Opel Astra sedan v Istanbulu
3 fotografieOpel
Autosalon v turecké metropoli je vzhledem ke své poloze ideální pro premiéry sedanů všech možných automobilek. Opel není výjimkou.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
3 fotografieOpel
Autosalon v turecké metropoli je vzhledem ke své poloze ideální pro premiéry sedanů všech možných automobilek. Opel není výjimkou.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
"podle statistik chce 67 procent tureckých zákazníků auto s klasickou karoserií sedanu. V Rusku je to celých 65 procent zákazníků a v Polsku a některých dalších středoevropských zemích se poptávka po sedanech pohybuje kolem 15 procent. I u nás jde o docela oblíbený styl karoserie"
– Ja nemam moc rypani rad, ale podle stylu vety to vypada, ze v Turecku, Rusku, Polsku, dalsich stredoevropskych zemich a i v Cesku je sedan oblibenou karoserii. 15% a 67% je ale obrovsky rozdil. Dokonce bych rekl, ze v T a R je sedan velmi oblibeny a u nas a v Posku velmi neoblibeny…
Spis mi to pripada jako nejaky preklep, preci jenom 15% je dost malo. Ale zas na druhou stranu.. kolik se tady proda SUVcek, kombiku, CC, lift a hatchbacku.. Ani Octavia neni klasickej sedan.
Překlep to není, i když uznávám, že důvod toho tvrzení není zcela zřetelný. 67% je přímo masivní hodnota, ale i 15% je pořád ještě dost, když vezmeme v úvahu, že v západní Evropě tvoří tento typ karoserie většinou méně než 5%… U nás tedy jezdí statisticky vzato třikrát větší podíl sedanů, než dejme tomu ve Francii, nebo Německu.
Tak to pak jo.
Jenóm tak pro doplnění: Octavia není sedan, ale liftback. Sedan má totiž vždy, opravdu vždycky pouze 4 dveře, kdežto liftback je 5-ti dveřový.
Ale vzdyt to uz jsem psal. Jen tak pro doplneni 😉