Olivier Panis o novém osmiválcovém motoru

Konkrétně v Jerezu to bude tak 2,3 až 2,5 vteřiny.

Francouz Olivier Panis, dnes již jen testovací jezdec, se svěřil se svými dojmy ze třídenních testů v Jerezu, kde Toyota poprvé na dráhu nasadila nový osmiválec, které zavádí pravidla pro příští rok.

„Je pochopitelně pomalejší,“ řekl Panis o RVX06 V8. „Akcelerace není taková jako u desetiválců a i odstředivé síly v zatáčkách jsou menší.“

Osmiválce mají přibližně o 200 koní menší výkon.

„To přivádí takové staré muže, jako jsem například já, na myšlenky, že by znovu obnovili kariéru formule 1!“

Osmiválce se vykazují většími vibracemi, inženýři musí sledovat mnoho systému a mechanických komponent a první den Panis odkroužil jen 24 kola, zatímco týmový kolega Ricardo Zonta s desetiválcem o sto více.

„Možná skutečnost, že jsem odjel tak málo kol, nechává i horší dojem, Ricardo je určitě unavěnější,“ řekl Panis.

„Vibrace ale byly menší než jsem čekal, třetí den už se to řídilo docela dobře, dopoledne jsem odjel 35 kol.“

Osmiválce jsou přibližně o tři vteřiny pomalejší.

„Poslendí den jsem zajel 1:21,3, což se dá srovnat s časem 1:18,0 s desetiválcem. To je dobré, protože jsme nejeli na maximu jeho potenciálu. Navíc, motor je usazen v letošním TF105. Myslím, že 1:20,0 bude reálný čas. Konkrétně v Jerezu si myslím, že čistě motor bude dělat rozdíl tak 2,3 až 2,5 vteřiny.“

Tomáš Richtr

17.7.2005 4:35

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist