Ostré Land Rovery na obzoru

Britský výrobce chce uvést na trh řadu ostřejších modelů s jednotným označením. První z vozů, Evoque "R" (například) by mohl mít kolem tří set koní.

Nejluxusnějším vozům v nabídce Land Roveru obvykle nechybí přiměřená dávka výkonu. Některé trhy však posledních deset let přichází na chuť mnohem velkoryseji osazeným vozům. A na nepřiměřeně silném autě lze jistě vydělat víc, než na autě přiměřeně silném. Také Land Rover – v souvislosti s rostoucí nabídkou range roverů – proto uvažuje o ucelené řadě ostrých modelů. O jejich označení zatím rozhodnuto nebylo, očekávejte něco po vzoru jaguarů se stylizovaným písmenem R ve znaku.

Rychlá písmenka se přirozeně neobejdou bez vyššího výkonu, který by autům umožnil soupeřit s nemravně silnými Mercedesy (ML 63 AMG, G 55 AMG), BMW (X5 M, X6 M), ale také třeba s Porsche Ceyenne Turbo. První v řadě na přibroušení je nový Range Rover Evoque. Jeho nabídka prozatím vrcholí dvoulitrem Si4 (Ford EcoBoost), který s 240 koni není slabý, ale slovo „silný“ byste v souvislosti s ním nejspíš použili jen velmi opatrně. Evoque má potenciál prodat i daleko silnější pohonnou jednotku.Novinky však budou přicházet pomalu. Land Rover novému kompaktnímu modelu věří a pokusí se nejprve naplno vyždímat potenciál základních verzí. Naprostou prioritu navíc mají zákazníci v Číně, kde to s výkonem není tak žhavé. Čína bude do několika let největším trhem Land Roveru. Evoque proto téměř jistě dostane nejdřív luxusnější, až pak případnou silnější verzi. Nejde o spekulace, informace pochází od Johna Edwardse, který má na starost image Land Roveru a vše, co souvisí se značkou jako takovou.

Další range rovery budou následovat později z jednoduchého důvodu – příští rok začne jejich generační obměna. Největší model je na trhu od roku 2002, menší a méně sympatický, i když neméně úspěšný Range Rover Sport pak od roku 2005. Deset let starý design se kupodivu stále neokoukal, ale na výměnu je nejvyšší čas. Auta dostanou podobné tvary jako Evoque.

Čeká je také stejný vývoj – nejsilnější motory a „sportovní“ podvozky přijdou na řadu až jako poslední. V případě velkého Range Roveru se máme nač těšit. Pokud by si chtěl říkat ostrý, musel by mít k šesti stovkám koní. Dnešní nejsilněšjí verze jich má pět set, a přestože je rychlá, motor má co dělat, aby zahýbal autem, na hýbání hladinou adrenalinu mu síla nezbývá.

Martin Plaštiak

4.11.2011 8:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist