Opel Cascada přijel do Česka

Do letošní letní sezóny přispěje svou troškou do mlýna Opel Cascada. Od základů postavený model prý může být jediným vozidlem v rodině.

“Pěkný Opel Astra bez střechy…”, tak něco takového se vám třeba honí hlavou při pohledu na titulní fotku. Ale chyba lávky, tohle je Opel Cascada a s Astrou nemá téměř nic společného. Opel svůj nejnovější kabriolet vyvinul úplně od základů, konstrukce je na mnoha místech zesílená. Výsledkem má být o 43 % vyšší torzní tuhost a o 10 % vyšší tuhost v ohybu ve srovnání s Astrou TwinTop.

Srovnání nesnese ani co do základních rozměrů, rozvor je delší o 71 mm, větší je rozchod vpředu i vzadu. S metrem v ruce bychom na délku naměřili přesně 4696 milimetrů, šířka je 2020 milimetrů, na výšku má Cascada 1443 mm. Svými rozměry se tedy řadí mezi největší kabriolety na trhu, je delší než Audi A5 Cabrio a téměř stejně dlouhá jako Mercedes-Benz třídy E.

Jinak konstruovaná je samotná střecha. U Astry byla plechová, Cascada se (stejně jako většina výrobců) vrací k látkové. Prospělo to nejen designové čistotě, kterou oceníte především při pohledu z profilu, ale i nižší hmotnosti a rychlejšímu stahování. Nebe nad hlavou se vám může odkrýt za 17 vteřin, překážkou není ani samotná jízda, se střechou lze operovat až do rychlosti 50 km/h, nebo ji stáhnout dálkovým ovladačem ještě před samotným nastoupením.Opel si dal dost záležet na tom, aby byl kabriolet použitelný celoročně. A protože jedním z důležitých předpokladů praktického auta je velký kufr, Cascada jeden takový má. Majitele kombíků sice 280 litrů neohromí, ale mezi kabriolety jde o slušné číslo. S nataženou střechou naroste objem kufru na 350 litrů a ani na této hodnotě možnosti Cascady nekončí. Pomoci si můžete sklopením zadních sedadel, čímž vznikne prostor o délce 1,8 metru.

Interiér je plně v souladu s ostatními modely Opelu, je pěkný na pohled, ale k ovládnutí palubního systému musíte být minimálně raketový inženýr. Tlačítek je zkrátka moc a nejen za jízdy se v nich těžko orientuje. Co je ale jiné, a vás by mělo zajímat, jsou drobnosti zpříjemňující každodenní život s kabrioletem. V létě přijdou vhod ventilované sedačky, v zimě naopak vyhřívané, společně s vyhřívaným volantem. Příplatkové kožené potahy mají odrážet sluneční paprsky, samotné vytápění má zrychlený náběh a proudí i na místa vzadu.

Jen krátce o bezpečnosti, které byla samozřejmě věnována velká pozornost, ale výbavou se zásadně neliší od ostatních modelů. Nechybí adaptivní světlomety ani kamera Opel Eye druhé generace s rozpoznáváním dopravních značek nebo jízdních pruhů. Vzadu pomáhá parkovací kamera, je tady systém pro monitorování mrtvých úhlů a pyrotechnicky vystřelované oblouky chránící posádku při případném převrácení auta.Motory. Základem pro Cascadu je známá zážehová čtrnáctistovka naladěná buď na 120 nebo 140 koní. Povýšit můžete na novou šestnáctistovku SIDI Turbo Ecotec. Ta se vyznačuje přímým vstřikováním paliva, výkonem 170 koní v rozsahu od 1650 do 3200 otáček a s funkcí overboost až 280 Nm.

Nezapomnělo se ani na vznětové motory, zástupcem je jak motor 2.0 CDTI, naladěný na 165 koní, a to v kombinaci buď s manuální, nebo automatickou převodovkou, tak i agregát 2.0 BiTurbo CDTI o výkonu 195 koní a 400 Nm. Ten už ale dostanete výhradně s manuálem a systémem Start/Stop.

My jsme vyzkoušeli nový zážehový čtyřválec 1.6 SIDI s výkonem 170 koní, tedy téměř výkonový vrchol celé nabídky, silnější už je jen naftové biturbo. Navzdory tomu, že auto už se dalo považovat za zajeté, nepředvádělo na silnici nijak oslnivé výkony. Téměř dvě stovky koní musely zápasit s karoserií o hmotnosti 1733 kg. Je to zkrátka daň za vyztuženou karoserii, která zabraňuje jejímu kroucení.

Funguje to? Funguje. Kroucení karoserie je minimální, vůbec jízda Cascadou je moc příjemná, pokud rezignujete na sportovní jízdu a jen se necháte unášet krajinou. I na devatenáctipalcových kolech dokáže být příjemně pohodlná, svůj díl na tom mají jak příplatkové adaptivní tlumiče FlexRide, tak i standardně montovaná přední náprava HiPerStrut původně vyvinutá pro modely OPC.

Takže jaké jsou naše první dojmy? Opel Cascada je pohodlný kabriolet s atraktivní karoserií a prostorným interiérem. A z pohledu ceny? Je to dost jednoduché, nabízí se jen ve výbavě Cosmo pro kterou je standard dvouzónová klima, dálkové otevírání střechy, osmnáctipalcové disky, palubní počítač nebo tempomat.


22.5.2013 10:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist