cestou zablbnout, přítelkyně s ním jezdí na nákupy a vozí syna do školky, nemůže si ho vynachválit a volí ho přednostně před S4 a Touaregem, jinak přítelkyně jezdí ve skvělém Golfu GTI, skvělá je taky bratrova RS3, táta má Scirocco R které je úžasné (jen chybí pohon všech kol). Na tyto čtyři auta nedám dopustit, můžu jen doporučit 😀

    erbe

    Absolutne nechapem co mate vsetci s tym A45 AMG. Ucastnil som sa skoly smyku kde bolo k dispozicii a teda zo vsetkeho co tam bolo to boolo najzufalejsie auto. Nedotacave a napriek vykonu slabe na to aby sa utrhlo vykonom. Jo brumlalo to pekne a na rovine to slo brutalne ale vo vsetkych ostatnych disciplinach to bola absolutna tragedia. Za mna je to cista imidzovka…

    TorroRTX

    U mě poměrně jednoznačný žebříček:
    3. místo – Alfa Romeo 147 GTA – sice zoufale nedotáčivá, ale s výborným šestiválcem od Bussa.
    2. místo – Lancia Delta HF Integrale – snad nemusím komentovat, ve své době o dvě třídy převyšovala cokoliv na silnici.

    A prosím fanfáry…

    1. místo – Saab 9-3 Viggen – kdo nezažil, nepochopí. 😉

    Ted

    za me Lancia. jednou uz jsem ji kupoval ale po kratke projizdce byl olej vsude… 🙁
    zit s ni urcite neni jednoduche ani levne, ale neni to tak trochu to koreni??
    navic v zavodnich barvach s rozsirenymi blatniky vypada vazne neskutecne…

    Mirek

    Velmi nenápadná, ale přesto božská a řidičsky naprosto skvělá … Mazda 3 MPS

    … a nesmíme zapomenout na její větší a starší sestru Mazdu 6 MPS 😉

    Driver

    Dnešní hot-hatche za nic nestojí, král všech hot-hatchů je pro mě jednoznačně Peugeot 205 GTI, ať už s 1.6 nebo s 1.9. Pak určitě Renault Clio Williams a z těch novějších první Focus ST, 208 GTI nebo nová Fiesta ST. Poslední dva jmenovaní se skutečně povedli a mají jiskru těch starých hot-hatchů, ale v mé duši dospělého dítěte stále žije 205 jako ten jediný opravdový král.

    Karel

    Jsem majitelem Mazdy 323 GT-R již 22let a po zkušenostem s tímto vozem, bych toto auto do losování aelspoň pokusil doporučit. Mazda má špičkové jízdní vlastnosti, kterými předčí mnohé současné vozy. posuďte sami. Objem 1840 ccm, výkon 186 PS, pohon 4WD , předek 43%-zadek 57%, váha 1210 kg, řízení dvě a čtvrt od rejdu k rejdu, sice nezvítězí, ale musíte o ní vědět. P.S svezl jsem se snad se vším naostřeným co má kola. Díky za pozornost Karel

    Magister

    Vlastním GLA 45 AMG. Jezdím s ním denně a mám už natočeno 6000 km. A po této zkušenosti bych řekl, že s tím asi neumíte jezdit. I GLA sedí fantasticky a je velmi jisté v zatáčkách. Samo je třeba vzít v úvahu, že to je 4×4 a tedy je stavěno pro čistou jízdu a ne driftování….

    Magister

    To jsou ale z dnešního měřítka minihatche nebo mini hot hatche. Fakt malá autíčka. Nic proti nim.

    Driver

    To jistě, ale ve své době to hot-hatche byly, není to vina těch aut, že jejich nástupci rostou a tloustnou. Stále to je hot-hatch, sice z pohledu 90-tých let, ale je to hot-hatch. A ještě bych málem zapomněl na famózní 306 GTI-6 🙂 kde jsou ty časy…

    Vašek

    Troufám si tvrdit že jsem jezdil už v opravdu hodně autech a nemyslím tím projet kamarádovo fáro v ulici, ale opravdu testovat to, co mi zrovna přišlo pod ruku a ať už to bylo cokoliv, tak jedny z nejhezčích vzpomínek mám práve na VW Golf GTI 16V, 139 koní které z vozu dělali tak báječnou motokáru se srdcem, to byla prostě nádhera! Byl v krásně červené barvě s kostičkovaným béžovým interiérem… Prostě to bylo auto které mě opravdu chytlo a mělo neuvěřitelnou duši! Dodnes lituji že jsem ho prodal 🙁

    Maro17

    Za mě jednoznačně VW scirocco R! Tohle auto je ohromně brutální, jak výkonem a pocitem z řízení, tak vzhledem 🙂

    Mr.Corrado

    Souhlas…..mel jsem VW Golf MK2 Wolfsburg edition. ..103kW…..nejlepsi svezení na světe. ….tesne za ni nase 130RS

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist