Opel Astra H/Astra Classic III (od 2004)

Astry třetí generace jsou na trhu s ojetými vozy mnohdy nabízeny za zajímavou cenu a v dostatečném množství. Co od nich očekávat a na co dát pozor?

RADOSTI
Mnohdy příznivé ceny ojetin, dobré jízdní vlastnosti, excelentní verze OPC, příjemné naladění podvozku, dostatek místa pro posádku.

STAROSTI
Malý výkon motorů 1.3 CDTi a 1.7 CDTi/59 kW, vysoká cena výměny tlumičů u adaptivního podvozku IDS Plus, malá odolnost čalounění sedadel.

Třetí generace Opelu Astra s interním označením H přijela na trh už v roce 2004. Přesto je v nabídce automobilky dodnes, nyní ale s přídomkem Classic III a představuje levnější alternativu k nové řadě tohoto modelu.

Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Astra fotogalerie

Jestli se ptáte, proč nese třetí generace označení H, tedy písmenem, které rozhodně není na třetím místě abecedy, věřte, že automobilka ve značení navázala na předchůdce. Tím byl na starém kontinentu model Kadett, jehož poslední řada nese označení E. První generace Astry pak dostala značení F.

A důvod? Ve Velké Británii se opely prodávají pod značkou Vauxhall a model, který známe jako Kadett, se zde jmenoval Astra. Pro tamní trh se tedy nic nezměnilo, zatímco v kontinentální Evropě došlo ke změně názvu modelu. To jsme ale poměrně hluboko v historii, takže zpět k Astře H.Pohledný automobil sází spíše na méně nápadný vnější design, s nímž koresponduje zpracování palubní desky. Žádné designérské výstřelky nečekejte, a to ani uvnitř vozu.


Z hlediska nabídky místa pro posádku si automobil stojí dobře. Dostatek prostoru naleznete i na zadních sedadlech. Pohodlné sedačky ale nezřídka trápí jedna chyba – ve švech se rozpadající čalounění. Vypadá to, že se zde šetřilo na látce, která nemá ve švech dostatečné přesahy a toto je výsledkem.

Zavazadelník Opelu Astra H s uzavřenou karoserií nabídne objem minimálně 340 litrů. Tento údaj se týká třídveřové verze. Pětidveřový hatchback je na tom o 10 litrů lépe, naopak méně očekávejte od verze Twin Top se skládací střechou z pevných dílců. V tomto případě vám 205 litrů bude muset stačit.Provedení sedan disponuje zavazadlovým prostorem o objemu 490 litrů, praktický kombík s tradičním názvem Caravan odveze v základním uspořádání náklad o objemu 500 litrů. To vše jsou hodnoty odpovídající nižší střední třídě, kam Astra patří.


Pochvalu si zaslouží jízdní vlastnosti, které jsou vzhledem k jednoduché zadní nápravě nad očekávání dobré. Podvozek funguje v zatáčkách i na nerovnostech, jež tlumí bez potíží. Kladně hodnotíme také řízení a přesné řazení.

Na trhu jsou navíc vozy vybavené příplatkovým podvozkem IDS Plus s elektronickým nastavením tuhosti tlumičů. To je skvělá funkce pro jízdu, avšak výměna opotřebených tlumičů se může citelně prodražit.Podvozkem IDS Plus disponuje také sportovní verze OPC, poháněná přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o výkonu 176 kW (240 koní). Astra OPC vyžaduje trochu toho řidičského umu, pak se odmění vynikajícími jízdními vlastnostmi a skutečnou radostí z jízdy.

Mezi pohonnými jednotkami najdeme ale i ne zrovna čilé motory. Patří mezi ně turbodiesely 1.3 CDTi/66 kW a 1.7 CDTi/59 kW. Trhačem asfaltu není ani zážehová čtrnáctistovka, i když její silnější provedení může už mnohým motoristům dostačovat.


„Astru H zdobí poměrně spolehlivá mechanika a odolný podvozek. Jen pozor na riziko drahé výměny opotřebených tlumičů u příplatkového adaptivního podvozku IDS Plus,“ varuje Jindřich Topol, regionální manažer AAA AUTO. Častěji se objevuje praskání žárovek ve světlometech, známé jsou i vůle na předním příčném stabilizátoru.„Sedmnáctistovka CDTi od Isuzu je relativně bezproblémová. Turbodiesel 1.3 CDTi je znám rychlejším mechanickým opotřebením, což vede k vysoké spotřebě oleje, případně ztrátě komprese, zadření motoru. Silnější verze jednotek 1.9 CDTi zase trápí nízká životnost dvouhmotového setrvačníku a selhávající EGR ventil,“ popisuje potíže pohonných jednotek zástupce AAA AUTO.


Nepříjemné je praskání vypouštěcího šroubu oleje. Je totiž dutý a jeho tenké stěny mnoho nevydrží. Výměna motorového oleje se tak může prodražit o nový šroub. Nejde přitom o šroub za desetikorunu, běžně za něj zaplatíte přes 500 Kč.

„Vyskytuje se i koroze, zejména výfuku, plechové olejové vany a ramen,“ dodává Topol. V interiéru se můžete setkat jak s již zmiňovaným rozpadajícím se čalouněním, tak s vypadávajícími krytkami bočních airbagů.

Ve zpětném zrcátku
2004 – uvedení na trh pětidveřového hatchbacku a kombi se zážehovými motory 1.4 16V/55 a 66 kW, 1.6 16V/77 kW, 1.8 16V/92 kW, 2.0 T/125 a 147 kW a turbodiesely 1.7 CDTi/59 kW, 1.7 CDTi/74 kW, 1.9 CDTi/88 kW a 1.9 CDTi/110 kW.
2005 – uvedena třídveřová karosářská verze GTC a model se skládací střechou z pevných dílců Twin Top, na podzim sportovně laděný model OPC s přeplňovaným čtyřválcem 2.0 T/176 kW, diferenciálem se zvýšenou svorností, pohonem předních kol, elektronicky nastavitelným podvozkem a sportovním režimem jež zkracuje chod řízení a zlepšuje odezvu na sešlápnutí plynu, nově v nabídce také turbodiesel 1.9 CDTi/74 kW.
2006 – nové zážehové motory 1.6 16V/85 kW, 1.8 16V/103 kW.
2007 – uvedeno provedení sedan, nový přeplňovaný zážehový motor 1.6 T/132 kW a turbodiesely 1.7 CDTi/81 a 92 kW.
2008 – uvedena limitovaná edice Astra OPC Nürburgring Edition na devatenáctipalcových kolech z lehkých slitin ve dvoubarevném provedení, s potiskem střechy a kapoty a elektronickým řízením podvozku nové generace IDS Plus2 – výroba pouze 835 kusů na základě rekordního času dosaženého na legendární Nordschleife: 8.35,93 min.
2009 – nově motor ve verzi na LPG 1.4 16V o výkonu 65 kW, na podzim uveden stejnojmenný nástupce tentokrát pod označením písmenem J, Astra H zůstává ve výrobě s přídomkem Classic III, avšak jen s omezenou nabídkou motorů.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Opel Astra třetí generace v roce 2004.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných (34 bodů).
Za ochranu dětí v autosedačkách dostal 4 hvězdičky z 5 možných (39 bodů).
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 1 hvězdu ze 4 možných (3 body).

Milan Jirouš

28.4.2013 2:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist