Opel Cascada 1.6 SIDI

Hledáte prémiový kabriolet za mainstreamovou cenu? Opel rozhodně má co nabídnout.
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 7.8

RADOSTI
Pohodlný podvozek; prostorný interiér; praktický a na kabrio velký a dobře přístupný kufr; poměr výbava/cena

STAROSTI
Vysoká hmotnost a tedy i spotřeba; tuhost karoserie; nepřesné řazení

Testovat kabriolet s plátěnou střechou na začátku podzimu se může jevit přinejmenším jako hloupá myšlenka. Opel Cascada ale svou cenou spadá do kategorie kabrioletů, které pravděpodobně nebudou plnit roli druhého nebo třetího auta v rodině.  To, že bude jízda za slunného počasí nanejvýš povedená, se dá předpokládat, jak ale na tom Opel bude, pokud zrovna nebude svítit sluníčko?

A ruku na srdce, v Česku je slunečných dní opravdu málo, většinu času je zataženo nebo prší. Fotografie které vidíte bohužel zdaleka neilustrují zbytek týdne, kdy jsem s autem jezdil.  Prakticky celý propršel, ale ani to mě nezastavilo od jízdy se střechou v kufru.

Od určité rychlosti do auta díky aerodynamice nespadne ani kapka, takže stačí zapnout vyhřívání sedadel (+ 7100 Kč) a volantu (+ 5400 Kč) a na palubě zavládne pohoda. Tedy, do prvního semaforu, kdy se na černý interiér začnou snášet první kapky deště. Zavření střechy trvá 19 sekund a na tomto místě je nutné zmínit, že celý proces funguje až do rychlosti 50 km/h, takže jakékoli obavy o interiér auta nebo potupné natahování na autobusové zastávce nejsou na místě.


Díky plátěné střeše je kufr docela velký – pokud ji budete mít nahoře, pojme Cascada 380 litrů, se střechou v kufru klesne kapacita zavazadlového prostoru o rovných sto litrů. Prostorem se nešetřilo ani na zadních sedadlech, nejde o nějaké nouzovky, ale o plnohodnotná sedadla. Ty jdou navíc sklopit, takže ani v tomto ohledu se Cascada nedá považovat za nepraktické auto.

Uvnitř auta je cítit vliv příbuzné Astry, včetně členění palubní desky a stokrát omílané komplikovanosti palubního systému. Z tohoto pohledu se naštěstí blýská na lepší časy, faceliftovaná Insignia napovídá, že se dotykové ovládání přesune i do ostatních modelů značky. Jinak je interiér hezký na pohled, obzvlášť v noci, kdy celou atmosféru na palubě dokresluje červené podsvícení.

Objektivní výhrady lze mít jen k nepříliš dobrému smontování, které ještě prohlubuje ne zcela tuhá karoserie. Navzdory dodatečnému vyztužení karoserie je cítit, jak pod vámi auto pracuje a jemně se vlní. Sloupek řízení naštěstí zůstává pevně na svém místě, celkově inženýři z Opelu odvedli dobrou práci, v této cenové kategorii patří Cascada mezi ty tužší modely.

Podvozek jako takový funguje velmi dobře i s devatenáctipalcovými disky, dokáže dobře tlumit nerovnosti a je velmi dobře odhlučněný. To se bohužel nedá říci o svistu od předních oken, který do interiéru proudí za zrcátky, kolem předních oken. Okolo obligátních 130 km/h není hluk nijak výrazný, pokud ale zamíříte daleko za legální limity, rozhodně vám bude jízdu znepříjemňovat.

Pod kapotou testovaného kusu pracoval nový benzínový agregát o objemu 1,6 litru s výkonem 170 koní v 6000 otáčkách a 260 Nm v rozmezí od 1650 do 3200 otáček za minutu. Solidní parametry motoru ale mají s bílým cvalíkem co dělat, kvůli automatické střeše, bezpečnostním asistentům a dodatečnému vyztužení podvozku se hmotnost auta vyšplhala na 1733 kilogramů. Ke zrychlení z klidu na stovku tak Cascada potřebuje necelých deset sekund, maximální rychlost leží na hranici 222 km/h.

V provozu není naléhavost motoru nijak oslnivá, ale odpovídá relativně komfortně naladěnému podvozku a je plně dostačující. Nejvíc vás bude obezita auta bolet na čerpací stanici, kde si po měsíci budete tykat s obsluhou. Jezdit pod deset se vám podaří jen při jízdě konstantní osmdesátkou, jakýkoliv jiný režim vyžene spotřebu přes dvouciferné hodnoty.

Se spotřebou úzce souvisí i pořizovací cena a k té se dostávám v tuto chvíli. Vůbec nejlevněji lze Opel Cascada pořídit za 599 900 Kč s benzínovou čtrnáctistovkou o výkonu 120 koní. Všechny motorizace spojuje jedna jediná výbava Cosmo, která obsahuje dálkové otevírání střechy, kožený volant, dvouzónovou klimatizaci, tempomat, zadní světlomety s LED technikou, rádio s USB a MP3 a řadu dalších, méně či více podstatných drobností. 

Já jsem jezdil s benzínovým motorem 1.6 Turbo SIDI o výkonu 170 koní, za který si u Opelu řeknou 671 900 Kč. Výbava Cosmo je, jak už jsem řekl, totožná. Náš testovací kus měl navíc kožené čalounění, adaptivní podvozek, vyhřívaná přední sedadla, autorádio s navigací nebo adaptivní tempomat. Výsledná suma se zastavila na částce 833 800 Kč, která se může na první pohled jevit jako vysoká, ale u konkurence to rozhodně nepořídíte levněji.  Mám teď na mysli především prémiovou konkurenci, Audi A5, BMW řady 3 a jim podobné, se kterými Opel z hlediska prestiže nemůže soupeřit, co do výbavy ale rozhodně ano.

Verdikt
Opel poslední dobou představuje jedno zajímavé auto za druhým a Cascada v nastoleném trendu pokračuje. Rozhodně na mě nepůsobí jako Astra bez střechy, naopak se vyznačuje spoustou chytrých detailů, které jsou standardem u prémiových značek.  

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcezážehový čtyřválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1598
Kompresní poměr10,5 : 1
Vrtání x zdvih (mm)79,0 x 81,5
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu235/45 R19
Pneumatiky vzadu235/45 R19
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)125 kW / 170 k v 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)260 Nm v 1650 - 3200 ot./min
0-100 km/h (s)9,6 s
Nejvyšší rychlost (km/h)222 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)8,0 / 5,3 / 6,3
Objem nádrže (l)56
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4696 mm
Šířka (mm)1839 / 2020 (bez / se zrcátky)
Výška (mm)1443 mm
Rozvor náprav (mm)2695 mm
Celková hmotnost (kg)1701 - 1816
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)1250-1300
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)750
Zavazadlový prostor (l)280-530 / 350-630
Ceny
Základní cena modelu599 900 Kč
Základní cena test. verze671 900 Kč
Cena testovaného vozu833 800 Kč
22.10.2013 8:01| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist