Opel Ampera-e má dojezd 520 kilometrů na jedno nabití

Nejen Tesla dokáže ujet přes pět stovek kilometrů. Nový Opel Ampera-e v evropském měřícím cyklu vykázala dojezd 520 kilometrů. Že by se elektromobily konečně staly použitelnými?

Dojezdy elektromobilů se po malých krůčcích zvyšují. Důkazem je nový Opel Ampera-e, který na předchozí sedan navazuje jen tím, že jde také o elektromobil. Jinak jde o přeznačkovaný Chevrolet Bolt. Mnohem podstatnější je technika, kterou ukrývá – akumulátory mají 60 kWh, což podle měřícího cyklu NEDC stačí k ujetí 520 kilometrů.

V klidu byste si mohli střihnout Praha – Brno a zpět a ještě by vám něco zbylo. Tak růžové to ale není, měřící cyklus NEDC jde elektromobilům na ruku a o reálném provozu příliš nevypovídá. Podle amerického měření zvládne Ampera-e ujet pořád dost skvělých 380 kilometrů a to už se bavíme o skutečném provozu.

Akumulátory se přitom dají nabít na ujetí 150 kilometrů během 30 minut z běžné 50 kW rychlonabíječky, takže se rozhodně nemusíte děsit několikahodinového čekání někde v polích až se auto nabije. Elektromotor Ampery produkuje 150 kW (204 koní) a 360 Nm točivého momentu, což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy, padesátku dokonce pokoří za 3,2 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 150 km/h kvůli ochraně akumulátorů.

První dodávky odstartují už na jaře v Norsku, následovat bude Německo, Nizozemí, Francie a Švýcarsko. Postupem času se ale nový model dostane do všech evropských zemí. Cena by však vzhledem k akumulátorům měla být vyšší než v případě BMW i3, takže se rozhodně nedostane pod milion korun.

20.2.2017 11:23| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist