Opel Cascada 1.6 SIDI

Hledáte prémiový kabriolet za mainstreamovou cenu? Opel rozhodně má co nabídnout.
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 7.8

RADOSTI
Pohodlný podvozek; prostorný interiér; praktický a na kabrio velký a dobře přístupný kufr; poměr výbava/cena

STAROSTI
Vysoká hmotnost a tedy i spotřeba; tuhost karoserie; nepřesné řazení

Testovat kabriolet s plátěnou střechou na začátku podzimu se může jevit přinejmenším jako hloupá myšlenka. Opel Cascada ale svou cenou spadá do kategorie kabrioletů, které pravděpodobně nebudou plnit roli druhého nebo třetího auta v rodině.  To, že bude jízda za slunného počasí nanejvýš povedená, se dá předpokládat, jak ale na tom Opel bude, pokud zrovna nebude svítit sluníčko?

A ruku na srdce, v Česku je slunečných dní opravdu málo, většinu času je zataženo nebo prší. Fotografie které vidíte bohužel zdaleka neilustrují zbytek týdne, kdy jsem s autem jezdil.  Prakticky celý propršel, ale ani to mě nezastavilo od jízdy se střechou v kufru.

Od určité rychlosti do auta díky aerodynamice nespadne ani kapka, takže stačí zapnout vyhřívání sedadel (+ 7100 Kč) a volantu (+ 5400 Kč) a na palubě zavládne pohoda. Tedy, do prvního semaforu, kdy se na černý interiér začnou snášet první kapky deště. Zavření střechy trvá 19 sekund a na tomto místě je nutné zmínit, že celý proces funguje až do rychlosti 50 km/h, takže jakékoli obavy o interiér auta nebo potupné natahování na autobusové zastávce nejsou na místě.


Díky plátěné střeše je kufr docela velký – pokud ji budete mít nahoře, pojme Cascada 380 litrů, se střechou v kufru klesne kapacita zavazadlového prostoru o rovných sto litrů. Prostorem se nešetřilo ani na zadních sedadlech, nejde o nějaké nouzovky, ale o plnohodnotná sedadla. Ty jdou navíc sklopit, takže ani v tomto ohledu se Cascada nedá považovat za nepraktické auto.

Uvnitř auta je cítit vliv příbuzné Astry, včetně členění palubní desky a stokrát omílané komplikovanosti palubního systému. Z tohoto pohledu se naštěstí blýská na lepší časy, faceliftovaná Insignia napovídá, že se dotykové ovládání přesune i do ostatních modelů značky. Jinak je interiér hezký na pohled, obzvlášť v noci, kdy celou atmosféru na palubě dokresluje červené podsvícení.

Objektivní výhrady lze mít jen k nepříliš dobrému smontování, které ještě prohlubuje ne zcela tuhá karoserie. Navzdory dodatečnému vyztužení karoserie je cítit, jak pod vámi auto pracuje a jemně se vlní. Sloupek řízení naštěstí zůstává pevně na svém místě, celkově inženýři z Opelu odvedli dobrou práci, v této cenové kategorii patří Cascada mezi ty tužší modely.

Podvozek jako takový funguje velmi dobře i s devatenáctipalcovými disky, dokáže dobře tlumit nerovnosti a je velmi dobře odhlučněný. To se bohužel nedá říci o svistu od předních oken, který do interiéru proudí za zrcátky, kolem předních oken. Okolo obligátních 130 km/h není hluk nijak výrazný, pokud ale zamíříte daleko za legální limity, rozhodně vám bude jízdu znepříjemňovat.

Pod kapotou testovaného kusu pracoval nový benzínový agregát o objemu 1,6 litru s výkonem 170 koní v 6000 otáčkách a 260 Nm v rozmezí od 1650 do 3200 otáček za minutu. Solidní parametry motoru ale mají s bílým cvalíkem co dělat, kvůli automatické střeše, bezpečnostním asistentům a dodatečnému vyztužení podvozku se hmotnost auta vyšplhala na 1733 kilogramů. Ke zrychlení z klidu na stovku tak Cascada potřebuje necelých deset sekund, maximální rychlost leží na hranici 222 km/h.

V provozu není naléhavost motoru nijak oslnivá, ale odpovídá relativně komfortně naladěnému podvozku a je plně dostačující. Nejvíc vás bude obezita auta bolet na čerpací stanici, kde si po měsíci budete tykat s obsluhou. Jezdit pod deset se vám podaří jen při jízdě konstantní osmdesátkou, jakýkoliv jiný režim vyžene spotřebu přes dvouciferné hodnoty.

Se spotřebou úzce souvisí i pořizovací cena a k té se dostávám v tuto chvíli. Vůbec nejlevněji lze Opel Cascada pořídit za 599 900 Kč s benzínovou čtrnáctistovkou o výkonu 120 koní. Všechny motorizace spojuje jedna jediná výbava Cosmo, která obsahuje dálkové otevírání střechy, kožený volant, dvouzónovou klimatizaci, tempomat, zadní světlomety s LED technikou, rádio s USB a MP3 a řadu dalších, méně či více podstatných drobností. 

Já jsem jezdil s benzínovým motorem 1.6 Turbo SIDI o výkonu 170 koní, za který si u Opelu řeknou 671 900 Kč. Výbava Cosmo je, jak už jsem řekl, totožná. Náš testovací kus měl navíc kožené čalounění, adaptivní podvozek, vyhřívaná přední sedadla, autorádio s navigací nebo adaptivní tempomat. Výsledná suma se zastavila na částce 833 800 Kč, která se může na první pohled jevit jako vysoká, ale u konkurence to rozhodně nepořídíte levněji.  Mám teď na mysli především prémiovou konkurenci, Audi A5, BMW řady 3 a jim podobné, se kterými Opel z hlediska prestiže nemůže soupeřit, co do výbavy ale rozhodně ano.

Verdikt
Opel poslední dobou představuje jedno zajímavé auto za druhým a Cascada v nastoleném trendu pokračuje. Rozhodně na mě nepůsobí jako Astra bez střechy, naopak se vyznačuje spoustou chytrých detailů, které jsou standardem u prémiových značek.  

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcezážehový čtyřválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1598
Kompresní poměr10,5 : 1
Vrtání x zdvih (mm)79,0 x 81,5
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu235/45 R19
Pneumatiky vzadu235/45 R19
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)125 kW / 170 k v 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)260 Nm v 1650 - 3200 ot./min
0-100 km/h (s)9,6 s
Nejvyšší rychlost (km/h)222 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)8,0 / 5,3 / 6,3
Objem nádrže (l)56
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4696 mm
Šířka (mm)1839 / 2020 (bez / se zrcátky)
Výška (mm)1443 mm
Rozvor náprav (mm)2695 mm
Celková hmotnost (kg)1701 - 1816
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)1250-1300
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)750
Zavazadlový prostor (l)280-530 / 350-630
Ceny
Základní cena modelu599 900 Kč
Základní cena test. verze671 900 Kč
Cena testovaného vozu833 800 Kč
22.10.2013 8:01| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist