otazka-tydne-ktera-auta-podle-vas-ridi-nejhorsi-ridici.jpg

Otázka týdne: Která auta podle vás řídí nejhorší řidiči?

Je tu začátek nového týdne a s ním zavedená rubrika, ve které dáváme prostor vašim názorům.

Diskuze

27 komentářů

    Sir CHerokee

    To už ve své knize popsal i Clarkson – Peugeoty.

    Bubaak

    Nejhorší řidič? No tohle je samo o sobě ořech
    Kategorie 1 – SUV s ženskou za volantem (ženy co umí řidit mi doufám odpustí za škatulky). Běžně neumí moc řídit, teď ale do ruky dostala dvoutunovou krabici, která velikost překračuje její největší touhy a tak jezdí středem vozovky, nedává přednost, nečumí kolem sebe a když do Vás nacouvá, ještě Vám vynadá…. přitom stihne telefonovat, líčit se a otočená na dítě na zadních sedáčkách (tedy 2m od místa řidiče) v dětské sedačce upravuje (vše za jízdy)
    2 – Koncernisti – většina služebáků, mladí hejsci, co si myslí že maj kvalitní a rychlí auto a tak tím jezdí, mladí hejsci tuneři, chataři/víkenďaci….
    3 – Řidiči, co se nezajímaj o auta- auta, který si může koupit jen pod nakecáním obchodníka jak jde o skvělou koupi, Nikdy bych si nekoupil raději Peugeota 310 než Aurise, I20 než yaris, Sangyong než CRV….

    Lubca

    Naprostý souhlas ještě bych pak dodal typického řidiče 3. kategorie v průměru má 65 – 85 let vlastní nové auto nejnižší a nejlevnější katogorie známých značek typicky Kia Picante, Hyindai i10 v nejnižší výbavě nebo naopak vlastníci dobových vozů škoda 120 apod. kteří svoji reakční dobou připomínají doručování České pošty.

    iD

    Stribrna oktavka kombi TDI.

    Nism0

    Tohle je krapet oříšek.

    Klasika Peugeot. Nevim proč, ale osobně s nima mám špatný zkušenosti.
    Další by byl na řadě Opel
    Pak služební dvojková oktávka v TDI.

    A v neposlední řadě řidiči Karos, a podobnejch chlívků

    Samozřejmě v každý skupině se najde výjmka,

    x

    1) Peugeoty – z nějakého důvodu mají Peugeoty tendenci oslovovat spíše stárnoucí řidiče, kteří už na nějaké to ježdění rezignovali – důchodce, maminy s dětmi a podobné silniční běsy …

    2) Škodovky – na cestách je jich u nás nejvíc a tak není divu, že se za jejich volant usadí také největší procento špatných řidičů …

    3) Audi – dříve to bylo BMW, dneska padá černý Petr spíš na Audi. Stalo se symbolem luxusnějšího lifestylu a tak po něm začala toužit sorta lidí s tendencí dokazovat, že na to prostě má. Problém je, že většině těchto lidí by soudný člověk nedal do ruky ani městskou nákupní tašku, natož pak něco velkého, těžkého a výkonného. Kapitolou samou o sobě jsou pak ti, kteří na to ve skutečnosti nemají a koupí si Audinu v bazaru, aby vzápětí zjistili, že nemají peníze na její údržbu. Ale co – hlavní je přeci nablýskaná karoserie a pixla vosku stojí míň než výměna rozvodů … však ono to ještě pár let vydrží …

    Eda

    To je přeci jasný SUV, to je klasický auto neřidiče.

    Tomáš

    No za mě to budou řidiči dacie, teda většina modelů kromě dusteru, který si kupují lidé i kvůli práci a ne že si na to našetří z důchodu.

    BlackHide

    Já bych si dovolil to taky rozdělit na více skupin
    1/ Kluci ve vytuněných starých kraksnách, kteří si myslí že když si dají do auta o 30 koní navíc, udělají díru do výfuku a dají křídlo tak si myslí že hned z toho mají supersport. Vlastní zkušenost z víkendu, kdy semnou chtěl závodit magor ve staré astře, doteď nevím co si myslel, možná že když si auto odlehčí ve stylu sundání loga a auto si vyzdobí nebezpečně plameny tak se mu povede přejet moje GTR, nebo kamarádovu Yamahu R1 – Tudiž tuningy
    2/ Slečny v autech svých miláčků, které když ukážou dovednosti v posteli, dostanou za to Cayenne, A5, nebo nedej bože Continental GT (zdravím slečnu z loňského léta která mi s ním zacouvala do asi 2 dny starého auta, a jak tady zmínil kolega ještě jsem byl seřván) – Tudiž auta zlatokopek
    3/ Kluci s ještě teplým řidičákem a autem od tatínka, takovéto „tati mám 18 a mám řidičák“ „dobře vyber si aut za 200 000“ – tak vyjede na silnici s BMW, Audi, Mercedesem atd., má hezké auta ale minimum zkušeností, sám jsem takový byl, znám ten pocit – mám rychlé auto a musím to ukázat, jenže nevím že v dešti se auto chová jinak a pak bum (RIP TTčko), u mě to odneslo koleno, některé to stálo život (nejen řidič, ale i spolujezdec, nebo nevinný chodec) – Tudiž auta které mají větší výkon, než řidič zkušenosti
    4/ Kdokoliv kdo si koupí Opel, Kiu, Hyundai, Peugeot, Citroen a Dacii – to jsou lidi kteří se o auta vůbec nezajímají, jenom vidí reklamu v televizi, najdou na netu, zajdou do autosalonu, tam jim podlézavý dealer nakecá že VW, Škoda, Subaru etc. jsou na houby, že jsou drahé, a za ty peníze u nich dostanou opěrku ruky a značkový voňavý stromeček – Tudiž auta, jejichž majitelé o svém autě neví nic

    Rejpal

    Jaka je definice spatneho ridice?
    1. Je to ten, ktery mne zdrzuje, protoze prave jede pomalu kvuli tomu, ze … (veze akvarko, dojizdi s nejakou drobnejsi zavadou na bezepcne misto, sviti mu slunicko do oci, …) – pak je to jakekoli osobni vozidlo rizene ridicem neprofesionalem.
    2. Je to ten, ktery ma nejvice nehod? Pak nejscasteji potkavam jako ucastniky nehod Skody Octavia (ty tak nejak potkavam vubec nejvic), BMW (tech neni tolik, ale u nehod jsou casto), jakakoli SUV (tech take neni mnoho a u nehod jsou snad jeste casteji). Jelikoz oktavka je nejcastejsi vozidlo, tak z prumeru vyhrava BMW X5.
    3. Je to ten, ktery nejcasteji zpusobuje ohrozujici situace? Tak tam vedou jakakoli SUV (nejcasteji zaparkovana na prechodech), BMW (bez blinkru, neustale lepici se, klickujici a spechajici), oktavky (tech je vazne nejvic ze vsech) a Alfa (tech vidim malo, ale vzdy to stoji za to).

    Rejpal

    Ale jak jiz nekdo poznamenal, tem s tim SUV nebo BMW se to musi prominout, protoze tito lide se na silnici chovaji tak jako v zivote. A kdyby to tak nedelali, nikdy by si na ta auta nevydelali. 😉

    Mr. E.T.

    To, že je někdo špatný řidič, ještě neznamená, že si na auto neumí vydělat, takže to lze z venku těžko poznat. Většinou ale stačí krátké pozorování, např. jede po středové čáře; středním pruhem na dálnici (i když je pravý volný); stojí na semaforu, protože svítí červená a ta zelená šipka má pro něj neznámý význam; při rozjezdu mezi přeřazením z 1. na 2. stupeň znovu zastaví; jede nonstop 70; neumí zaparkovat; neumí vyjet z vedlejší; nezrychluje v připojovacím pruhu, ale raději hned na začátku zastaví; atd…

    Sem tam někdo i překvapí, v pátek jsem dojel červenou thalii (tak trochu „auto špatného řidiče“) a za vesnicí jsem koukal, že solidně zrychluje, do zatáček se vrhá statečně, trefuje apexy.. Prostě to vypadalo, že ho to řízení baví, že to umí a že prostě má thalii, protože pro to má své důvody…

    Další, co mně tak napadají jsou Hyundai, Kia, SsangYong, GTčka od BMW a minivozy (paradoxně kromě Mini).

    Atomas

    Dle mého názoru jednoznačně Octavia a Passat. Důvod? Statisticky nejrozšířenější auta mezi firemními řidiči, obchoďáky a managery. A ti samozřejmě musí v pracovní době kmitat… Další kategorií můžou být bílé dodávky jakékoliv značky. Kurýři a zásobovači taky musí stíhat co nejvíce…

    Petr K.

    Vím, že je to myšleno v nadsázce, ale tak nějak jsem na škatulkování dle aut alergický. Proč by např. OZ ve služební Octavii musel nutně jezdit špatně? Za mě jsou problematické dvě hlavní věci. Nepředvídatelnost a agresivita. Nevadí mi řidič důchodce, maminka na mateřské ani jiné „krabičky“. Nevadí mi ani rychlejší (pokud to neženou 80 km/h přes vesnici). Jen to, že si někdo netroufá jet tak rychle jako já, ještě není špatný řidič. Pokud jsem dost dobrý na to, abych mohl ostatní kritizovat, jsem taky dost dobrý na to, abych si od nich uměl držet odstup a najít si bezpečný čas a místo k předjetí. Pokud mě tohle čekání vycuká a leze mi na nervy, nejsem řidič ale hovado bez sebeovládání a nemám za volantem co dělat. Průšvih nastane v momentě, kdy se ten někdo v druhém autě chová nepředvídatelně. Jenže to bohužel jde napříč všemi kategoriemi. Druhý průšvih je agresivita za volantem. Lepení se na auto před sebou, dojíždění dálničních uzavírek na krev (tím nemyslím pravidlo zipu), myšky, úmyslné blokování ostatních, vynucování si přednosti byť je na vedlejší, zneužívání odstavných a vyhrazených pruhů… je toho dost. Tohle zvládne taky kdokoliv skrz všechny kategorie. A zatímco nepředvídatelnost většinou není dána úmyslem, agresivním jedincům bych přinejmenším řezal koule…

    Kyle

    No přece bílé a modré fleetové oktávky a bílé dodávky !

    d3ff

    Asi budu vypadat jako velkej pesimitsa, ale vidím to takhle…
    1. Peugeot
    2. Renault a Citron
    3. Kia
    4. Astra
    5. Hnujdee
    6. Vochcavia (narozdíl od předtím zmíněných vetšinna agresivních řidičů dle mého jezdí v octavii, dříve jmenované spíše jezdí pomalu a překáží a vůbec bývaj dost zmatení, samozřejmě je zde spousta vyjímek)
    7. BMW (a teď mám na mysli převážně staré polorozpadlé krámy, hlavně že mají sportovní koncovku výfuku a za volantem sedí náctiletý frajer co všechno umí a všechny s přehledem předjede).
    8. Audi, co se téhle značky týče, tak většinnou mi narozdíl od BMW vadí novější modely…

    Kategorie sama pro sebe jsou již zmiňované SUV s malými blondýnkami za volantem…

    Je toho dost a určitě jsem ještě na něco zapomněl, u všeho jsou samozřejmě vyjímky, ale dle mého názoru to celkově tak nějak odpovída…

    Medcin

    Nejlepší bylo, když byly SPZ s kódem okresu. Takové ME nebo CK znamenalo držet si odstup. Pro jistotu. Od dob RČ s kódy krajů je s touto universální pomůckou konec.

    Tomáš

    Brňák trpí panickó hrůzó z jedinců pilotujících auta s vyškovskou poznávací značkou. Toto malé moravské město se dvěma světelnými křižovatkami produkuje řidiče neschopné řešit elementární dopravní situace a způsobující dramatické řetězové havárie i při popojíždění na parkovišti.

    Petr K.

    To je to samé jako škatulkování podle značek aut. Zvlášť v době, kdy spousta aut vozí zrovna pražskou SPZ a přitom v Praze ani nikdy nebyla. Pokud jako řidič za něco stojím, měl bych toho druhého umět odhadnout podle chování a ne škatulkovat podle SPZ. Pokud tohle dělám a beru to vážně, to ukazuje na to, že to pako za volantem hlavně jsem já.

    stanik

    Ještě by jsem k těm ženám přidal. Řidiče malých automobilu, jež bez zkušeností a praxe a díky UP dostanou „C“!!!! Nejenže s velkým autem nemají zkušenost ale i běžná udržba je pro ně španělskou vesnicí. A takového když potkáte na silnici tak TO je zážitek.

    Medcin

    Jak se zachová jednotlivec, kterého neznáme a ani nemáme čas poznat.
    Buď budu předpokládat, že každý jednotlivec je jedinečný, nezávislý na chování skupiny a budu k němu přistupovat zcela nezaujatě. Nebo budu předpokládat, že pokud jednotlivec patří k nějaké skupině, tak přejal chování té skupiny a připravím se na to.

    Jak se rozhodnout?

    Jednomu se říká politická korektnost, druhému předběžná opatrnost. Jedno je nařizováno, druhé je dáno evolucí.

    Takže (pokud neznám) nebudu sbírat žádné muchomůrky (a nepochutnám si na masáku) a vyhnu se pestřence (http://cs.wikipedia.org/wiki/Pest%C5%99enky). Možná budu pako, ale nebudu nepříjemně překvapen.

    To samé je klobouk za volantem, vytuzená felicie, BMW X5 a kdysi mělnická SPZ.

    BTW Aston (Ondřej Neff) to dotáhl ad absurdum. Údajně před každnou jízdou na motorce si odříkává mantru „Všichni Tě chtěj zabít. Všichni Tě chtěj zabít.“ 😉

    Petr K.

    Chápu argumenty, ale stejně si myslím, že sledovat a vyhodnocovat SPZ je asi ten nejméně efektivní způsob, jak odvozovat chování toho přede mnou (bo jinak se k SPZ moc snadno nedostanu). Ostatně i teď se z ní dá poměrně hodně odhalit o původu. Ve městě mi stačí jeden rozjezd na křižovatce abych tušil, mimo město pak první dvě zatáčky a vím toho mnohem víc, než co mi poví SPZ. To už mi opravdu mnohem víc naznačí auto samotné. Ani ne tak model a značka jako spíš stáří, stav auta a jeho „otuzenost“. A přiznávám, i já se dopouštím politické nekorektnosti a předpokládám „TUNER/TUZER = agresivní pablb“ a vzhledem k úspěšnosti toho hodnocení se ho hodlám držet. 🙂

    Luigy

    Vesměs se setkávám s řidiči Renault Thalia, Škoda Fiabia Junior, stará Dacia Logan, Ford Fuision a staré sedany (Mitsubushi nebo Nissan). Nejezdí nebezpečně, ale strašně pomalu a nevyspytatelně. Ohrožují provoz tím, že je musí sotatní předjíždět.

    Bubaak

    U těch SPZ to u mě je.. vidim hroznýho řidičem nyplnule rozjezdy, zmatené pojížděni mezi pruhy a někdy i z pruhu do pruhu, snížené schopnost předvídání, neplynulá jízda…. kouknu na spz a 4S1 XYXY…. 2Z1 XYXY…. ježiš středočech, jež okurka…. Dřív spíš vidím umělce než SPZ, pak vidím SPZ a hurá do škatulky. V době kdy pražaci jsou středočeši, ostavaci pražáci, Budvařáci nejlepší chmelaři… tak SPZ taky kolikrát nic neřekne, ale škatulky fungují 🙂

    ikocka

    Stále platí úměra : ČÍM DRAŽŠÍ AUTO, TÍM VĚTŠÍ AGRESIVNÍ BLB ZA VOLANTEM.

    st

    Nejde ani tak jaká auta, kdo řídí, ale jak. Podle mě jsou nejhorší sobečtí řidiči, kteří si myslí, že když jedou pomalu, tak jedou bezpečně. Když parkují tak klidně zaberou dvě místa, o tom, že by na vás mohli bliknout, když vyjíždíte z vedlejší si můžete zdát. Naopak, když se jim tam „vecpete“ tak se mohou zbláznit. Na okreskách zásadně jezdí co nejvíce uprostřed a na dálnici zásadně v levém pruhu. O používání blinkru nemluvě. Myslím, že tito řidiči „sedlají“ celou škálu vozů a přeji nejen sobě, abych takové potkával na cestách co nejméně.

    Tom

    Jednoznačně řidiči SUV. Už několikrát mne málem vytlačili do příkopu a na silnicích představují větší nebezpečí nez kamiony. O jejich parkovacích schopnostech ani nemluvím. Mají nulovou sebereflexi a ještě člověku vyčtou, že jim ten jejich krám závidí. Přitom jim není vůbec co závidět. I kdybych dostal SUVčko zadarmo, tak ho střelím a koupím si normální auto. Btw. nepotkal jsem automechanika, který by SUV trend podporoval.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist