Opel Astra (1991 – 2002)

První generace Opelu Astra se prodává za ceny plně srovnatelné se Škodou Felicia. Jde tedy o vůz dostupný prakticky všem.

Opel Astra nahradil v roce 1991 populární model Kadett. První generace Astry dostala označení F a na trh vstoupila v provedení tří a pětidveřový hatchback, sedan a kombi. Do prodeje přišlo také sportovně pojaté provedení GSI s motorem 2.0 16V/110 kW. V březnu 1993 byl představen kabriolet.

V srpnu 1994 došlo k rozšíření nabídky vznětových motorů. Doposud byl k dispozici pouze atmosférický agregát 1.7 D o výkonu 44 kW. Nově automobilka zařadila turbodiesely Opel 1.7 TD/50 kW a Isuzu 1.7 TDS/60 kW. Pohonná jednotka Isuzu se na rozdíl od dieselů Opel těší velmi dobré pověsti.

Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Astra fotogalerie

V roce 1995 prošla modelová řada faceliftem a následující rok v červnu byla výroba Astry F omezena. Došlo také ke snížení počtu výbav. Březen 1998 přinesl druhou generaci pod označením G. Model F se ale stále vyráběl v polských Gliwicích s přídomkem Classic. V programu automobilky vydržel až do června 2002, kdy byla jeho produkce definitivně zastavena.

Za volantem

Interiér Astry F poskytne posádce dostatek prostoru. Pro zavazadla je ho také dost. Hatchback převeze náklad o objemu 360 litrů, sedan a kombi 500 litrů (v základním uspořádání).

Palubní deska vozu je přehledná, ale působí dost lacině a zastarale.

Pokud jde o jízdní vlastnosti, žádné zázraky nečekejte. Nelze je sice hodnotit vyloženě špatně, avšak dnešního průměru nedosahují. Musíme mít ale na paměti konstrukční stáří automobilu, jeho současnou cenu na trhu ojetin a především konkurenci. A tu vidíme hlavně v domácí Škodě Felicia, ke které má Astra F cenově velmi blízko. Výhrady máme vůči horšímu řazení, slabším brzdám a ideální není ani řízení.

Z pohonných jednotek nepředstavuje špatnou volbu agregát od Isuzu 1.7 TDS/60 kW. Z benzinových motorů se pak těší dobré pověsti především osmiventilová šestnáctistovka, častěji ale narazíte na čtrnáctistovku. Ta se snahou nepřetrhne. Totéž platí o atmosférickém dieselu 1.7 D, který navíc trápí vysoká poruchovost a hlučnost. Turbodiesel Opel 1.7 TD na tom není o mnoho lépe.

Časté závady

Pozor si dejte především na praskající hlavy válců u vznětových pohonných jednotek Opel. U těch není výjimkou ani přetržený rozvodový řemen.

Velkou slabinu představuje i nedostatečná ochrana proti korozi, která napadá výfuk, karoserii i podvozek. Běžné jsou úniky motorového oleje a překvapit by neměla ani netěsná chladicí soustava.

Mnoho automobilů má zvlněné brzdové kotouče, případně zatuhlé brzdy. Potíže jsou i se špatným těsněním okolo oken a dveří, což vede k zatékání vody do interiéru. Nezřídka se vyskytují problémy s elektronikou motorů.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4/44 kW, 1.6/55 kW, 1.6 16V/74 kW, 1.8/66 kW, 1.8 16V/92 kW, 2.0/85 kW, 2.0 16V/110 kW.
Dieselové motory: 1.7 D/44 kW, 1.7 TD/50 kW, 1.7 TDS/60 kW.

KLADY
množství karosářských variant
velká nabídka ojetin
prostorný interiér
nízké ceny vozů

ZÁPORY
velmi nízká odolnost vůči korozi
nespolehlivé a hlučné diesely Opel
slabší jízdní vlastnosti
vůle v řazení

Milan Jirouš

31.1.2009 12:58| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist