otazka-tydne-jake-auto-by-si-podle-vas-zaslouzilo-ostrou-verzi.jpg

Otázka týdne: Jaké auto by si podle vás zasloužilo ostrou verzi?

Na trhu existuje spousta ostrých verzí obyčejných aut, ale některé legendy se postupem času propadly v dějinách, nebo zatím ještě vůbec nevznikly. Která auta by si tedy zasloužila znáček RS nebo GTI?

Diskuze

9 komentářů

    odie

    Asi bych zase začal u japonců. Osobně by se mi líbil Accord Type R, kterým jsem se jednou svezl, a patří k nejlepším předokolkám, s kterými jsem se setkal. Ostrou Sti verzi by si podle mě zasloužilo Subaru BRZ, potenciál na to určitě má, a z opravdu nových moderjích aut by se mi líbil zase Lexus IS-F, který ale neočekávám. Nicméně bylo by fajn, kdyby eFka od lexusu doplnil a byl trošku lehčí oproti RC-F a menší oproti GS-F. Obecně by to určitě chtělo návrat Lanceru Evolution, ale to už je úplně jiná písnička.

    Marty

    Nemám nejmenší potřebu jakéhokoli modelu v „ostré“ verzi! Naprosto mě už irituje, že na čem dneska není nápis sport, to je neprodejné. Takže si kupujeme rodinné kombi s jedna šestkou naftou s brutálním výkonem kolem 75kW, které má přídomek „sportwagon“. A pak se divíme, že náš sportwagon nedokáže ani rozumně akcelerovat, když nás na dálnici zbrzdí kamion v kopci. Pak je jasné, že už nezbývá nic jiného, než vozy s „dostatkem“ výkonu označovat jako OSTRÉ! Pocit té pravé ostrosti se nám pak dostává skrze dubové nastavení tlumičů v kombinaci s pneumatikami s profilovým číslem 35, což je tady v kocourkově na těch tankodromech přesně to pravé ořechové!
    Takže místo všech těch RS, GTI, Cupra, ST a kdovíčeho ještě, bych se přimlouval za nazývání věcí pravými jmény a hlavně za posílení běžných vozů na takovou úroveň, aby předjíždění traktorů nemuseli plánovat na deset kilometrů dopředu.

    Pan Peťan

    nikdo tě nenutí aby sis kupoval zaplivanou Fabku s HTPčkem a pak se divíš, že to nepředjíždí 😀 Trh je dost pestrý, osobně cokoliv pod 100 HP je pro běžný provoz na nic, na to aby sis vybral. sportovní neznamená, že ti to na českých silicích vymlátí zuby. Je to o tom, že to vozidlo lépe komunikuje s řidičem, neplave, neodskakuje nepředvídaně na hrbolech nebo dírách, ale snaží se maximálně držet stopu.

    Marty

    Neboj neboj. Osobně jezdim ve čtyřlitrové V8 a většinu těchto rádoby sportovních paskvilů deklasuju za jakékoli situace. Přesto můj vůz nikdy nebyl označován jako sportovní ba ani jedním z přívlastků jako RS apod. Podvozek sériový a přesto kvalitní, zkrze který nedrnčí celý interiér a dá se s ním pohodlně cestovat.

    Pan Peťan

    V8? tipnul bych si čtyři kruhy, nejspíš limuzínka. Sportovnost není o pružném zrychlení, není o velkém motoru ani vysokém výkonu, je to o celkovém naladění vozidla. Krásný příklad je MX-5. Krásně ovladatelné zábavné autíčko. Sám vlastním EVO VII, výkon 350 HP a naprosto dostačující. V přímce bych V8 taky nepojel a ani to není o tom, jeho kouzlo vynikne až na okreskách nebo na okruhu. Protože aby člověk nejel koleje a trochu se bavil je potřeba jet 150+ a to na normální silnici nejde. V tomhle směru jsem měl radši své první bmw 328i E46. Jsou to všechno čitelná auta, cítíte co dělají kola, průběh motoru vám vykouzlí úsměv na rtech, správné zpřevodování, které umožňuje neustále motor vytáčet do optima, podvozek, který neodskakuje na každé díře, ale drží kola na silnici a auto se nehoupe v zatáčkách, klidně i menší motor, protože je lehký narozdíl od V8 a akoráde prohlubuje nedotáčivost u předokolky atd

    Marty

    Ne ne, nejsou to čtyři kruhy, já mám poháněnou tu správnou nápravu :o)
    Nechtěl sem, aby můj první příspěvek vyzněl nijak posměšně nebo nenávistně. Jen už mi prostě přijde o označní „ostré“ jako vtip, když se použije třeba u Fabie RS nebo Clia RS. Jako majiteli opravdu ostrého auta bych Vám přál si sednout do Clia RS, o kterém marketing i jiní hovoří jako o ostrém. Jeho naturbená 1,6 s papírovými 147kW je příšerná, řve jak kočka když jí šlápnete na ocas a k životu se probírá pozdě a chybí tomu špička a vůbec ten jízdní projev je prostě příšernej a podtrženej jen ukrutně tvrdym podvozkem :o( Zajímalo by mě, kolik majitelů aut jako Clio RS, Fabia RS ale i třeba mondeo ST nebo Octavii RS vezme někdy na okruh zkusit, co to umí. Většina z těch aut je prostě jen rychlejší variantou svých slabších verzí. Pokud někdo vyrobí 911 a pak vyrobí 911GT2, pak vyrobil ostrý model. Ale Octa bude prostě pořád octa. Vyjímek, jako je třeba Focus RS je jako šafránu. Šlo mi jen o to, že mě mrzí, že dnes prodává auta víc marketing a nesmyslné slogany a výlevy, takže co není alespoň sportovní, se v podstatě nedá prodat. Vše ostatní už musí být „ostré“.
    Ostrá auta mám moc rád, ba už jsem s nima také hodně odjezdil jak s Imprezkou STi, tak Mitsu EVO a právě proto ještě mám soudnost a slovem ostré rozhodně neplýtvám.

    Bukaj

    No ja som zato ze ak by mala vzniknut nejaka ostra verzia, nieco na sposob Renaultu Clio V6. Proste motor v strede. Ale samotne auto, ktore by malo dostat ostru verziu je podla mna Skoda Citigo alebo nieco z kolinskeho trojlistka. Hlavne aby vznikol nejaky drsny prcek.

    Marty

    Škoda Citigo 2,0TDI RS :o) Jo, to je přesně ono :o)

    BlackHide

    Chtělo by to nějaký sleeper, např. Nissan Qashqai Nismo (1.6 motor z Juke Nismo RS, nebo 3.7 litru z 370Z :P), Rapid RS (1.4 TSI), levné Sandero RS (motor z Clia RS), VW Tiguan GTI nebo R20,návrat rychlých Toyot (Corolla, GT86, Rav4, Avensis, Aygo, Yaris), nebo trochu zbytečné a nepravděpodobné Superb RS 3.0 TDI nebo sen Passat 4.2 V8 :3 😛

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist