Ostrá verze BMW 1 nevznikne. Divize BMW M nemá vhodný motor

Nová platforma je vhodná pouze pro tříválce a čtyřválce, ale nejmenší motor od BMW M je šestiválec.
bmw_m135i_xdrive_29-1-1100x618.jpg Zdroj: BMW

BMW v květnu představilo novou generaci hatchbacku řady 1, která se odlišuje od svých předchůdců. Mnichovská automobilka se rozloučila s pohonem zadních kol a nový model se standardně dodává pouze jako předokolka. V nabídce je i sportovně laděná verze M135i s pohonem všech čtyř kol xDrive a výkonem 306 koní.

Hlavní konkurenti BMW nabízejí své hatchbacky i v ostrých verzích, které vyvinuly dvorní tuningové společnosti. Audi RS 3 Sportback má pod kapotou 400 koní a Mercedes-AMG A45 S dokáže vyvinout až 416 koní. Očekávaná konkurence těchto vozů z Mnichova se ale bohužel neukáže.

Markus Flasch, ředitel divize BMW M, v rozhovoru pro Top Gear řekl, že společnost nemá vhodný motor, který se vejde do platformy vozů s předním pohonem. Platforma FAAR, na níž nová jednička vznikla, je určena pro řadové tříválce a čtyřválce, zatímco nejmenší motor BMW M je řadový šestiválec.

Zklamané fanoušky kompaktních vozů od BMW M potěší, že automobilka připravuje novou verzi kupé M2 a to včetně pohonu zadních kol a řadového šestiválce.

23.7.2019 11:00| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Top Gear

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist