Opel vyzradil tajemství testovacích prototypů

Podívejte se, jak vznikají krycí mimikry pro budoucí Opel Insignia.

Špionážní fotky maskovaných prototypů jsou vděčné téma: rubrika Připravované modely aut patří na autowebu k nejnavštěvovanějším. Samotné automobilky zpravidla zájem o své produkty v této fázi vývoje nevidí rády. Publicita je hezká věc, ale pokud se rozhodující atribut vašeho nového designu dostane mezi lidi příliš brzy, dáte zbytečně konkurenci čas na protiútok.

Opel, zdá se, má na věc jiný pohled. Nejen že tyto „špionážní“ fotografie sedanu Insignia zveřejnil sám – ještě přidal zajímavé povídání o tom, jak se maskované prototypy vyrábějí. Kamufláž prý začíná už v rané fázi vývoje. Krycí materiál není umisťován náhodně. Speciální tým designérů navrhne „facelift“, který má potlačit charakteristické znaky nového vozu. Konkrétně pro Insignii takto vznikl falešný zadní spoiler, jenž se na sériovém autě nikdy neobjeví, plastové kryty světlometů a také maskovací linie oken – ta se „vyrábějí“ ze samolepicí pěny.

Podle inženýrů Opelu se můžeme vsadit, že pokud je na přistiženém prototypu vidět nějaká konkrétní značka, stoprocentně se jedná o produkt jiného výrobce. Také napodobování tradičních rozpoznávacích znaků konkurence (linie oken, tvar masky chladiče apod.) je oblíbenou metodou, jak zmást náhodné pozorovatele.

Obtížné bývá maskování světlometů. I světla prototypů totiž musejí splňovat legislativní požadavky, jinak by automobilky nemohly testovat na veřejných komunikacích. Světlomety však tvoří jednu z nejdůležitějších součástí „tváře“ auta. Proto se při testování často používají jednoduchá, jen k tomu účelu vyrobená světla, jež jsou těmi „opravdovými“ nahrazena až ve velmi pozdní fázi vývoje.

Opel Insignia velká fotogalerie

Opel Insignia fotogalerie

Testovací řidiči absolvují speciální školení, ve kterém se dozvědí, jak co možná nejvíce ztížit práci špionážním fotografům. Zejména není dovoleno zastavit na veřejném místě – a pokud je to nevyhnutelné, tým musí neprodleně zakrýt auto plachtou.

Zkoušenz prototyp (v případě Insignie jich postupně vznikly dvě stovky) jezdí vždy v doprovodu druhého vozu, který může pozdržet případného pronásledovatele nebo mu zablokovat výhled. Pokud se auta převážejí někam daleko, třeba do Finska, musí cestovat v uzavřeném kamionu. Dříve se totiž Opelu stávalo, že dobře informovaní fotografové zpovzdálí sledovali kamion a když řidič zastavil na povinnou pauzu, podklouzli pod plachtu a rychle pořídili všeříkající fotografie.

A proč nám to Opel všechno vypráví? Samozřejmě kvůli publicitě. Značka z německého Rüsselsheimu chce k Insignii přitáhnout maximum pozornosti, jelikož tento model střední třídy nahrazuje v její nabídce často opomíjenou Vectru. Nový Opel Insignia se oficiálně představí světu 22. června na londýnském autosalonu.

autoweb.cz

18.3.2008 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist