Opel Calibra

6 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Jaké nástrahy skrývá levné sportovní kupé z druhé (ale spíš třetí, čtvrté...) ruky?

Diskuze

31 komentářů

    watchtower

    Jo měla nejlepší součnitel odporu vzduchu ve své době. Ale nechápu proč má (jak jí je mnohdy vytýkáno) paradoxně tak výrazný aerodynamický hluk ???

    romanastragsi

    Tenhle web mi přijde spíš jako antituningweb.cz než autoweb.cz Redaktoři na temhle webu jsou strašne chytří ale auto.cz nesahají ani pokolena!

    Roger

    No, jestli máš doma votuněnou Calibru s WRC křídlem a DTM vejfukem, z tvýho pohledu to tak může vypadat:-)

    romanastragsi

    to ne nemám calibru mám astru a není vytuněná takovým křídlem,ale jde o to že i amatér dokáže udělat moc krásné auto.

    Smoula

    Tož když je teda Auto.cz tak moc lepší,tak pročpak potom čteš stránky na autowebu????

    romanastragsi

    Náhodou sem klikl,viděl sem test calibry ale vidím že tady tihle redaktoři jsou strašně chytří autohnusweb.cz už nikdy více.

    jaroslav

    a co by tak meli podle tebe napsat o calibre? Opel dela sem tam fajn auta (kadet gsi, manta, nva corsa, astra opc), Calibra proste ma tyhle mouchy, tak co maji psat, kupte si 4×4 turbo, dejte na ni ten uzasny kit ala testarossa a budete nejvetsi mistri sveta na vesnickych doskotekach? to pisi na autocz? 🙂 tady se doctu pravdu.

    alik

    amen

    aston

    Zabudol si vyfuk Ramus, na zadne okno 2 m2 nalepku SONY nejake duc bedny a dat to na 14ky Debica alebo podobny hnoj……

    Smoula

    Tak víte jak. Asi má Calibru u baráku s velkejma kolama a pořádným křídlem a ještě s větším bodykitem, takže se tady na autowebu dotkly jeho citů. No a že by na autu.cz psali něco jinýho než tady… Navíc video testy jsou tu mnohem lepší, protože jak se začal roadlook vysílat na ČT1, šlo to hodně hodně hodně dolů sním bohužel. Takže opravdu jediný videa kde se opravdu dovím jestli to auto je dobrý a nebo ne je tady na autowebu a potom už jenom Autosalon na Primě.

    romanastragsi

    No vidím že i čtenáři tohoto hnus webu mají vysokou inteligenci 😀

    jaroslav

    zato ty jsi pridal mnoho konstruktivnich myslenek:)

    Alsch

    Nemám a nikdy jsem neměl calibru, ale měl jsem Vectru 2000 4×4, což vlastně byla taková praktičtější Calibra.

    Na začátku všeho byla obyčejná Vectra, inženýři v Oplu vzali podlahovou plošinu, přihodili líbivou aerodinamickou karoserii, lepší podvozek, a výkonnější motory, a tak vznikla Calibra. Pak ale někoho napadlo naroubovat to zpátky na Vectru, prahové nástavce a upravená tvary nárazníků zlepšily její aerodynamiku(i když ne na pouhých 0,26) a vznikla Vectra 2000. Ta moje už dojezdila. Hádejte proč? Nikdy na ní níkdo neměnil regulační ventily ani tlakový zásobník(jsem lajdák, já vím, ale jako 3.majitel jsem se snažil do auta s pokleslou tržní hodnotou ivestovat minimálně), zázrakem je, že vydržela 340 000 Km. Po těžké poruše 4×4 putovala rovnou na vrakovitě. Cena opravy by totiž hrubě přesáhla hodnotu auta. Nechápu proč systém odpojování zadní nápravy při brždění byl vyřešen tak nešťastně. Tímto potvrzuji náchylnost pohonu všech kol k poruchám zmiňovanou v článku, musím však vyvrátit jeho zákeřnost. Nevím zdali šlo o náhodu nebo o odlišnost nastavení Calibry a Vectry 2000, moje Vectra se totiž při krizových situacích chovala zcela čitelně a neutrálně, mnohokrát jsem byl rád, že nemám pouze předokolku. Pochválit musím také komunikativní řízení a charakterní atmosférický šestnáctiventilový dvoulitr, který se ochotně šplhal k omezovači (cca 7000ot./min) za doprovodu kakofonie sytých zvuků. Ještě větší údiv ve mě mnohdy vzbuzovala průměrná spotřeba okolo 8L/100 Km(při rozumné jízdě), což je u permanentních zážehových čtyřkolek parametr zřídka vídaný.

    Nejvíce mě však udivuje to, že všechny tyto superlativy jsem napsal v souvislosti s autem, které má blesk ve znaku, musíte totiž uznat, že produkce Oplu je vštšinou dost nudná(vyjma Speedsteru a Corsy OPC). HAU

    qwer

    Jsem rád, že nejsem sám, kdo dokáže odsoudit tuning, jen tak dál 🙂

    Vlado

    Opel Calibra je mojí srdeční záležitostí,a tak se jí musím trošku zastat.Je to sice dnes již staré "Ferrari německých zedníků" a v Čechách spíš občanů tmavší pleti,ale přesto ji mám stále v garáži a nechci jí prodat za žádnou cenu.Vlastním dokonce zde velice nedoporučovanou variantu 4×4 Turbo.

    Před Turbem jsem měl V6 a je pravda,že auto bylo poměrně nedotáčivé a brzdit se mu taky moc nechtělo.170PS stačilo na tachometrových 260Km/h.Ke spolehlivosti motoru asi takhle:Rozvody padnou jenom tomu,kdo šetří a udělá pouze rozvoďák.Pokud dá i nové kladky je to v pohodě,ale stojí to desítku.Já V6 koupil,když měla najeto 80tis a najel dalších 40tis a dělal pouze běžnou údržbu – olej,filtry a ty rozvody v 95t.Tomuto motoru vyhovoval dálniční styl,kde s dlouze poskládanou převodovkou vykazoval velice malou spotřebu mezi 8-9l. Jenže jsem se jednou svezl v Turbu s 300PS a bylo rozhodnuto. Zachovalé Turbo jsem koupil po roce hledání v D od paní,která byla ročník 1930! Její Calibra v edici Keke Rosberg měla najeto pouze 42tis a byla v Top stavu.Plně servisovaná a s Cosworth hlavou – a ta nepraská.Takže ideální vůz pro ladění. Na rozdíl od "tuzerů" jsem tam dal pořádný brzdy přední 8mi píst 360mm ;vzadu 4 píst 330mm.Spojku na 330PS a 480Nm dodal Sachs a podvozek Koni+HR.Stálo to ranec ale je to bomba. S touto úpravou mám najeto zatím 12tis. opět jezdím s Oplem k plné spokojenosti včetně plně funkčního pohonu 4×4.Cali je dnes totálně nenápadná nikdo vám jí nezávidí a svezení je stále super a hlavně vás auto vtáhne do děje!Takových aut je dneska sakra málo.Každopádně souhlasím s autorem článku,že dnes koupit slušnou Calibru je téměř nemožné a to jak se o ní staral předchozí majitel bude mít vždy velký dopad na její spolehlivost.Nicméně podobně laděné testy odrazují spoustu lidí od Opla, ale ja za sebe můžu Opla jenom doporučit.Měl jsem OMEGU A i B,Corsu,Sintru,Astru G a momentálně vlastním i opět testy zatracovanou VECTRU OPC Caravan, která podle redakce TG vůbec nezatáčí a já s ní (za)natočil přes 50tis a do servisu jezdím zase pouze na pravidelné prohlídky a zatáčky si užívám.

    Ásantoš makaroš

    O calibře se nikde moc hezky nepíše. Každý ji bere jako sporťák asi na rallye nebo já nevím. Oficiálně je to cestovní kupé. A cestuje se v ní opravdu parádně. Prostoru na sezení i na zavazadla tam je jako kráva… Dá se v ní spát i… dělat jiné věci;o)) Když jsem si ji chtěl kupovat, tak mě od ní každý odrazoval. Teď ji mám pátý rok, jezdím s ní do práce, na dovolenou… a nedám na ni dopustit. Mám tedy zmiňovanou nesmrtelnou 8v verzi, ale pokud to člověk nechce na závody, tak je to úplně pohodové auto. Ale samozřejmě dnes už to je veterán a tak to chce občas prohlédnout. A největší slabinou je prostě koroze. Co se týče tuningu… vše je o stylu. Na calibře mám jen přidané prahy a lízátka pod nárazníkama na 16"kolech a myslím že to žádné zprasení není. Často se za ní lidé i otočí. Vše je o údržbě.

    Mirecek

    Calibru mame doma od roku 1998 a je to model z prvni serie roku 1990 obycejny 2litr 8ventil automat… Sam automat nemam rad a ve svem aute ho nemam… Nicmene napriklad Automat v tomto aute funguje asi nejlepe ze vsech aut z pocatku devadesatych let (srovnavam s auty jako je prvni Ford Mondeo, Audi 80, VolksWagen Vento atd) Auto ma dnes najeto asi 265tis km a musim priznat znacne problemy s  reznutim cele karoserie to je opravdu bolest Caliber, az ted zacina starnout vice – stranouci gumove hadice atd. nicmene tohle auto za tech 265tis km nas nikde nenechalo vzdy dojelo bez problemu do cile! Dokonce rezerva je na nem netkunuta.. 🙂 A co se tyce hluku nevim o cem je rec diky uzasne aerodynamice je tu uzasny hltac dalnicnich km i ve vyssich rychlostech daleko za ceskymi limity. Ta nase jezdi na Oplackych 195/60 14" a je velmi prijmna. Auto se vyzancuje citelnym podvozekem a paradni smerovou stabilitou, srovnavateli s jinym auty te doby pro kazdodenni jezdeni patri na spicku sveho cenoveho segmentu sveho casu.

    Brzdy byly umerne dobe a sile auta na zavodeni nejsou ale maji linearni chod a pokud nerzdite stale z 200 na nulu slouzi bezproblemove. staci se o auto normalne starat a funguje leta krasne

    Lukáš

    Ahoj chlapi.Uvažuji o koupi calibry,protože se mi tohle auto hodně líbí a vždycky jsem si přál sportovní a silné auto.Sice mě trošku odrazuje to co tu ostatní píšou,že nelze najíd calibru v dobrém stavu atd,ale přesto se mi líbí a chcu ji.Jenom mám zmatek ve verzi 2.0i 16V Turbo,řadový čtyřválec, 150kW/204 koní. Je tahle verze 4×4 nebo ne? Protože se tu píše 4×4 v žádném případě nebrat.A jaká je podle vás nejspolihlevější verze.Díky moc za odpovědi 🙂 Čau s pozdravem KUTY

    Martin

    Dosud jsem nepoznal lepsi auta nez je opel jsou zamereny na pohodli,ale je skoda ze nedelaji dal calibry byl by o ne velky zajem. Jsou to srata auta a jeste porad se drzi v cenovem prumeru 40az 50tis odcenuji opla a jina auta jsou sitky

    Luděk

    Autor článku zjevně Calibru nezná a ani neměl možnost se s ní svézt. Pak by totiž nemohl napsat, že 4×4 je při průjezdu zatáčkou nestabilní!!!. Osobně vlastním dvě Calibry 4×4 turbo (úplně bez tuningu), takže ji dokonale znám. Calibra v provedení 4×4 se chová za všech situací neutrálně, až se to někomu může zdát spíš "nezáživné" auto, protože s ním nezažije žádné "vzrušení". Servisování je sice dražší, ale není to žádný extrém. Regulační ventily se nevyměňují. Po 100tkm bylo pouze zapotřebí vyměnit tlakovou nádobku, pokud jste neměli provedení s bílým pruhem.

    Na Calibře oceňuji především excelentní tracking, decentní design, pohodovou jízdu s dostatkem výkonu, ekonomický provoz a variabilitu – při skloení zadních sedadel se promění v kombíka, který pojme spoustu věcí. Při pravidelné údržbě se vám odvděčí dobrou spolehlivostí.

    jan

    zdravím všechny příznivce tohohle nádherného coupe a musím říct za sebe že mám už třetí cali a nikdy mě to auto nenechalo ve štychu provádím pravidelný servis a auto funguje na 100% mám jí v v originálním stavu bez tuningu a svezení je pro mě zážitek. jinak mám ročního synka a díky tomu že cali má opravdu velké dveře tak se i celkem pohodlně usazuje malej do autosedačky 🙂 pokud někdo uvažujete o koupi tak určitě hledejte na evropských servrech a dovezte si jí ze zahraničí nejlíp s přímořských zemí jako je třeba Itálie. tam je totiž menší riziko koroze než z D nebo CZ.

    Beny

    Po přečtení tohoto článku jsem nabyl přesvědčení, že autor tato auta moc nezná. Je to o údržbě a zacházení s autem. Je pravda, že některé mouchy Calibra měla, ale pokud se prováděla běžná údržba a s autem se jezdilo normálně (jen prase vytáčí studený motor, nenechá dochladit turbo, jezdí sprinty apod.) tak až na korozi je to spolehlivé auto s nádechem sporťáku a dobrými užitnými vlastnostmi na pohodlné cestování na velké vzdálenosti.

    Mám již druhou Calibru, první s 8 ventilem jsem již prodal, měla najeto 240 000 km a koroze se začala projevovat. Nikdy mě nenechala stát, vždy spolehlivě dojela a svezení bylo příjemné.
    Jako druhou Calibru mám V6 v perfektním stavu, je díky těžšímu motoru těžkopádnější, ale svezení je to parádní. Je stará 17 let, má najeto 190 000 km a vše šlape jak hodinky.

    Aerodynamický hluk – co to je? Nic takového, motor ševelí, je slyšet jen valení pneumatik a to i při rychlostech vysoko nad povolenými limity. Protočení řemenic rozvodů – proboha, kdo to vymyslel? Samozřejmně, když se nedodrží intervaly výměny rozvodů (stojí to u V6 cca 7 000 Kč – to je normální cena ne?), může dojít k zadření některé z vodících či napínacích kladek, nebo poškození ozubeného řemene. Škoda na motoru je pak fatální, protože se potkají písty s ventily. No ale to se stane u každého motoru, když tohle zanedbáte.

    Závěr – špatná pověst Calibry je dána tím, že si jí se stočenými km lacino koupí člověk, který nemá peníze na běžnou údržbu a pak se nemůže divit, že tu a tam něco odejde a není to zrovna levná záležitost. Pokud peníze nacpe do tuningu, tak zprzní hezké aerodynamicky dobře propracované auto. Případně je používá na nesmyslné sprinty, na které určitě nebylo konstruováno.

    Sice je to stará diskuze, ale nesmysly v článku mne vyhecovaly k sepsání těchto několika vět. Už se těším na rok 2013 na novou Calibru 🙂

    lada

    Jak budu mít čas najdete tady mé osobní praktické zkušenosti s těmito vozy možná se pan autor zamyslí nad těmi promiťe slovo z větší části bludy co tu píše na adresu Oplu Calibra. Popíši z vozy Hyundai Elantra 1.6i/16V /128 Ps, Ford Mondeo 2i/16V / 150 Ps, Škoda Superb 2,5/V6 turbo, Calibra 2i, Calibra 2i/16V, Calibra Turbo 4×4 /350Ps a v současné době 420 Ps. Příspěvky jsem četl a je vidět, že mnoho lidí má rozumný pohled na daný vůz, který je tady předmětem víceméně jak jsem četl ktitiky. Nebudu to psát na obhajobu Calibry ta jí nepotřebuje a na silnici si jí dělá sama.

    Hory

    V textu jsou značné nepřesnosti. Vlastním Calibru turbo 4 X 4 od roku 1992.Kupoval jsem ji před vznikem ČR. Zážitky s ní jsou značné!!!! Několik kolegů řidičů se zavařenými motory na mne nevzpomínají v dobrém. To víte,soutěživost se nevyplácí! Ještě, že nebyl bodový systém!!! Jednou se za mne přilepili a já jim odjel na druhou křižovtku, kde mne zastavili. Na červenou nejezdím. BYl to pro ně šok!!! V té tobě nějaká pokuta nehrála tak moc velkou roli. Před zimou byla na STK a odjížděl jsem OK. Prý se z něčím podobným nesetkali.Jediné co mi chybí ve výbavě,je rádio Grundig. Jestli někdo víte o funkčním, tak napiště. Jinak jsem stále stejně posedlý i po letech. Nová Insignie je vlastně modernizovaná Calibra. Patrně si ji koupím, ale půvab auta z roku 1992 však již nemá! Calibra jezdí jen za hezkého počasí a nemá žádné známky koroze a děti ji chtějí v dědictví. Jediné s čím souhlasím je, že se velmi obtížně uvádí do smyku.
    Také na to nebyla stavěná! Stejně jako 4 X 4 je nepoužitelné v terénu. Je stavěná na pěkné silnice v NSR a tam je jí dobře!!!! Musím tam však přes Rakousko, protože na D1 jsem se v polední době pokusil vjet jen jednou a od Vyškova je na ní nepoužitelná. Myslel jsem si, že je to její poslední den!! U Slavkova jsem najel na normální silnici. Co k tomu dodat.

    Hory

    V textu jsou značné nepřesnosti. Vlastním Calibru turbo 4 X 4 od roku 1992.Kupoval jsem ji před vznikem ČR. Zážitky s ní jsou značné!!!! Několik kolegů řidičů se zavařenými motory na mne nevzpomínají v dobrém. To víte,soutěživost se nevyplácí! Ještě, že nebyl bodový systém!!! Jednou se za mne přilepili a já jim odjel na druhou křižovtku, kde mne zastavili. Na červenou nejezdím. BYl to pro ně šok!!! V té tobě nějaká pokuta nehrála tak moc velkou roli. Před zimou byla na STK a odjížděl jsem OK. Prý se z něčím podobným nesetkali.Jediné co mi chybí ve výbavě,je rádio Grundig. Jestli někdo víte o funkčním, tak napiště. Jinak jsem stále stejně posedlý i po letech. Nová Insignie je vlastně modernizovaná Calibra. Patrně si ji koupím, ale půvab auta z roku 1992 však již nemá! Calibra jezdí jen za hezkého počasí a nemá žádné známky koroze a děti ji chtějí v dědictví. Jediné s čím souhlasím je, že se velmi obtížně uvádí do smyku.
    Také na to nebyla stavěná! Stejně jako 4 X 4 je nepoužitelné v terénu. Je stavěná na pěkné silnice v NSR a tam je jí dobře!!!! Musím tam však přes Rakousko, protože na D1 jsem se v polední době pokusil vjet jen jednou a od Vyškova je na ní nepoužitelná. Myslel jsem si, že je to její poslední den!! U Slavkova jsem najel na normální silnici. Co k tomu dodat.

    Mirek

    Vážení hodnotitelé,
    já vlastním přesně tuhle nedoporučovanou variantu a mám ji od roku 2002 již 11 let ,rok výroby 1994 a turbo ani 4×4 sem doposud nijak neopravoval má to lehce přes 200tkm,takže bych byl rád ,aby se k tomuhle vyjadřovali pouze jejich majitelé,bo číst výplky všech chytrolínů co viděli cali tak akorát když jim mizela za horizontem,mě už fakt nebaví.

    Beny

    A pořád vlastním Calibru. Teď již druhou a to V6
    Jezdím Calibrou již 11 let, v zimě pěkně odpočívá v garáži, v létě si s ní užívám.
    Je to prostě legenda se svými mouchami a přednostmi (které převažují).
    Ty řeči v článku o V6 jsou nesmysly. Stačí důsledná běžná údržba a je klid.
    Věřím, že z ní bude jednou pěkný youngtimer :-).

    Beny

    A pořád vlasním Calibru V6 a užívám si jízdu s ní. Jediná porucha, praskla vyrovnávací nádržka chladící kapaliny. U auta starého 19 let to je drobnost.

    Beny

    A pořád vlasním Calibru V6 a užívám si jízdu s ní. Bez poruchy a už je jí 20 let :-). Najeto pře 200 000 km.

    Beny9700

    A pořád vlasním Calibru V6 a užívám si jízdu s ní. Bez poruchy najeto 210 000 km.

    Majkl

    Zdravím autoweb.cz
    milí redaktoři, jak můžete psát recenze když auto nevlastníte? Maximálně se s ním svezete, kouknete na nějaké fóra atp.. Prosím nepište blbosti..
    Já vlastním Calibru 2.0 16v turbo 4×4 (c20let) a 2.0 16v (c20xel) v TUNINGU (exteriér a samozřejmě motor by Lexmaul) jen samotný tuning mě vyšel cca na 100 tis. Nemůžete říkat, že je zápor ,,Častá oběť amatérského tuningu“, to že se to Vám nelíbí neznamená že je to prostě zápor! Ten Váš takzvaný amatérský tuning je to, že si někdo nemůže dovolit nechat si to udělat profesionálně za desítky tisíc, tak si to udělá sám před barákem? Jo, jste s odpuštěním opravdu ubohý web!
    Pohon 4×4 je opravdu problém, ale vše se dá upravit.. mě už nedělá problém! (mimochodem už vidim calibru turbo bez 4×4 jak se jí protočej kola i u 100km/h, u té je to nutnost mít 4×4!!)
    no seriové brzdy jsou na normální ježdění, když chci zabrzdit rychle a efektivně z 200 km/h, tak si pořídím sportovní brzdy..
    kalibra má své nedostatky, ale je nová doba a vše se dá prostě a jednoduše nahradit kvalitnější výrobou. Pokud se o auto staráte, tak slouží.
    S mojí Calibrou 2.0 16v (c20xel) Lexmaul, mám najeto přes 720 000!!! A auto je stále v TOP stavu.
    Vy by jste měli hodnotit auto jako nové, ne vrak! To že se o to lidi nestaraj, jste mohli napsat jen do záporů. Calibra je moc dobré auto a v životě bych jí nevyměnil.

    PS: toto není jediná recenze s kterou nesouhlasím. Zabývám se Oply a vy píšete nesmysly..
    Majkl

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist