Opel Insignia: do detailu!

Nástupce Opelu Vectra má za sebou oficiální představení a s ním přichází spousta nových informací.

Opel Insignia je velmi očekávané auto, od kterého si Opel slibuje zlepšení pověsti jakožto výrobce kvalitních aut, jež mají co nabídnout i po dynamické stránce.

Opel vybavil Insignii spoustou technologických novinek. Za všechny jmenujme například Front Camera System, který umí sledovat mj. dopravní značení. Ten bude sice k dispozici pouze za příplatek, ale v základních modelech najdete všechno od ABS, ESP a jiných elektronických pomocníků až po osm airbagů.

Základní motorizací je benzinový čtyřválec 1.8 ECOTEC o výkonu 140 koní při 6300 ot./min. a točivém momentu 175 Nm při 3800 ot./min. Spolupracovat bude se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Dále si budete moci vybrat přeplňovaný dvoulitr o výkonu 220 koní při 5300 ot./min. a točivém momentu 350 Nm při 2000 ot./min. nebo vrcholný 2.8 V6 Turbo, který na všechna čtyři kola posílá 260 koní v 5500 ot./min. a 350 Nm, dostupných v rozsahu 1900 až 4500 ot./min. Pohon všech kol je na šestiválcovém modelu standardem a pro 2.0 Turbo bude za příplatek.

Opel Insignia velká fotogalerie

Opel Insignia fotogalerie

Příznivci nafty si budou moci vybírat ze dvou variant dvoulitrového turbodieselu. První poskytuje 130 koní při 4000 ot./min. a 300 Nm od 1750 do 2500 ot./min. Druhá verze nabízí 160 koní při 4000 ot./min a 350 Nm ve stejném rozsahu jako slabší verze. Později také přibude diesel s dvoustupňovým přeplňováním, který se představil v Saabu 9-3, a nejmenší benzinová šestnástistovka s turbem i bez něj. Všechny motory splňují emisní normu EURO 5.

Opel si dal záležet na snížení aerodynamického odporu, jehož koeficient činí působivých 0,27. Nižší aerodynamický odpor prospívá nejenspotřebě a emisím, ale také komfortu – v interiéru je pak o poznání nižší hluk.

Insignia přináší i nový systém FlexRide. Jak název napovídá, půjde o adaptivní podvozek, který spolupracuje s motorem a převodovkou. K dispozici je několik stupňů nastavení od komfortního přes normální až po sportovní, kdy se přitvrdí podvozek, přiostří reakce na plyn a automatické převodovka bude řadit rychleji a ve vyšších otáčkách. Zajímavostí je podsvícení přístrojů, které při přepnutí do sportovního módu změní barvu z bílo oranžové na agresivní červenou. FlexRide bude za příplatek u základní benzinové a dieselové motorizace. Silnější motory ho dostanou v rámci základní výbavy.

Pohon všech kol, který je standardem pro šestiválec a za příplatek pro přeplňovaný čtyřválec, používá elektronicky ovládanou spojku Haldex, která podle potřeby rozděluje výkon mezi přední a zadní nápravu. Systém ale nečeká na prokluz předních kol, zadní kola připojuje ještě předtím. Elektronicky ovládaný diferenciál zadní nápravy pak eliminuje protáčení vnitřního kola. Opel slibuje více řidičských zážitků a méně zásahů ESP do řízení, protože většinu krizových situací má vyřešit elektronické rozdělování výkonu pohonem 4×4.

Opel brzy zveřejní jak oficiální ceník modelů a výbav, tak datum zahájení prodeje.
Insignia bude soupeřit v nabitém segmentu střední třídy například s Fordem Mondeo, Renaultem Laguna nebo naší Škodou Superb.

autoweb.cz

24.7.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist