Opel Astra Sedan

Opel představil Astru s přilepeným kufrem. Jenže tentokrát je všechno trochu jinak.

Ano, už jsme o tom psali – když jí firma poprvé představila na istanbulském autosalonu. Psali jsme také, že se bude vyrábět v polském městě Gliwice, jeho největším odbytištěm bude Turecko, kde jiné, než tříprostorové karoserie vůbec neuznávají a pod kapotou bude mít čtyři různé motory. Nic z toho se nezměnilo.

Co jsme nenapsali, ale tak trochu jsme si to mysleli, bylo: a jé, zase další hatchback s nalepeným kufrem. To už tak totiž bývá, protože vzít hatchback a přidělat k němu sedanovitou záď je poměrně jednoduché a ekonomicky výhodné. Potíž je v tom, že to málokdy vyjde esteticky. Výsledkem je auto, které vypadá přesně podle toho, jak vzniklo – jako kdyby na něj někdo zadek dodatečně nalepil.

Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Astra fotogalerie

Jenže Astra má velkou výhodu. Na rozdíl od některých jiných konkurentů se totiž vyrábí i ve verzi kombi, která má podstatně delší rozvor, konkrétně 2703 mm. Právě tuto hodnotu převzal i sedan, takže se mohl vyhnout hlavnímu nešvaru části svých rivalů. Zadní dveře nejsou příliš krátké, ani vykousnuté uzurpující zadní nápravou a zadní převis není přehnaně dlouhý.

Obrázky, které vidíte kolem, o autě příliš nevypovídají. Když jsem ho před pár hodinami uviděl na vlastní oči, chtě nechtě jsem musel konstatovat, že jde o skutečně pohledné a hlavně designově vyvážené auto. Ostatně, trvám na tom doteď, i když se vystavuju riziku, že se mi v redakci budou posmívat a šéf mě pošle k očnímu lékaři. Mě to nevadí, oni to auto neviděli.

Pokud Opel zvládne nasadit nějakou příjemnou cenu, národ milující Octavie a podobné vozy by mohl tohle auto přijmout velmi dobře. Na zadních sedačkách je dost místa i pro mě (odskoušeno s ohledem na kolena i hlavu) a kufr má nezanedbatelných 500 litrů. Kromě toho, i když sedany na západě zrovna neletí (tvoří tam méně než 5% prodaných vozů z daného velikostního segmentu), na východě je situace opačná. Ve jmenovaném Turecku je poměr nejvyšší, sedanů se tam v segmentu kompaktních vozů prodá 67%. My jsme přece jen blíž k „západní“ Evropě, takže u nás je poměr v dané třídě zhruba 12%. Přesto trvám na tom, že by tohle auto mohlo zaujmout, nebude-li zbytečně drahé.

Pod kapotou najdete čtyři motory, dva benzínové (vyráběné v Maďarsku) o objemu 1,6 ( koní) a 1,8 litru (140 koní) a dva diesely, 1,3 CDTI (90 koní) a 1,7 CDTI ( koní). Obavy, jestli naftová třináctistovka celkem rozměrný vůz bez větších potíží utáhne, jsou možná na místě, ale Opel si jí nemohl dovolit nezařadit: sedmnáctistovka totiž v Turecku (tedy největším odbytišti) spadá do vyšší daňové kategorie.Pokud patříte mezi zájemce o takovéhle auto a právě teď vám táhne hlavou něco o skvělém vánočním dárku, musím vás bohužel zklamat. Astra Sedan nepřijde do prodeje dřív, než na podzim příštího roku. Důvodem, proč ho Opel představil tak brzo je, že se prototyp cestou z istanbulského autosalonu zastavil v několika zemích a mezi zastávkami byla i Praha. Že byste chtěli znát aspoň cenu? Zástupce českého importéra to se značně ironickým podtextem komentoval následovně: „Vzhledem k tomu, že se tento model začne prodávat UŽ za necelý rok, byli bychom opravdu hloupí, kdybychom nevěděli, za kolik ho přesně budeme nabízet. Ehm, takže asi jsme.“

Honza Koubek

12.12.2006 2:15
Více o tématu: autohatchbackOpelOpel Astra

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist