Opel Tigra (1994 – 2000)

Často se o ní mluví jako o „tom malém sporťáku“, často jí srovnávají s Fordem Puma. Je opravdu sportovní a zábavná?

Je to malé a lehké auto (1075 kg), což je u čehokoli sportovního důležité plus. Silnější ze dvou motorů má 106 koní, což by také mohlo stačit. Bohužel není všechno zlato, co se třpytí.

Tigra je založená na platformě soudobého Opelu Corsa, příbuznost poznáte i v interiéru, kde najdete podobnou palubní desku. Podvozek ovšem nedoznal žádných větších změn, takže v zatáčkách sportovnímu vzhledu Tigry příliš nestačí. Auto se nadměrně naklání a houpe, na méně kvalitních silnicích, kterých máme v Čechách spousty, občas odskakuje a při prudším ubrání plynu v zatáčce se může nepříjemně nečekaně utrhnout záď. V tomto ohledu na nesrovnatelně zábavnější Pumu nestačí.

U déle ježděných kusů se objevuje vůle v čepech řízení, signalizuje jí klepání od přední nápravy. Zlobí také ABS a když už jsme u brzd – na nějakou sportovní jízdu jsou trochu poddimenzované.

Ve světle tohoto zjištění vám ani nemusí být líto, že jistější volbou je slabší pohonná jednotka, šestnáctiventilová čtrnáctistovka o výkonu 90 koní. Silnější motor o objemu 1,6 litru totiž neoplývá nijak vysokou spolehlivostí. Nenechte se zlákat nízkými cenami šestnáctistovek, lidé vědí, proč se jich chtějí zbavit. Motory mají velmi vysokou spotřebu oleje (zejména ty z roku 94-95) a zároveň se nadměrně opotřebovávají. Častou závadou bývá olejem zalepený katalyzátor, který buď nefunguje, nebo v horším případě dusí motor a ubírá mu výkon. Když se přidají nekvalitně vyrobené písty, výsledná oprava vyjde na takové peníze, že se nevyplatí.

Menší motor je daleko spolehlivější volbou, zkontrolujte si jen, jestli předchozí majitel po 60 tisících km nechal v servisu vyměnit rozvody a vodní pumpu. Pokud tato výměna čeká na vás, nezoufejte, přijde jen na pár tisíc.

Jedinou vážnější obtíž může představovat ventil recirkulace výfukových plynů, který se zhruba po 90 tisících zanáší karbonem, pouští příliš mnoho plynů a dusí motor. Blížící se pohromu ovšem bezpečně signalizuje kontrolka na palubce.

Pokud jste ochotní se s těmito riziky smířit a Tigře je odpustit (nutno říct, že svým vzhledem zláká kdekoho, nejvíc zástupkyně něžného pohlaví) počítejte ještě s riziky malé, bohatě prosklené karoserie: v létě se vnitřek dost zahřívá a kufr (spíš kufřík) o objemu 215 litrů extra velký nákup nepojme. Jenže u Tigry většinou o praktické stránky moc nejde…

CHARAKTERISTIKA MODELU

PARAMETRY

Karosérie: dvoudveřové kupé. Motory: zážehové řadové čtyřválce 1,4i 16V (66 kW), 1,6i 16V (78 kW). Pohon: přední kola. Rozměry: 3922x1604x1340 mm. Rozvor: 2443 mm. Zavazadlový prostor: 215 litrů. Palivová nádrž: 46 litrů. Oficiální prodej v ČR: ano.

PLUSY

vnější tvary, kultivované a úsporné motory, ochotně se vytáčejí, akcelerace z klidu na 100 km/h za 9,8 s (motor 1,6i 16V), překvapivě nízká spotřeba, příjemné ovládání

MINUSY

nízký výkon světlometů, nejistý podvozek, slabé brzdy, přehřívání interiéru na slunci, horší spolehlivost, konstrukční chyby, nedostatek místa vzadu, nepřesné řazení

HISTORIE

1994: Představení modelu na technice Corsy B. Motory ECOTEC 1,4i 16V a 1,6i 16V. Výroba ve Španělsku.

1997: Atraktivní akční verze Ardenblau a Rio Verde.

2000: Ukončení produkce modelu bez uvedení nástupce.

ČASTĚ ZÁVADY

vysoká spotřeba oleje (1,6i 16V zejména do roku 1995) • závady EGR ventilu • tekoucí vodní pumpa • přetržený rozvodový řemen • spadlý řemen pohonu pomocných agregátů (do roku 1998) • vadné olejové čerpadlo (do roku 1999) • vadné senzory systému ABS • vůle v přední nápravě, zejména v čepech spojovacích tyčí řízení • nefunkční katalyzátor (následkem vysoké spotřeby oleje) • vadný program řídicí jednotky u motoru 1,4i16V(66kW)

DOPORUČENO

1,4i16V ECOTEC (66 kW).

Zážehový řadový čtyřválec, šestnáctiventilový rozvod DOHC, vícebodové elektronické vstřikování paliva. Důvod: Žádným dravcem Tigra s tímto motorem sice není, ale o svižné jízdě lze už určitě mluvit. Hlavně je však čtrnáctistovka prosta problémů s vysokou spotřebou oleje a následně zalepenými katalyzátory.

NEBRAT

1,6i 16V ECOTEC (78 kW).

Zážehový řadový čtyřválec, šestnáctiventilový rozvod DOHC, vícebodové elektronické vstřikování paliva. Důvod: Byl by to vynikající motor. Je dostatečně výkonný, vyloženě pružný, nečekaně úsporný. Ale už jako nový spotřebovával hodně oleje a u ojetého vozu může být spotřeba dokonce tak velká, že se zalepí katalyzátor.

autoweb.cz

11.7.2007 12:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist