Opel a Vauxhall Vivaro (2014): nový design, více místa, ale také diesel po downsizingu 1.6 CDTi

Souběžně s představením nového Renaultu Trafic se svou verzí dodávky pochlubil také Opel a jeho dceřiná společnost Vauxhall. Vůz i tentokrát ponese jméno Vivaro.
opel-a-vauxhall-vivaro-2014-novy-design-vice-mista-ale-take-diesel-po-downsizingu-1-6-cdti-1100x618.jpgCelá galerie 8 Zdroj: archiv redakce

Koncern General Motors s francouzsko-japonským uskupením Renault-Nissan moc často nespolupracuje, jsou však situace, kdy jde rivalita obou gigantů v zájmu snížení nákladů na vývoj a výrobu stranou. Takový je i příklad druhé generace užitkových modelů Opel Vivaro a Renault Trafic.

Představení francouzské dodávky najdete na jiném místě těchto stránek, tady a teď se zaměříme na model s bleskem ve znaku (respektive jeho britský ekvivalent Vauxhall), ačkoli mnoho rozdílů mezi těmito stroji logicky nenajdete.

Nové Vivaro bude opět k mání v různých karosářských variantách, přičemž zákazníci budou mít na výběr ze dvou základních délek a dvou různých výšek. Ve srovnání se svým předchůdcem Opel narostl do délky o nezanedbatelných 216 mm, takže kratší verze má teď kolem pěti metrů a ta protažená o dalších čtyřicet centimetrů navíc.

Pokud jde o kabinu, tu nám prozatím ani jedna z automobilek neukázala, z výše napsaného je však zřejmé, že všechny modely nabídnou více místa minimálně v zavazadlovém prostoru. Jestli se pár centimetrů navíc dočkají také cestující, upřesní až další technická data.

Co se naopak zmenšovalo, jsou pohonné jednotky. Downsizing ukrojil z posledně používaných dvoulitrů čtyři deci, takže Vivaro bude mít pod přední kapotou výlučně vznětové šestnáctistovky. Výkony se automobilka nepochlubila, kolegové z britského Autocaru nicméně tvrdí, že budou v prodeji celkem čtyři výkonové varianty.

Čtyřválec 1.6 CTDi s jedním turbodmychadlem bude mít 90 anebo 115 koní, zatímco pohonná jednotka 1.6 BiTurbo CDTi s dvojitým přeplňováním vyprodukuje buď 120, popřípadě 140 koňských sil. Chápeme, že by zájemce zajímala třeba spotřeba či dynamika, tyto údaje však Opel ani Renault nezveřejnily.

Co naopak víme, je, že se v britském Lutonu vyráběné Opely a Vauxhally objeví u prodejců ještě letos v létě, ceny jsou však neznámé.

18.3.2014 4:34| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist