otazka-tydne-co-je-podle-vas-nejvetsi-zbytecnosti-v-dnesnich-autech.jpg

Otázka týdne: Co je podle vás největší zbytečností v dnešních autech?

V dnešní přetechnizované době najdeme v nových autech spoustu užitečných věcí, které nás mají konejšit, ale i mnoho naprostých zbytečností. Které jsou podle vás ty největší?

Diskuze

53 komentářů

    Miro1980

    Jednoznačně elektronická parkovací brzda; dodnes jsem nepochopil, co je proboha tak špatného na klasické páce. K čemu mi je, že si můžu mezi sedačky odložit o kelímek víc, když si pak na sněhu nemám čím pomoct do zatáčky??? (Mluvím samozřejmě o předokolce.) O naprosto zbytečné složitosti celého mechanismu ani nemluvím…

    Deff

    NEvypnutelná kontrola trakce.

    Pepe____

    Jednoznacne START-STOP! A este to zabili, ze sa neda trvalo vypnut!

    karel

    Ještě jsem neměl tu čest jet v autě, u kterého by přední mlhovky v mlze či vánici výrazně zlepšily dohlednost. Většinou svítí moc do boku a oslňují.

    Raito

    Jasně se to projevuje právě a především při zhoršených podmínkách. Sníh rozdělí motoristy na majitele řidičáku a řidiče. Ti první, většinou bohužel naivně zblbnutí z reklamy, letáčků a od dealera počítají, že auto bude prakticky řídit a dělat vše za ně a že umění řídit spočívá v tom, že když přijde rovinka nebo stoupání tak se musí dát plyn na podlahu a hotovo. Mám jako firemní auta veskrze moderní vozy a je to utrpení. Čidlo kontrolující správnost funkce jiného čidla? Asistent posilující účinky jiné asistence? Oblbováky, který mi maj říct, že mam měkou gumu abych o autě nemusel už vůbec nic vědět, než do něj nastoupim? Asistence co udržují rychlost a pruh? Jízda v takovymhle počítači je nuda, uspávající a akorát bolest pro peněženku, nehledě na to, že emise vyprodukované vývojem a výrobou toho stroje jsou několikanásobně vyšší, než když bych místo firemního nového provozoval ojetinu.

    Kupříkladu Felicie 1.9D. Objektivně, co tomuhle vozu chybí? Na rovinu: komfort a úroveň bezpečnosti. Výmenou za: spolehlivost agregátu, jednoduchost (a opravitelnost kdykoliv u cesty, když už by se někdy něco přihodilo), spotřebu kolem 5l/100, ceny náhradních dílů jsou výsměch (rozvody vyjdou na míň než plná nádrž nafty a vydrží i přes 200 tisíc), pořizovací cena by se dala přepočítat na jeden lepší iPhone, slušná výbava (při troše snahy se dá pořídit s ABS, posilovačem řízení, otáčkoměrem, el. vyhřívanýma a ovládanýma zrcátkama, el. oknama, palubním počítačem, vyhřívanýma sedačkama, klimatizací, interierem v kůži a 4x Airbagama…). Jednou za 5 let se vymění blatníky, lemy a vrata kufru (investice i s lakem na 15 tisíc) a je to.
    A takových aut je víc.

    Je jasný, že když někdo má vyloženě na to investovat do servisu auta měsíčně 8500,- aby bylo neustále v TOP stavu tak takový problémy řešit nebude ale já jsem vyrůstal (a dál s nimi žiji) na autech, kde se části a „featury“ motoru daly spočítat na prstech, bez asistencí, bez pomůcek a s těmi auty sem se nejvíc naučil, nejvíc si jízdu užil a taky sem u nich věděl, že když pojedu jak debil, tak nemusim dopatnout dobře, což v autě se 150 NCAP hvězdičkama a 40 airbagama jaksi chybí (jak nám někteří hrdinové denně na silnicích dokazují).

    Ale abych odpověděl na otázku, uplně největší zhovadilost co kdo kdy vymyslel byl asi:

    EGR ventil

    Víc stromů by žilo, kdyby např. tresty za řízení pod vlivem byly exemplárně a úměrně vysoké, např. natvrdo basu + mastná pokuta. Ale jak už to v tomto státě a unii chodí, důležitější jsou peníze ve správný kapse, ne lidi a životní prostředí.

    Raito

    Možná by to chtělo naučit se je používat 😀 …. když se spolu s mlhovkami za husté mlhy použijí pouze s obrysovými světly tak díky jejich nižšímu umístění uvidíte líp, protože se nebudete oslňovat světlem z potkávacích žárovek. Viz. např. wikipedia.

    myk

    Na toto je naozaj tazko odpovedat … pre mna v podstate akakolvek jazdna pomocka je zbytocna, ucil som sa soferovat na stodvadsiatke a pochadzam z podhorskych oblasti, kde sme mali aj snehu kazdu zimu, takze mam taketo veci celkom zvladnute …

    Kazdopadne, ja by som to zhodnotil asi tak, ze cim viac pomocok, tym viac si vodic mysli, ze si moze dovolit. Potom sa stanu take veci, ze na cerstvo zasnezenej dialnici to macher na oktavke vali 120 a potom sa cuduje, ze mu to akosi hadze zadkom. Explozia bezpecnostnych systemov sposobila prehnane spoliehanie sa na ne. Tu by bolo najlepsie skocit rovno k samojazdiacim autam a dat na vyber: pre vodica, co zlozi skusky (a dajme tomu, ze by taka skuska zahrnala aj jazdu na snehu, zlozite situacie, dlhe persuny atd.) a prejde previerkou u psychologa, dostane vodicak na klasicke „mechanicke“ auto, ostatni budu mat nieco ako licenciu len na samojazdiace auto. Vsetko medzi tym by bola zbytocnost.

    TorroRTX

    E-call, či jiný podobný buzeračně-fízlovací zařízení.
    Ale jinak vlastně vše, co se do aut dává na příkaz EU (DPF, Start-stop, elektronický asistenty, atd.).

    cudzinec11

    Tak u hybridov toyoty a u mazd ten start-stop funguje vynikajuco – ono spravit hybrid bez vypinania motora sa ani neda…, skor je start stop nedorobeny u europskych vyrobcov a hlavne maloobjemovych turbomotorov…

    fri

    Na elektronickou brzdu nadavaji vetsinou ti co ji nemaji. Taky jsem dosud nepoznal nikoho komu by zkolabovala. Zato pretrzenych lanek a zadrenych bowdenu celkem dost. A reci o zimnim projizdeni zataces se smykem zadnich kol… No, v tv jsem to videl,na jednicku pri otaceni taky – ale to jde i s elektronickou -ale v realite jsem to jeste nezeznamenal..

    Roman

    Ano máte pravdu,takto se správně používají mlhovky.Bohužel vás první orgán sejme,protože to odporuje zákonu.S denním svícením jsme přišli o možnost legálně svítit obrysovkama a mlhovkama.V husté mlze to takto používám zákon nezákon,protože je opravdu lépe vidět a takto mají mlhovky fungovat.

    Jaroslav

    Je to drahe a je to na nic

    fri

    Nejsou a nic,funguji. Az si vyfuk zavedete do kabiny,klidne si ho vyndejte. Dokud budete vase splodiny vypoustet pod nos vsem, musite minimalizovat dopady vasi cinnosti.

    Hynek

    Hlavní problém je u nafťáků, kdy motor zhasne a turbo má ještě vysoké otáčky … souhlasím – Start&Stop u běžných benzíňáků a nafťáků zbytečnost, spíše problém.

    Martin

    Denní svícení má smysl, když je zepředu i zezadu. Když dojiždím zhasnuté špinavé stříbrné auto, tak ho neuvidím lépe, že svítí vpředu :-/ Navíc to 90% vodičů neumí večer, v dešti, sněhu ani v tunelu přepnout a tak jezdí potmě. Běžně tak jedu v podvečer a půlka aut je potmě a půlka svití mlhovkou (další oblíbený nešvár).

    horskvo

    Rozhodně voice control. Ničemu to nerozumí….

    Mysel

    Husteni dusikem.
    (Vsechny vyse zminovane ficury jsou kontroverzni, ale tohle je naprosta kravina bez realneho prinosu.)

    Dexider

    Motor je konstruovaný na to aby běžel a ne aby byl neustála zastavován a startován! Hydrodynamické mazání kluzných ložisek motoru má fyzikální limity. Ty jsou doběh a start motoru. Prostě se tím kurví vše v motoru co se točí a pohybuje(píst). Motor má při volnoběhu spotřebu asi 0,6 litru na hodinu! Kurva kolik se ušetří paliva za 20 vypnutí po 10 ti sekundách? Hovno! Ale to opotřebení motoru, startéru,akumulátoru…..!

    kulich

    Souhlas, START STOP nejvetsi zhovadilost!!! Mam v RS III TDI a neuveritelne me to stve. Pristi auto budu hledat bez S-S nebo nejake, kde to jde trvale vypnout.

    driver11

    Nevím kde bydlíš, ale u nás se be ručky neobejde ani dítě 🙂 Tak za mě je ruční brzda klasického typu základem auta. Mě už tolikrát vytáhla z bryndy, když se autu jalo jet někam jinam, než mělo. Proto já si tím v podstatě v zimě při krizových situacích ač je nevyhledávám pomáhám a už mi to fakt zachránilo několikrát zadek a auto. elektronická ručka je problémový aspekt a ve VW by o tom mohli psát knihy. A naopak se mi ještě nestalo, že bych měl problém s lankem. A nevím o tom, že by se ruční elektronická brzda dala požít v takové situaci jaké jsem popsal, je určena prioritně na parkování, tudíž neumožnňuje zaaretování kol za jízdy, ale může záležet na SW. Jinak jízda v zimě přes ruční je nejlepší zábava a navíc získáš opravdu cit pro ovládání auta v různých zimních situacích. Dále nemám rád systém ASR a ESP. Když jsem měl hondu Civic Sport (UFO), tak jsem to v zimě musel vše pracně vypínat, jinak jsem v zatáčkách bojoval víc s autem než se silnicí a jízdou samotnou, ale to šlo vypnout, teď se ty auta bez těchto berliček z legislativy EU neobejdou a ve většine případě nejdou deaktivovat 🙁 . Takže já jsem stará škola. Ale připadá mi, že čím víc takových ptákovin, tak tím jsou řidiči horší a spoléhají, že to auto s elektronikou nějak vyřeší za ně…

    D-Fens

    Jednoznacne suhlas! Vzdy start-stop vypinam a ked zabudnem, neskutocne ma to serie ked mi na krizovatke zdochne motor. Tomu kto to vymyslel nasrat do ruk a nepustit k vode… O jedno tlacitko viac co musim pri kazdom nastartovani stlacit – opruz.

    T

    Kdyz se to da vypnout tlacitkem, musi se to da vypnout nekde v nastaveni, napr. pres VAG… Nezkousel jste googlit firmy?

    belga

    A co Vám na tom vypínání tolik vadí??

    driver11

    Asi to vypínání, ne?! Jinak je to k.rvítko motoru, přínos ve spotřebě nula nula nic akorát se ničí motor, tak jak už psal někdo výše- to je prostě pseudoekologie – ušetřím 2 deci na 100 ale ve 100tis mi odejde motor, který je nustálým starotváním permanentně ničen. Tudíž mám nižší emise, ale ve 100tis budu potřebovat motor a to už je ekologické 🙂 že!

    Peťan

    Za mě to jsou žárovky. Je krásné, že je s sebou musím vozit, ale z praktického hlediska je tu někdo kdo by je vyměňoval přímo na cestě? Mě už jednou takhle stavěli ve Fordu Cmax, který nebyl můj a neznal jsem tak jsem říkal dobře vyměním to. Po otevření kapoty jsem se nestačil divit, že je to fyzicky nemožné. Bylo třeba najít křížový šroubovák, který mimochodem není součástí povinné výbavy (narozdíl od žárovek), abych odšrouboval hlavní držák světla. Lampa pořád nechtěla ven, tak koukám, že tam jsou ještě nějaké záhadné packy naspodku ze strany, které je třeba vymáčknout řeknu si OK a začne desetiminutový boj s hledáním vhodného nástroje, kterým bych packy dokázal „odháknout“, neboť šroubovák neměl tu správnou délku a o rukojeť jsem se nedostal dost hluboko. Naštěstí drátek z kostice partnerky pomohl (ten taky není v povinné výbavě uveden), světlo jsem dalších 5 minut vytáčel z čela ven, mám takový pocit, že správný postup snad bude sunad i čelní masku vozidla s nárazníkem aby to šlo hladce. konečně vypadlo, málem na zem…zachytávám lampu kolenem naštěstí, odnese to jen lak na nárazníku. Následné vyměnění žárovky už bylo naprosto jednoduché jinak. No a stejný postup zandávání zpět. Celý proces trval přes 30 minut, byl jsem mokrý, psychicky vyčerpaný z nadávání, proč výrobci dělají takovéhle píčoviny

    belga

    Mám najeto už více než 100 000 a motor pořád šlape. Takže „ku.vítko“ nefunguje podle Vašich představ?

    fri

    Promiňte, ale píšete o něčem co neznáte. Elektronická ruční brzda samozřejmě funguje i za jízdy.

    PavelU

    Nové auto už bez SS nekoupíte. Pokud tam je vypínač, automatické vypínání by mělo jít vyřešit relátkem.

    Jan Ušák

    Osobně souhlasím s Mirem, pokud si mám vybrat mezi elektronickou a lankovou, tak si vemu lankovou (umístěnou ve dveřích nebo na tunelu, nikoliv pod palubkou). Nejde o to jestli selže, nebo ne, jde o to, že lankovou si můžeš regulovat sílu brždění a reaguje okamžitě. Takže ať na sněhu, nebo i na suchu, můžeš si krásně kontrolovat zadek auta (nemyslim machrovat, ale řídit). A skutečně se hodí, zvlášť v autech, u kterých se moc nehledí na jízdní vlastnosti. A že rupne lanko, za to nemůže lanko, ale uživatel (přeberte si to)

    PepaSFI

    no já se taky považuju za řidiče ze staré školy, ještě poměrně nedávno jsem jezdil autem co nemělo ani posilovač brzd a to současné má sice permanentní 4×4 ale jinak jen ABS a posilovač řízení. Ale zpátky do reality. 99% běžných řidičů nikdy nepoužije ručnici jinak než na parkování. A z toho jednoho procenta jich 99% maximálně občas za to cukne někde při blbnutí na zasněženým plácku. Jo, slyšel a četl jsem hodně takových co ručnici nutně potřebují na „řešení krizových situací“. Akorát mi eště nikdo nedokázal věrohodně popsat co a jak. A že by to třeba někdo předvedl, o tom už vůbec netřeba diskutovat.

    Jinak teda můj názor je že je hodně věcí bez kterých se dá obejít ale které zlepšují komfort. Jsou zbytečné? Jak se to vezme. Osobně si myslím že Start-Stop má mizivý efekt úspory, navíc to náhlé chcípnutí je dost iritující. My ze staré školy prostě máme pocit že je něco špatně když to náhle chcípne. Jediné co to přinese je snížení hluku a emisí při dlouhém stání. Možná by bylo přínosem kdyby na místech s dlouhým intervalem čekání byl na semaforu informační signál že to bude dlouhý a můžem scípnout motory. No ale na druhou stranu tady máme podivnou zálibu řidičů dieselů, nechat to rachtat libovolně dlouhou dobu kdekoliv a kdykoliv.

    Pavel F.

    To já mám take po 3 letech najeto 100 tisíc km. Akorát mě už se start-stop systém u dieselu prodražil tím, že akumulátor mi nevydržel, jako obvykle 6-7 let, ale odešel již po 3 letech a nový je o 50% dražší než normální akumulátor, protože musí snést velké odběry často za sebou.
    Měl jsem start-stop u hybridů, Priuse i Lexuse a tam to fungovalo bez problémů, protože to byly benzíny, ale u dieselů je to problém…

    Pavel F.

    Na tom vypínání vadí to vypínání… Mnohdy si po nastartování nevzpomenu a vzpomenu si až v okamžiku, kdy mi to chcípne na křižovatce…

    Pup

    …nikdo ho nechce, je to totální kravina, která je výsledkem boje o co nejnižší vylhané hodnoty spotřeby, z důvodu boje s vylhaným globálním oteplováním, nepřináší to úsporu paliva která by stála za řeč, zato to úspěšně škodí motoru.

    BlackHide

    Mě osobně vadí omezovače, vím, v Česku se rychle jezdit nedá, vím, max rychlostí svého auta nikdy nepojedu, ale přijde mi jako blbost dávat do aut velké, silné motory a narvat k nim omezovač, dejme tomu S 63 (585 koní) nebo SL 65 (630 koní) které ale oba mají omezovač na 250, tedy stejně jako ty nejslabší motorizace těchto aut, přijde mi to úplně zbytečné, jako by lidi nedostali to co čekali a to není jen případ Mercedesu. S mínuskama počítám, počítám s komentáři typu „300 nikdy nepojedeš“ atd. Ale to je můj názor 😀

    Kyle

    Tedy kromě toho, co na nich bývalo zhruba do roku 1990. Pak se to celé tak nějak podělalo.

    Nism0

    Přeplňovaný třívalce: papírová spotřeba, úžasnej výkon (ecoboost), váha.
    Všechno to zní dobře. Jen do doby dokud nenastartujete.
    Motory zněj jako trakař puštěnej ze schodů, nepříjemně vibrujou a životnost taky nebude nic extra.
    Stačí se dopídit k tomu, že nevydržej to co maj ani v motorárnách.
    No co, budoucnost je tady 😉

    23561

    Za mě jsou to jednoznačně přefouknuté plasty v interiéru – zejména dnešní nemožně velké středové tunely. Auta jsou stále širší a širší, ale mám pocit, že v interiérech se mačkám stále stejně nebo více. Značnou část vnitřního prostoru zabírají předimenzované středové tunely. Kromě toho, že auto nafouknou do šířky, takže na stále stejně širokých parkovacích místech se víc tlačíme, brání přelezení na místo řidiče při nuceném nastoupení od spolujezdce, například právě kvůli tomu, že kolega vedle má také široké auto, kterým nástup na místo řidiče znemožnil.
    Dále rovněž hlasuji pro EGR a přidávám „nemožnost vypnutí“. To je oblíbený nešvar, kdy arogantní vývojář přesvědčený genialitě svých návrhů zabuduje nějakou fičuru, ale na možnost jejího vypnutí kašle.

    23561

    § 32, odst. 1, písmeno b) vyhlášky 341/2002 Sb. jednoznačně říká, že máte mít „po jedné náhradní žárovce … a nářadí nutné k jejich výměně …“
    Takže jak křížový šroubovák, tak kostice z partnerčiny podprsenky jednoznačně ve Vaší povinné výbavě jsou!

    G

    tak ono zalezi kde se s tim autem jezdi, ze…. kdyz po dalnici tak to asi problem nebude, ale pokud s tim autem najedete 100t km trebas v Parizi, tak hodne stesti 😉

    Jakub

    Já volím lepící sadu na pneumatiky, která se nesmí používat na kola s ventiky s kontrolou tlaku.

    Marv

    Proč? Většinou jsou to naprosto nesmyslně vyhozené peníze.
    Dáte-li stovce tunerů sto aut, jeden z nich auto vylepší.
    Dalších devět utratí peníze aniž by se na vlastnostech auta něco objektivně změnilo.
    Zbývajících devadesát auto za větší či menší peníz zmrší.

    Zkrátka je-li ve voze tuningový díl, v devíti případech z deseti je tou největší zbytečností právě on.

    Bubaak

    Takže za jízdy jí mohu držet a povolně přitahovat a povolovat abych si řídil předek/zadek společně s reakcí na okamžitou situací (tedy ne jen zapnout/vypnout)?
    Následně třeba u starýho transitu (zadohrab), zahrabaný v bahně si pomocí ručky přibrzdit zadní kola, aby se jedno z těch dvou jen bláznivě netočilo a druhý jen tupě nestálo na přilnavém povrchu?

    Děkuji za objasnění

    Roman1

    Systém START/STOP se přes VAG vypnout dá, a to TRVALE. Já mám OIII RS TSI a byla to první věc,kterou jsem si nechal z auta odstranit. Spolu se SOUND GENERATORem, který mě taky neskutečně štval. Mám rád v autě ticho.

    wolf

    Zbytecnosti a nesmysly: 1. denni sviceni (nesmyslny predpis, nebot kdo nevidi za dne auto na silnici at snad radeji nevyjizdi), 2. infosystemy, barevny displeje apod.(řidič má čumět tam, kam jede, staci poradny radio, prehravac a zesilovac+kvalitni repro), 3. couvaci asitent (kdo neumi couvat, at neridi), 4.nevypnutelna kontrola trakce. 5. emisni limity (v dusledku omezujici vykony motoru),
    Co chybí : 1. výkon, objem a pocet válců = aktivni bezpecnost a komfort rychlé jízdy (ve stredni tride dnes temer není auto nad 2,0 litru objemu a 200hp+, mluvím o benzínu, nafta patrí do tanku:-) 2. trvaly pohon 4×4 (různé Haldexy a podobny systémy to nenahradi) nebo pohon na zadní kola. 3. vyhled z auta (z vetsiny vytvorů teplych designeru neni poradne videt), 4. umění řídit auto (většina majitelů řidičáků je zblblá reklamou a domnělými schopnostmi svého pojízdného oltáře a různých asistentů-fyzika ale platí pro každého) 5. emoce – současny auta do střední třídy jsou často hezká ale úplně frigidní:-(.

    MK

    Tak to je naprosto přesný, dodnes tu zhovadilost neumim pochopit, proč je denní svícení montované výrobci jen vpředu, když spousta tragédů si myslí, že se s tím dá jezdit i za šera a v podobných podmínkách.. Kdyby s tím fungovaly obrysovky, jako např. s mlhovkama, nebyl by to problém..

    rzr

    Denní svícení je ok, to že to neumí spousta lidí neumí používat na tom nic nemění. Denní tak nějak naznačuje, že se používá za světla. Na sníženou viditelnost jsou standardní světla a ta svítí i vzadu.

    čert

    ale soudě podle serepetiček v autě si vývojáři zřejmě myslí, že je zbytečné umět řídit.

    Přemek

    Pro mě by byl největší trest mít v autě panoramatickou střechu. Nejsem zrovna světlomilec, vyhovuje mi stín. Když svítí slunce, o to víc se ohřívá vzduch vevnitř, což klade vyšší nároky na klimatizaci. Taky si myslím, že bude ve výsledku těžší, než klasická střecha, tudíž zvyšuje těžiště i hmotnost. A nejsem si jistý, zda v případě otočení auta na střechu je to bezpečné.

    A jinak mi vadí všechny „vychytávky“, které nejdou vypnout (ať už je to start-stop, kontrola trakce,…).

    Poly

    Všechno ostatní má svůj užitek a o ty největší voloviny jako lednice na šampus a kávovar jsou za příplatek a zákazník si je z nějakého důvodu vybral. Stop – Start je součástí a obvykle si ho koupíme aniž bychom chtěli, jen nasírá, zatěžuje motor, potřebuje silnější baterie,…Podle mě to vymyslel někdo, kdo chce aby se prodávalo víc aut, protože ty, co mají start – stop rozhodně trpí víc než ty bez něj a životnost motorových dílů je zkrácena.

    Řidič

    Tak já to teda napíšu: lékárnička. Považuju to akorát za byznys pro výrobce.

    PepaSFI

    byznys to samozřejmě je, stejně jako všecky povinné věci. Ale že by byla lékárnička úplně zbytečná, to si nemyslím. Jo, jistě, většina lidí ji nikdy nepoužije ale pár případů kdy se hodila by se určitě našlo. Blbý je že se z toho dělá buzerační praktika, máš špatný datum, máš velký problém. Ve skutečnosti ty obvazy zůstanou sterilní velice dlouho a čistě prakticky, ono je úplně jedno jestli je ten hadr sterilní když z člověka valí krev proudem. Ostatní věci jsou banality, nějaký náplasti na odřeniny nebo věšení ruky do šátku je nesmysl. Ale samozřejmě že tu povinnou lékárničku mám podle předpisu. Akorát že z té prošlé vyndám nějaké ty náplasti, obvaz a gumové rukavice a mám to navíc. Když se někde rejpnu při opravě nebo sebou jebnu na ledu a odřu se, nebo někdo jiný se odře, tak přece nebudu vybalovat tu povinnou aby mě pak někde policajt ohodnotil. Už se to párkrát hodilo.

    pepe

    Bingo!

    Paulus

    Největší zbytečností na moderních autech, jsou právě ty moderní auta. Taková Š105 to je něco. Koupíte ji za dva litry, náhradní díly do stovky. Když se to pokazí, spraví to i neumělec na koleně v obýváku, Žádná zbytečná elektronika znamená eliminace naprosto totálně zbytečných poruch a dalších investicí, jezdíte za pár korun na vyjetý olej z transformátorů za 10kč litr. Když vám to někdo škrábne nešílíte, jen se usmějete – ten druhý má vždy větší škodu, přelepíte izolepou ve stejné barvě. Nikdo vám jí neukradne, nevyzuje, neobjede ze závisti na parkovišti klíčem …. Když vás nebaví, odstrojíte a prodáte do šrotu za dva litry a koupíte další. Jede to, funguje to a auto je pořád jen auto – pomůcka na dopravu z bodu A do bodu B, což plní skvěle.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist