Opel Flextreme GT/E concept

Opel si přichystal pro ženevský autosalon pohled do hybridní ekobudoucnosti značky.

Nízká spotřeba, nízké emise, nízký odpor vzduchu… To vše a mnohem více přináší Opel Flextreme GT/E concept. Jde o čtyřmístný automobil ve funkčním aerodynamickém designu vozů velikosti střední třídy, který demonstruje schopnosti automobilky z Rüsselsheimu.

Tvary celého vozu jsou ovlivněny požadavkem na co nejnižší odpor vzduchu a tím pádem i nižší spotřebu paliva. Proto na boku vozu nejsou umístěny zpětná zrcátka ani kliky dveří, pouze senzory, které se při přiblížení ruky postarají o potřebný pohyb dveří otevírajících se prosti sobě stejně jako u nové generace Opelu Meriva.

Maska chladiče připomíná supersportovní Mercedes SLS AMG. Přední část vozu byla speciálně navržena i pro zajištění co největší bezpečnosti při případném střetu s nepozorným chodcem.

Výsledný součinitel aerodynamického odporu činí 0,22. Přispívá k tomu zakrytovaný podvozek, výška pouhých 1308 mm a 21“ ráfky navržené pro minimalizaci turbulencí vznikajících kolem kol při vyšších rychlostech obuté do pneumatik s nízkým valivým odporem 195/45 R21.

Aktivní aerodynamika se stává stejným hitem, jakými jsou nyní LED světlomety, a tak se není čemu divit, že například po Ferrari 458 Italia je možné tento prvek nalézt i u Opelu. Zadní blatníky jsou vybaveny 350 mm dlouhými spoilery, které se vysunují v rychlostech nad 50 km/h, čímž ovlivní proudění vzduchu kolem zadní části karoserie.

Nízkou hmotnost zaručuje karoserie vyrobena z hliníku a kompozitních materiálů a také polykarbonát použitý na místo skel. Celková úspora hmotnosti by měla být oproti konvenčním výrobním postupům až 40 %.

O rozpohybování celého vozu se stará elektromotor, který je napájen 16 kWh li-ion akumulátory o celkovém výkonu 163 koní a točivém momentu 370 Nm, které putují na přední nápravu. Zástrčka pro připojení napětí ze sítě (230 V) je u Opelu vtipně umístěna v předním logu. K plnému nabití stačí tři hodiny. Čistě na elektrickou energii je možné zdolat vzdálenost 60 km.

S využitím zážehového motoru 1,4 l o výkonu 72 koní, který slouží i pro dobíjení akumulátorů, činí akční rádius přes 500 km. Opel udává spotřebu 1,6 l/100km a emise CO2 40 g/km. Zrychlení na stovku se odehraje do 9 s a maximální rychlost je přes 200 km/h.

autoweb.cz

22.2.2010 9:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist