Ondřej Lilling: Moje NEJ autařské momenty roku 2012

Letošní rok jsem Evropu procestoval křížem krážem. Až na výjimku ale nejlepší momenty pochází z tuzemska.

Zatímco Dalibor kroužil na Nürburgringu s Jaguary, já jsem odletěl do Francie za novým Focusem ST. Nutno podotknout, že cestovat takovou dálku mělo velmi pádný důvod, od města Nice je to jen kousíček ke slavné Route Napoleon i Col de Turini, které jsem se (zatím) nejsilnějším Focusem nemohl vynechat. Testování jsme se s kolegou zhostili s pořádnou vervou, ale když nad tím tak přemýšlím, tak možná až s příliš velkou.

Když jsme se chystali za volantem vystřídat, pořídit pár fotek a poklábosit o tom, jak to senzačně funguje, bylo od prvního otevření dveří jasné, že je něco špatně. Do nosu nás praštil ukrutný puch a z předních kotoučů se linul kouř. Asi nemusím zmiňovat, že následující kilometry po horských silničkách jsme zdržovali i jinak velmi pomalé francouzské řidiče.

Naštěstí se brzdy v závěru cesty vzpamatovaly a nejspíš Focus žádnou velkou újmu neutrpěl. Rozhodně jsme ze zástupu všech zahraničních novinářů nebyli první, se kterými jel Focus opravdu naplno. Takový výkon mi na okreskách přijde naprosto ideální, takže mě vlastně ani tolik nemrzí, že jsem se nesvezl s Gallardem nebo Astonem, na které měl štěstí Dalibor.Jsem ale rád, že jsem usedl za volant hrubiánského Mercedesu C63 AMG, už jen kvůli tomu zvuku, který se vám zaryje tak hluboko do mozku, že ven ho dostanete jen dvouhlavou brokovnicí. V reálu s ním můžete strašit chodce u silnice, ale jinak najdete mnohem levnější auta, se kterými si za volantem užijete mnohem víc srandy a nestojí tolik, jako rodinný domek.

Pokud bych měl mluvit čistě o řidičských zážitcích, při kterých jsem se opravdu bavil, nesmím kromě Toyoty GT86 zapomenout ani na Mazdu MX-5, která mi k srdci přirostla přecijen o trochu více. Já vím, nebudete se mnou souhlasit, ale když jedete se staženou střechou po okreskách, užíváte si skvělé řízení a pak dorazíte na závodní okruh, kde se svezete podle svého gusta, jen těžko si představíte lépe strávený víkend.

Na okruhu jsem byl vůbec nějak často, s Mazdou 6 jsme vyrazili na Kurz sportovní jízdy a jeho obdobu na maďarském Hungaroringu a ani nespočítám, kolikrát jsem byl v Sosnové nebo na polygonu v Mostě. Podíval jsem se i na MotoGP, ale z pozice novináře jsem neviděl ani ťuk, takže příště radši zůstanu u televize.

Nesmím opomenout ani naší výpravu na Nürburgring, kde jsem sice nebyl poprvé, ale poprvé jsem se tu svezl. Pohoří Eifel má tak nepopsatelnou auru, že by byl hřích se tu alespoň jednou v životě nesvézt, ještě než ho ekoteroristé zavřou. A je fuk, jestli sem vyrazíte, jako my, s naftovým sedanem, nebo s pořádným sporťákem.

27.12.2012 7:50| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist