Opel Vectra (1995 – 2002)

Druhá generace Opelu Vectra stále dokáže oslovit designem. Ceny vozu nejsou vysoké a tak si hledá kupce snadno. Nezřídka ale čekají majitele problémy.

Opel Vectra B byl uveden na trh v roce 1995. Do prodeje se dostaly karosářské verze liftback a sedan. O rok později bylo uvedeno kombi pod označením Caravan.

Rok 1998 přinesl sportovně pojatou verzi i500 s motorem 2.5 V6 o výkonu 143 kW a především facelift modelové řady. V roce 2000 se do vozu dostaly nové turbodiesely DTI.

Po dalších dvou letech výroby se historie druhé generace Vectry uzavírá. Na trh totiž byla uvedena Vectra C.

Bariérovou zkoušku Euro NCAP absolvoval vůz dvakrát. Poprvé v roce 1997, kdy za ochranu posádky při nárazu dostal tři hvězdičky z pěti možných. Jedna mu však byla dodatečně škrtnuta. Druhý test se odehrál v roce 2001 a dopadl o něco lépe – automobil dostal tři hvězdičky a ty zůstaly zachovány.

Za volantem

Interiér nabídne dostatek místa posádce, ale málo jej není ani pro zavazadla. Palubní deska s kšiltem po celé své šířce působí originálně, ne však moderně.

Do vozu se montovala celá řada pohonných jednotek. Určitě nelze doporučit stařičký osmiventilový agregát o objemu 1,6 litru a výkonu 55 kW (používal se již u předchozí generace). Šestnáctiventilová šestnáctistovka disponující výkonem 74 kW představuje mnohem lepší volbu. Pozor ale na zvýšenou spotřebu oleje nebo jeho únik. Ještě více výkonu nabídne osmnáctistovka, která přitom stále pracuje s přijatelnou spotřebou.

Pokud jde o diesely, zde představuje nejhorší volbu starý turbodiesel 1.7 TD/60 kW. Vyznačuje se nadměrnou hlučností a poruchovostí. Mnohem lepší jsou agregáty DTI, i když také nebývají zcela bez problémů.

Ne každému bude vyhovovat poloha za volantem, jízdní vlastnosti vozu jsou průměrné. Řízení je přeposilované.

Časté závady

Mnoho vecter B má zvlněné brzdové kotouče, objevují se poruchy klimatizace, nedopisující displeje palubního počítače nebo úniky motorového a převodového oleje. Koroze výfuku není výjimkou.

Velmi často se můžete setkat s vůlemi na přední nápravě. Občas lze narazit na opotřebená ložiska zadních kol. Pozor také na netěsnící vodní čerpadla.

Motorizace

Benzinové motory: 1.6/55 kW, 1.6 16V/74 kW, 1.8 16V/85 a 92 kW, 2.0 16V/100 kW, 2.2 16V/108 kW, 2.5 V6/143 kW, 2.6 V6/143 kW.
Dieselové motory: 1.7 TD/60 kW, 2.0 Di/60 kW, 2.0 DTI/74 kW, 2.2 DTI/92 kW.

KLADY
zdařilý design
příznivé ceny ojetin
široká nabídka vozů
prostornost

ZÁPORY
hlučné diesely
problematická kvalita prvních ročníků
citlivost na příčné nerovnosti
zastaralé motory 1.6/55 kW a 1.7 TD

Milan Jirouš

18.12.2009 11:15| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist