Opel Ampera míří do Čech!
Žhavé novinky o autech
Tak vy, naši čtenáři, asi víte, jak se na problematiku elektromobilů tváříme. Jenže tohle je tak trochu jiný elektromobil.
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Žhavé novinky o autech
Tak vy, naši čtenáři, asi víte, jak se na problematiku elektromobilů tváříme. Jenže tohle je tak trochu jiný elektromobil.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Pokud je mi známo tak spalovací motor pohání kola mechanicky. Dobíjet s mizernou účinností baterie benzínem místo přímého pohonu kol by asi nebylo moc chytré.
U tohoto auta není motor spojen s koly.
ehh, já měl za to, že Ampera má motor jako generátor. A taky, že motor jako generátor funguje efektivněji než jako pohon, anóbrž netrpí ztrátami v převodovce a hřídelích. Ale neznám přesný čísla.
přesně a hlavně může běžet v konstatních a ideálních otáčkách.
Trakce mechanická má účinnost kolem 95%. Zatímco elektrický přenos přes generátor bude mít účinnost kolem 70%. Takže pokud musíte použít v ampeře spalovací motor, pak je výhodnější pohánět přímo kola. Stačilo poslouchat ve fyzice na střední škole učitele než metal z mp3.
Narozdíl od jiných, vývojáři Opelu šli poslouchat i na vysokou a proto vymysleli systém tak, že funguje.
Jsem ateista, takže ani zelená víra mne neobloudila.
Tak neviem chlapci z redakcie. Ale Tesla Model S vam nieco hovori? Kedze ste neviem preco na elektroauta az tak prehnane alergicki. Dojazd skoro ako u tej Ampery, cisto elektroauto s tak jednoduchou konstrukciou, ze jednoduchsie sa to uz neda, 4×4, parametre zrychlenia tusim lepsie ako vase oblubene M-kove BMW-cka, z principu stavby idealne jazdne vlastnosti, ziadna zlozita mechanika, ziadne bmw-ckove tri turba (tomu sa uz len povie slepa cesta). Ku tomu konecne nezavislost na sejkovi a jeho predrazenej rope a uz dnes zivotaschopna zaruka na baterky. A co potom bude zajtra? To je auticko, ktore ukazuje ako sa to ma – a hlavne, ako sa to bude robit.
Mne také ne, ale fakticky to nijak nesouvisí.
Spalovaci motor v Ampere neni mechanicky spojen s koly.
Tesla S ma zasadni nevyhodu oproti Voltu/Ampere: kdyz se vybije, zastavi. Amperou dojedu klidne do Spanelska bez nabijeni.
rozdil asi bude hlavne v tom, ze zatimco Ampera se realne vyrabi a lze ji ted uz dokonce koupit, Tesla S je zatim jen vagni prislib…