Opel Astra Sedan

Opel představil Astru s přilepeným kufrem. Jenže tentokrát je všechno trochu jinak.

Ano, už jsme o tom psali – když jí firma poprvé představila na istanbulském autosalonu. Psali jsme také, že se bude vyrábět v polském městě Gliwice, jeho největším odbytištěm bude Turecko, kde jiné, než tříprostorové karoserie vůbec neuznávají a pod kapotou bude mít čtyři různé motory. Nic z toho se nezměnilo.

Co jsme nenapsali, ale tak trochu jsme si to mysleli, bylo: a jé, zase další hatchback s nalepeným kufrem. To už tak totiž bývá, protože vzít hatchback a přidělat k němu sedanovitou záď je poměrně jednoduché a ekonomicky výhodné. Potíž je v tom, že to málokdy vyjde esteticky. Výsledkem je auto, které vypadá přesně podle toho, jak vzniklo – jako kdyby na něj někdo zadek dodatečně nalepil.

Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Astra fotogalerie

Jenže Astra má velkou výhodu. Na rozdíl od některých jiných konkurentů se totiž vyrábí i ve verzi kombi, která má podstatně delší rozvor, konkrétně 2703 mm. Právě tuto hodnotu převzal i sedan, takže se mohl vyhnout hlavnímu nešvaru části svých rivalů. Zadní dveře nejsou příliš krátké, ani vykousnuté uzurpující zadní nápravou a zadní převis není přehnaně dlouhý.

Obrázky, které vidíte kolem, o autě příliš nevypovídají. Když jsem ho před pár hodinami uviděl na vlastní oči, chtě nechtě jsem musel konstatovat, že jde o skutečně pohledné a hlavně designově vyvážené auto. Ostatně, trvám na tom doteď, i když se vystavuju riziku, že se mi v redakci budou posmívat a šéf mě pošle k očnímu lékaři. Mě to nevadí, oni to auto neviděli.

Pokud Opel zvládne nasadit nějakou příjemnou cenu, národ milující Octavie a podobné vozy by mohl tohle auto přijmout velmi dobře. Na zadních sedačkách je dost místa i pro mě (odskoušeno s ohledem na kolena i hlavu) a kufr má nezanedbatelných 500 litrů. Kromě toho, i když sedany na západě zrovna neletí (tvoří tam méně než 5% prodaných vozů z daného velikostního segmentu), na východě je situace opačná. Ve jmenovaném Turecku je poměr nejvyšší, sedanů se tam v segmentu kompaktních vozů prodá 67%. My jsme přece jen blíž k „západní“ Evropě, takže u nás je poměr v dané třídě zhruba 12%. Přesto trvám na tom, že by tohle auto mohlo zaujmout, nebude-li zbytečně drahé.

Pod kapotou najdete čtyři motory, dva benzínové (vyráběné v Maďarsku) o objemu 1,6 ( koní) a 1,8 litru (140 koní) a dva diesely, 1,3 CDTI (90 koní) a 1,7 CDTI ( koní). Obavy, jestli naftová třináctistovka celkem rozměrný vůz bez větších potíží utáhne, jsou možná na místě, ale Opel si jí nemohl dovolit nezařadit: sedmnáctistovka totiž v Turecku (tedy největším odbytišti) spadá do vyšší daňové kategorie.Pokud patříte mezi zájemce o takovéhle auto a právě teď vám táhne hlavou něco o skvělém vánočním dárku, musím vás bohužel zklamat. Astra Sedan nepřijde do prodeje dřív, než na podzim příštího roku. Důvodem, proč ho Opel představil tak brzo je, že se prototyp cestou z istanbulského autosalonu zastavil v několika zemích a mezi zastávkami byla i Praha. Že byste chtěli znát aspoň cenu? Zástupce českého importéra to se značně ironickým podtextem komentoval následovně: „Vzhledem k tomu, že se tento model začne prodávat UŽ za necelý rok, byli bychom opravdu hloupí, kdybychom nevěděli, za kolik ho přesně budeme nabízet. Ehm, takže asi jsme.“

Honza Koubek

12.12.2006 2:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist