Opel Corsa (2000 – 2006)

Třetí generace modelu Corsa zaujme úspornými motory a dobrými jízdními vlastnostmi. Druhou stranu mince představuje především slabý a méně kultivovaný motor 1.0 12V.

Model Corsa třetí generace spatřil světlo světa v roce 2000. Vůz nesoucí označení C automobilka uvedla v provedení třídveřový hatchback. Pětidveřový dostal slovo o rok později. Současně byla výbava rozšířena o pětistupňovou automatickou převodovku Easytronic.

Nárazový test nezávislé společnosti Euro NCAP absolvoval Opel Corsa C v roce 2002. Za bezpečnost posádky získal čtyři hvězdičky z pěti možných. Ohleduplnost k chodcům byla ohodnocena pouze jednou hvězdou ze čtyř možných.

Rok 2004 přines facelift a nabídku motorů rozšířila velmi povedená přeplňovaná vznětová třináctistovka. Výroba třetí řady byla ukončena v roce 2006, kdy dostala slovo čtvrtá generace.

Za volantem

Palubní deska je přehledná, sedadla pohodlná. Interiér nabídne na malý vůz solidní prostor. Zavazadelník v základním uspořádání přepraví náklad o objemu 260 litrů.

Tužší naladění podvozku stojí za dobrými jízdními vlastnostmi. Přitom zůstává zachován rozumný cestovní komfort. Vyzdvihnou musíme účinné brzdy a snadné ovládání.

Z pohonných jednotek nemůžeme doporučit litrový tříválcový agregát. Jednak nemá dostatek sil a kromě toho se neřadí mezi kultivované motory. Daleko lepší volbu představuje šestnáctiventilová dvanáctistovka. Agregáty 1.4 16V a 1.8 16V nejsou tak úsporné, navíc vykazují nižší spolehlivost.

Totéž platí pro vznětové motory 1.7 DI a 1.7 DTI. Dobrou volbou jsou však turbodiesely CDTi, zejména 1.3 CDTi.

Časté závady

Corsu třetí generace mnohdy trápí únik motorového a převodového oleje, vyskytují se závady elektroinstalace v palubní desce a vůle na přední nápravě. Ty jsou častější zejména u těžších vznětových agregátů o objemu 1,7 litru.

Pozor si dejte také na zvlněné brzdové kotouče, poruchy alternátoru a stěračů. Můžete se setkat i s volnými závěsy dveří a netěsným vodním čerpadlem. Překvapit by vás neměla ani koroze výfuku, která napadá především koncový tlumič. Pokud je vůz vybaven displejem na palubní desce (uprostřed v kapličce), důkladně jej prohlédněte. Nezřídka totiž nedopisuje.

Motorizace

Benzinové motory: 1.0 12V/43 kW, 1.2 16V/55 kW, 1.4 16V/66 kW, 1.8 16V/92 kW.
Dieselové motory: 1.3 CDTi/51 kW, 1.7 DI/48 kW, 1.7 DTI/55 kW, 1.7 CDTi/74 kW.

KLADY
dobré jízdní vlastnosti
nízká spotřeba
příznivé ceny ojetin
vynikající turbodiesel 1.3 CDTi

ZÁPORY
slabý motor 1.0 12V
hlučnější a slabší diesely DI a DTI

Milan Jirouš

13.12.2008 9:53| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist