Opel Flextreme GT/E concept

Opel si přichystal pro ženevský autosalon pohled do hybridní ekobudoucnosti značky.

Nízká spotřeba, nízké emise, nízký odpor vzduchu… To vše a mnohem více přináší Opel Flextreme GT/E concept. Jde o čtyřmístný automobil ve funkčním aerodynamickém designu vozů velikosti střední třídy, který demonstruje schopnosti automobilky z Rüsselsheimu.

Tvary celého vozu jsou ovlivněny požadavkem na co nejnižší odpor vzduchu a tím pádem i nižší spotřebu paliva. Proto na boku vozu nejsou umístěny zpětná zrcátka ani kliky dveří, pouze senzory, které se při přiblížení ruky postarají o potřebný pohyb dveří otevírajících se prosti sobě stejně jako u nové generace Opelu Meriva.

Maska chladiče připomíná supersportovní Mercedes SLS AMG. Přední část vozu byla speciálně navržena i pro zajištění co největší bezpečnosti při případném střetu s nepozorným chodcem.

Výsledný součinitel aerodynamického odporu činí 0,22. Přispívá k tomu zakrytovaný podvozek, výška pouhých 1308 mm a 21“ ráfky navržené pro minimalizaci turbulencí vznikajících kolem kol při vyšších rychlostech obuté do pneumatik s nízkým valivým odporem 195/45 R21.

Aktivní aerodynamika se stává stejným hitem, jakými jsou nyní LED světlomety, a tak se není čemu divit, že například po Ferrari 458 Italia je možné tento prvek nalézt i u Opelu. Zadní blatníky jsou vybaveny 350 mm dlouhými spoilery, které se vysunují v rychlostech nad 50 km/h, čímž ovlivní proudění vzduchu kolem zadní části karoserie.

Nízkou hmotnost zaručuje karoserie vyrobena z hliníku a kompozitních materiálů a také polykarbonát použitý na místo skel. Celková úspora hmotnosti by měla být oproti konvenčním výrobním postupům až 40 %.

O rozpohybování celého vozu se stará elektromotor, který je napájen 16 kWh li-ion akumulátory o celkovém výkonu 163 koní a točivém momentu 370 Nm, které putují na přední nápravu. Zástrčka pro připojení napětí ze sítě (230 V) je u Opelu vtipně umístěna v předním logu. K plnému nabití stačí tři hodiny. Čistě na elektrickou energii je možné zdolat vzdálenost 60 km.

S využitím zážehového motoru 1,4 l o výkonu 72 koní, který slouží i pro dobíjení akumulátorů, činí akční rádius přes 500 km. Opel udává spotřebu 1,6 l/100km a emise CO2 40 g/km. Zrychlení na stovku se odehraje do 9 s a maximální rychlost je přes 200 km/h.

autoweb.cz

22.2.2010 9:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist