Opel Astra 1.4 Turbo

Na počátku si musíme položit nevyhnutelnou otázku. Je nový Opel Astra tak dobrý, aby se mohl rovnat s Volkswagenem Golf?

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

 Nový Opel Astra lze považovat za jedno z nejdůležitějších aut v historii Opelu vůbec. S velmi promyšleným designem, interiérem převzatým z Insignie, moderní výbavou se spoustou hraček a paletou nových pohonných jednotek má potenciál sesadit Volkswagen Golf z trůnu kompaktních hatchbacků.

Jak vypadá?

Popravdě řečeno jako menší Insignia. Zezadu ale trochu připomíná Mazdu 3, z tříčtvrtinového zadního pohledu zase Renault Mégane. Když přišla minulá generace Opelu Astra, její vzhled byl něčím výjimečným a takto vysoký faktor úžasu již nový model neopakuje. No, možná ale bude vyhrazen dokončované třídveřové variantě, která má, aspoň podle skic a špionážních fotek, zaútočit na Volkswagen Scirocco.

Jaká je uvnitř?

Skoro stejná jako Opel Insignia, zejména rozvržením palubní desky. Ale to neznamená, že by na tom bylo něco špatného. A hlavně to celé vypadá mnohem lépe než nudná a smutná rovná deska předchozího modelu. Díky měkčeným plastům, červenému podsvícení a decentním chromovaným detailům vypadá interiér docela prémiově a o několik světelných let lépe než tomu bylo v případě předchůdce.

Ačkoli je ale interiér na pohled zajímavější než ten v Golfu, kvalitou už se mu zas tak dobře rovnat nemůže. Ale to zjistíte, až se budete šťourat prstem tam, kam se normálně nepodíváte. Na první pohled a dojem jsou si tak oba rivalové celkem vyrovnaní.

Jak se s novou Astrou jezdí?


Pod kapotou jsme měli nový benzínový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 l, který posílá na přední kola solidních 140 koní výkonu. První dojem z motoru je velmi dobrý. Nemá výrazný turboefekt a svou sílu dodává lineárně. Astře tak uděluje velmi slušnou dynamiku.

Co nás ale velmi překvapilo je způsob, jakým nový Opel Astra jezdí. Díky novému nastavení odpružení se na dálnici v komfortu vyrovná Golfu, ale ve vyšších rychlostech máte pocit, že auto začíná trochu plavat. Astře určitě pomůže i nastavitelný podvozek „FlexRide“, který známe z Insignie. V normálním režimu se podvozek neustále přizpůsobuje stylu jízdy, v režimu „Tour“ je velmi uvolněný a houpavý a režim „Sport“ pak všechno přitvrdí.

Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Astra fotogalerie

Stejně jako v Insignii se budíky zbarví dočervena, přiostří se reakce na plyn a řízení ztuhne. Bohužel, ve volantu není vůbec nic cítit a to je velká škoda, protože potenciál pobavit řidiče by jistý podvozek Astry měl. Jízda s Astrou tak není tolik zábavná, jak by mohla být.

Verdikt

Nejdřív se musíme svézt s Astrou pořádně na našich silnicích, proto tento výsledek chápejte spíš jako takovou malou nápovědu, co nás čeká.

Z nového Opelu Astra je rozhodně cítit, že udělal velký pokrok kupředu. Má moderní povedené motory a působí kvalitním dojmem, takže se klidně může s Volkswagenem Golf měřit. Je jen otázkou, co s Astrou udělá znáček Opelu, ale pokud nasadí české zastoupení zajímavou cenu, je na úspěch zaděláno.

autoweb.cz ve spolupráci s magazínem iMOTOR

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyOpel Astra 1.4 Turbo
0-100 km/h (s)9,7 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1398
Kompresní poměr9,5 : 1
Vrtání x zdvih (mm)73,4 x 82,6
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)103 kW/140 k v 4900 ot./min.
Točivý moment (Nm)200 Nm od 1850 do 4900 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)205 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)7,8 / 4,8 / 5,9 l/100 km
Objem nádrže (l)56 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4419
Šířka (mm)1814
Výška (mm)1510
Rozvor náprav (mm)2685
Ceny
Základní cena modelu480 000 Kč (odhad)
12.10.2009 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist