opel-ampera-miri-do-cech-352x198.jpg

Opel Ampera míří do Čech!

Žhavé novinky o autech

Tak vy, naši čtenáři, asi víte, jak se na problematiku elektromobilů tváříme. Jenže tohle je tak trochu jiný elektromobil.

Diskuze

11 komentářů

    Josef K.

    Pokud je mi známo tak spalovací motor pohání kola mechanicky. Dobíjet s mizernou účinností baterie benzínem místo přímého pohonu kol by asi nebylo moc chytré.

    Andrew

    U tohoto auta není motor spojen s koly.

    vzteklej pes

    ehh, já měl za to, že Ampera má motor jako generátor. A taky, že motor jako generátor funguje efektivněji než jako pohon, anóbrž netrpí ztrátami v převodovce a hřídelích. Ale neznám přesný čísla.

    spooon

    přesně a hlavně může běžet v konstatních a ideálních otáčkách.

    Josef K.

    Trakce mechanická má účinnost kolem 95%. Zatímco elektrický přenos přes generátor bude mít účinnost kolem 70%. Takže pokud musíte použít v ampeře spalovací motor, pak je výhodnější pohánět přímo kola. Stačilo poslouchat ve fyzice na střední škole učitele než metal z mp3.

    radaumacher

    Narozdíl od jiných, vývojáři Opelu šli poslouchat i na vysokou a proto vymysleli systém tak, že funguje.

    Josef K.

    Jsem ateista, takže ani zelená víra mne neobloudila.

    eRRor

    Tak neviem chlapci z redakcie. Ale Tesla Model S vam nieco hovori? Kedze ste neviem preco na elektroauta az tak prehnane alergicki. Dojazd skoro ako u tej Ampery, cisto elektroauto s tak jednoduchou konstrukciou, ze jednoduchsie sa to uz neda, 4×4, parametre zrychlenia tusim lepsie ako vase oblubene M-kove BMW-cka, z principu stavby idealne jazdne vlastnosti, ziadna zlozita mechanika, ziadne bmw-ckove tri turba (tomu sa uz len povie slepa cesta). Ku tomu konecne nezavislost na sejkovi a jeho predrazenej rope a uz dnes zivotaschopna zaruka na baterky. A co potom bude zajtra? To je auticko, ktore ukazuje ako sa to ma – a hlavne, ako sa to bude robit.

    radaumacher

    Mne také ne, ale fakticky to nijak nesouvisí.

    Pete

    Spalovaci motor v Ampere neni mechanicky spojen s koly.

    Tesla S ma zasadni nevyhodu oproti Voltu/Ampere: kdyz se vybije, zastavi. Amperou dojedu klidne do Spanelska bez nabijeni.

    sicha

    rozdil asi bude hlavne v tom, ze zatimco Ampera se realne vyrabi a lze ji ted uz dokonce koupit, Tesla S je zatim jen vagni prislib…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist