Opel Antara 2.0 CDTI

Takhle má vypadat stylové SUV. Ale není to všechno jen hezký kabát na převlečené korejské americe?
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Není žádným tajemstvím, že Opel Antara a Chevrolet Captiva mají naprosto stejný základ. A Captivu už jsme tu přece testovali, dokonce s dočista stejným motorem. Má tedy tenhle test vůbec smysl?

Smysl má, ač by se to na první pohled nemuselo zdát. Antara se totiž od Captivy liší v několika zásadních věcech, rozhodně nejde jen o jiný znáček na kapotě. Přestože silueta vozu se zdá být podobná, žádné panely karoserie nejsou stejné – jediným společným prvkem je čelní sklo. Opel Antara má především kratší zadní převis a zaoblenější záď, což znamená jediné: na rozdíl od Captivy si vůz nemůžete objednat v sedmimístné verzi.

Jinak je tenhle Opel typickým zástupcem třídy SUV – o terén tu až tak nejde, důležitější je styl. Nutno říct, že se to Antaře docela daří. Na tak rozložité vozidlo vypadá docela pohledně. To se nicméně dá říct i o Chevroletu. Nasazení odpovídá i použitý systém pohonu všech kol. Většinu doby jsou poháněna jen ta přední, v případě ztráty adheze přijde ke slovu elektrohydraulický diferenciál, který dokáže dozadu přenést až polovinu výkonu. O stabilitu auta se stará baterie elektronických hlídačů, včetně programu pro sjíždění kluzkých kopců a systému proti převrácení. Většinu času ovšem Antara stejně stráví na silnici a tam si majitelé budou pochvalovat slušné jízdní vlastnosti, podobající se vyššímu kombíku. Řízení je přesné (i když absolutně bez citu), auto se v zatáčkách přehnaně nenaklání a jízdní komfort je přijatelný – tlumení občas zmatou jen ostré nerovnosti. Pořád je to ale 1,8 tuny těžké a docela vysoké auto, takže na nějaké svižné proplétání okreskami zapomeňte.

Upřímně řečeno, nebude vás k němu nic pobízet. Dvoulitrový turbodiesel pod kapotou je spíš průměrný. Opel si sice dal záležet s odhlučněním, takže už se nekoná uširvoucí a únavný koncert jako v Captivě, ale ztišení motoru bohužel postrčilo do popředí další nepříjemnost. Naladění motoru využívá plný záběr turbodmychadla od nějakých 1800 ot./min., jenže před tím se toho příliš neděje. Motor nemá tah a s těžkou Antarou má potíže. Pak najednou přijde mohutná vlna točivého momentu – pro plynulou jízdu to není žádný zázrak. Tahle „turbodíra“ patří mezi nejotravnější, se kterými jsme se v poslední době setkali. Pomůže, když se přizpůsobíte, pojedete piánko a nebudete nikam spěchat – jenže to v reálném světě často nejde. Pochopitelně by také pomohlo objednat si benzínový motor, ale to mnoho lidí neudělá, nafta je v případě těchto modelů naprosto jednoznačným favoritem. Nezbývá než doufat, že Opel dodrží slovo a brzy nabídne motor s pozměněnou řídící jednotkou, který by měl lépe táhnout odspodu.

I s touhle nepěknou vlastností se ale spousta lidí ráda smíří, protože co si budeme povídat, Antara vypadá skutečně dobře. Dokonce bych jí označil i za trochu povedenější, než je třeba Honda CR-V.

Další velmi podstatný rozdíl od sesterské Captivy zaznamenáte v interiéru. U Opelu můžu bez uzardění říci, že se mi uvnitř líbilo, což bych v případě Captivy nezvládl. Materiály Opelu jsou dobré, mají příjemnou texturu a jsou precizně sesazené. Také výbava je na vysoké úrovni. Ceny jsou přitom srovnatelné s o něco větším Chevroletem, což se může zdát jako pozitivní. Základní model s benzínovým čtyřválcem 2.4 Ecotec začíná na necelých 800 tisících, diesel o výkonu 150 koní je od střední výbavy Enjoy za 902 900 a v nejvyšší výbavě Cosmo ještě o 50 tisíc dražší. S automatem se přehoupnete přes milion.

Nemůžu si pomoct, ale stejně jako u Chevroletu Captiva musím nadhodit cenové srovnání s Hondou CR-V, která je sice designově poněkud zvláštní, ale s výbavou je na tom velmi dobře a jízdními vlastnostmi ve třídě naprosto dominuje. Ačkoli ceníkově se mohou obě auta zdát prakticky stejně drahá, Honda má přece jenom o něco lepší výbavu.

Takže nakonec půjde především o to, jestli je pro vás důležitější design, nebo jízdní vlastnosti…

Honza Koubek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyOpel Antara 2.0 CDTI
0-100 km/h (s)10,3
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec, turbodiesel
Zdvihový objem (cm3)1991
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110 kW/150 koní v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)320 Nm při 2000 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)180
Spotřeba paliva (l/100 km)8,7/6,8/7,6 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1805
Zavazadlový prostor (l)370/865/1420
Ceny
Základní cena modeluod 902 900 Kč
7.12.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist