Opel Agila (2000 – 2007)

Malý, hranatý a na své rozměry prostorný Opel Agila je na trhu ojetin k vidění jen zřídka. Většině motoristů to ale nevadí, zaujme totiž jen nenáročné.

RADOSTI
Na danou třídu dobrá prostornost, výborný výhled z vozu, přesné řazení.

STAROSTI
Velice chudá základní výbava bez posilovače řízení či centrálního zamykání, nezvykle vysoký posez za volantem (výška sedáku), podprůměrné jízdní vlastnosti, omezené schopnosti litrového motoru.

Opel Agila velká fotogalerie

Opel Agila fotogalerie

Zájem o nejmenší automobily už není tak velký, jako tomu bylo třeba před dvěma lety. Na trhu se ale objevují a tak je nelze ignorovat. To platí i pro modely, které nemají početné zastoupení.

Jedním z nich je právě Agila, sestřenice Suzuki Wagon R+ o níž řada motoristů mluví jako o „krabici na kolech“. Designem si vůz tedy mnoho příznivců nezíská. Jeho prostornost ale dokáže některé řidiče oslovit.Interiér tohoto mini je totiž nečekaně vzdušný. Výše umístěná sedadla ale nemusejí každému vyhovovat. Posaz jak ve školní lavici je opravdu nezvyklý, avšak starší motoristé jej mohou ocenit.

K sedadlům je třeba poznamenat, že mají krátké sedáky. Na druhou stranu nejsou ani příliš měkká, ani tvrdá. Takže komu nebude vadit jejich vyšší umístění, nakonec může být spokojen.


Palubní deska nevypadá špatně, ale tvoří ji levný tvrdý plast. Ostatně to není u vozu této třídy nic překvapivého. Přístrojovému štítu dominuje velký tachometr, najdete zde teploměr chladicí kapaliny a palivoměr. Otáčkoměr chybí.To samozřejmě zkušenému řidiči vadit nemůže, méně vyježdění jej ale mohou postrádat. Zavazadelník nabídne objem 240 litrů v základním uspořádání a v případě potřeby jej lze zvětšit sklopením zadních dělených sedadel.


Zde je na místě poznamenat, že sedáky současně se sklápěním opěradel zajíždějí do podlahy, avšak ne natolik, aby byla vzniklá ložná plocha zcela rovná. Sklopená opěradla jsou totiž o něco výš než dno zavazadelníku.

Mezi pohonné jednotky Opelu Agila patří litrový tříválec o výkonu 43, později 44 kW, agregát 1.2 16V/55 kW (přesný objem 1199 ccm) a silnější 1.2 16V Twinport o výkonu 59 kW (přesný objem 1229 ccm). Ke slovu přišel také turbodiesel 1.3 CDTi/51 kW.Na vznětovou pohonnou jednotku ale narazíte jen výjimečně. Litrový tříválec nepůsobí zle při jízdě po městě (ani vibrací se obávat nemusíte), mimo něj ale citelně ztrácí. Proto jsou lepší volbou dvanáctistovky.

Zejména silnější z nich o výkonu 59 kW můžeme doporučit. V nabídce se ale objevila až v roce 2004. Proti slabšímu motoru 1.2 16V je jednotka Twinport čilejší a přitom úspornější. Avšak spotřeby se nemusíte obávat ani u ostatních motorů.


Jízdní vlastnosti vozu nejsou žádné terno. Vysoká stavba karoserie a jednoduchý podvozek si zkrátka vybírají svou daň. S vozy bez posilovače řízení navíc není parkování dvakrát příjemné, i když takový odpor jako třeba u Škody Felicia řízení neklade.„U vozidel z počátku výroby se můžete setkat s chrastícím rozvodovým řetězem,“ upozorňuje Miroslav Vápeník, vedoucí manažer Auto Diskont. Nezřídka se objevují potíže s váhou vzduchu nebo EGR ventilem, což je důsledek jejich zanášení.

Zástupce Auto Diskont upozorňuje i na další možné problémy: „Agilu může trápit nefunkční servomotor škrticí klapky, která je zde ovládaná elektronicky, a turbodiesely se někdy potýkají s vadným turbem.“ Známá je kratší životnost ložisek kol a narazit můžete také na vůz s vadným akumulátorem.

Někdy se objevují drobné úniky motorového oleje. „Setkat se můžete také s vadným snímačem otáček klikové hřídele, nejde ale o tak častou poruchu,“ ukončuje výčet závad Vápeník. Mnoho ojetin trápí také pazvuky v interiéru, což sice není klasická závada, ale dokáže to jízdu znepříjemnit.


Ve zpětném zrcátku
2000 – uvedení Opelu Agila, který se tak stává nejmenším automobilem v nabídce tohoto výrobce, pod kapotou výhradně zážehové motory 1.0 12V/43 kW (tříválec) a 1.2 16V/55 kW.
2003 – facelift, litrový tříválec nově o výkonu 44 kW, nově v nabídce turbodiesel Fiat 1.3 CDTi/51 kW.
2004 – zahájen prodej vozu s novou šestnáctiventilovou pohonnou jednotkou 1.2 Twinport/59 kW (představena byla koncem předchozího roku).
2007 – nahrazení vozu stejnojmenným modelem druhé generace.

Bezpečnost dle Euro NCAP

Bariérovou zkoušku Euro NCAP Opel Agila nikdy neabsolvoval.

Milan Jirouš

12.8.2012 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist