Opel Insignia – nový motor a drobné změny

Ani se nechce věřit, že je nástupce Vectry na trhu už tak dlouho, že přišel čas na facelift. Malé změny se ale dotkly hlavně motorů.

Opel zřejmě na modelu Insignia neprovedl dost výrazné změny na to, aby mu stálo za to auto aspoň vyfotit. Jediné, co se spolu s tiskovou zprávou objevilo, je fotka plastového krytu nového přeplňovaného dvoulitru, který rozšíří paletu motorizací. No, to je jedno, použijeme prozatím pracovně fotku současné Insignie.

Když otevřete kapotu, najdete pod ní nově přeplňovanou čtrnáctistovku o výkonu 140 koní a točivém momentu 200 Nm, která nahrazuje starší atmosférickou osmnáctistovku se stejným výkonem. Motor má ale nyní díky stystému stop/start, úspornému elektrickému posilovači, zakrytovanému podvozku (znižuje to odpor vzduchu) a pneumatikám s nízkým valivým odporem spotřebu 5,7 l/100 km – o dva litry nižší než osmnáctistovka. Na stovku přesto dostane Opel Insignia za 10,9 sekundy a rozjede ho na 205 km/h. Podle Opelu se jedná o nejúspornější benzínový model ve své třídě.Druhou novinkou je přeplňovaný benzínový dvoulitr, který posílil o 30 koní a 50 Nm na konečných 250 koní výkonu a 400 Nm točivého momentu. Insignia 2.0 Turbo má standardně pohon všech kol a šestistupňový manuál, můžete si ovšem připlatit i za automat. Stovku pak auto umí za 7,5 sekundy a rozjede se na 250 km/h. Spotřeba má hodnotu 8,4 litru na 100 km.

Opel Insignia velká fotogalerie

Opel Insignia fotogalerie

Snížení spotřeby se dočkal i základní přeplňovaný dvoulitr o výkonu 220 koní s pohonem předních kol. Díky drobným úpravám napříč modelovou řadou a systému stop/start nyní jezdí za 7,6 l/100 km (minulý model „žral“ 8,1 l/100 km).Opel rozšířil i základní a také příplatkovou výbavu Insignie například o exkluzivní kožené sedačky. Navigační systémy prošly modernizací a systém „Opel Eye“, který umí číst dopravní značky, je nyní ještě chytřejší a přesnější. V rychlostech od 40 km/h umí monitorovat vzdálenost od auta vpředu a případně upozornit řidiče na jeho náhlé zpomalení, aby pomohl zabránit kolizi.

autoweb.cz

10.8.2011 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist