okradani-okradenych.jpg

Okrádání okradených

Myslí pravicový ministr svůj návrh rozšířit mýtné na všechny silnice vážně?

Diskuze

10 komentářů

    nik

    Jak už jsem psal v příspěvku "Nehoráznost!", tak jsem pro nahrazení spotřební daně mýtem. Ale NAHRAZENÍ !!! Spotřební daň na rozdíl od mýta nedokáže správně zohledňovat míru opotřebení silnice daným vozidlem. Jestli s Fabií spotřebujete 7 l na 100 km, tak 20 tunový náklaďák se spotřebou (střílím odhad) 35 l na 100 km rozhodně neopotřebuje silnici pouze 7× více. Proto nahraďme spotřební daň spravedlivějším mýtem.

    Jyrki

    Me je to celkem jedno jestli to bude spotrebni dan nebo mytne, hlavne bych si pral aby tento stat se prestal starat o spoustu veci a nechal je odbornikum, bez korupce, na zaklade poctive vedene souteze. Aby stat prestal vybirat nehorazne dane, protoze je znamo ze snizeni dani je prospesne pro ekonomiku-lide zacnou vice utracet…

    A v neposledni rade chci aby neco delala Policie. Stat za bukem a merit radarem umi kazdy Jarda. Je mi smutno kdyz vidim ty nabrucene a znechucene strazniky mestske policie stat u prechodu kdyz jdou deti ze skoly a do skoly. Taky by mohli prohodit s temi detmi nejake slovo a ne tam stat jako tvrde Y. Bohuzel mi to pripada ze pokud se v teto zemi neco dela, dela se to s odporem.

    Body

    K tomu není co dodat.Je na tom hodně pravdy a ta největší je, že nakonec to stejně ve finále zaplatí všechno koncový zákazník na daném zboží a peníze se opět a zase rozkradou a to doslova. Pak se divíme jak všichni poslanci mají levně až podivně nabyté byty, ale v české nátuře je typické, pokud se to netýká mě tak je mi to jedno.To že přes polovinu peněz za benzín jde státu je vidět kolik nakonec samotný benzín stojí. Z tohoto státu je běžnému občanovi opravdu občas na blití.

    Pan P.

    Pravděpodobně tu budu virtuálně ukamenován, ale nejspíš ne, protože nikdo nedočte můj komentář do konce=)

    Přijde mi, že tu zazněla spusta jedovatých hesel, ale problémy českých silnic nevyřeší silná slova. Jde mi totiž o tohle: Část kamionová přepravy (zejména mezistátní) by měla být substituována železniční. Kladem by byla větší čistota, vyšší bezpečnost, menší opotřebení silnic, méně hluku u silnic, menší počet prostitutek a určitě by se ještě našly další…

    Největší překážkou je v tomto případě stav Českých drah. Tedy ty tratě jsou v pořádku, sice o 10-20let zpět, ale máme jich zato opravdu hodně. Bohužel, 20let zpět je i vedení ČD. Tady by muselo dojít k zásadním změnám, aby byla železniční nákladní přeprava pro logistické společnosti dostatečně zajímavou alternativou.

    Tím se dostávám k dalšímu problému, zde zmíněnému "všechno to nakonec zaplatíme my". Jde o to, že kamionová přeprava je (paradoxně, protože je méně efektivní) levnější. Tady by po rozumné politice ČD musela přijít i nějaká daňová restrikce, například v podobě plošného mýtného. Než začnete křičet, šáhněte po libovolné čebnici ekonomie a hledejte pod heslem "externality", nebo se zeptejte sami sebe: Jste ochotni zaplatit na jogurtu řekněme 10haléřů více za volnější, bezpečnější a méně zničené silnice, za čistší vzduch? Nebo jsou Češi opravdu takoví skrblíci a nic kolem je nezajímá?

    Poc

    Zajimavy navrh, problem CD nebude jen nepruzne vedeni … ale take nedostatek zeleznicnich tras ( zeleznice v dnesnim stavu neni ani nahodou sto pojmout to co jezdi na silnici) dalsi problem je prekladani (vetsina vyrobcu nema vlakovou vlecku ve fabrice) a v neposledni rade taky to ze nakladak je schopen prejet republiku za 1 den. To u CD neni schopen pomalu ani clovek za pomoci osobni prepravy a rychliku.

    Ale jinac souhlasim, je to dobry napad a chtelo by to jen trochu pomoci od statu a hned by nam bylo lepe

    Milan

    při stavu v jakém ČD jsou a s jakou spolehlivostí pracují, je takováto představa spíše utopií – resp. bylo by to hezké kdyby to takto fungovalo, nicméně v nejbližší budoucnosti nerealizovatelné

    Haya

    co je nejjednoduší? vybírat přímé a nepřímé daně od jednotlivců…..

    JH

    Dělám v Lidlu a můžu Vám říct jen jedno. Nezajímá. Kromě ceny českého člověka opravdu nic jiného nezajímá. Jsou schopni zbořit celej obchod kvůli slevněnému květáku.

    Zdenek

    Většinou do těchto diskuzi nezasahuji, ovšem nemůžu si v tomto případě pomoct. Autor članku píše něco o tom, že kamiony už platí spotřební daň a DPH a že by se neměli dále zpoplaňovat. Takže

    1. dopravci platí pouze spotřební daň. Každý podnikatel nad obrat 1M ročně je nucený být plátcem DPH a tím pádem jim finanční úřad DPH zase vrátí. Takže určitě 53% za pohoné hmoty neodvádí do státní kasy jak tvrdí demagogicky autor.

    2. spotřební daň a také DPH platí i běžní řidiči, které kamiony denodenně ohrožují na silnicích a právě tito řidiči odvádějí 53% (a více u benzínových aut).

    3. Pokud se podíváte na stav silnic a dálnic, tak je jasné, že je velice špatný, ale dokáži zcela jasně určit viníky. Jsou jimi jak stát, který dává na opravy málo ale primárně kamióny, které svou vahou cesty ničí. Nejsem expert, ale každému je jasné, že pokud po silnici (a to hlavně nižších tříd) projede 40t kamión, tak pro stejnou míru opotřebení musí projet moc a hoďně obyčejných osobáků s váhou do 2t. (někde jsem četl, že projetí 1 kamiónu = projetí 10 000 běžných automobilů)

    4. je mi moc líto, že nějaké dopravní loby zamezilo zavedení zákazu předjíždění kamiónů. Jiný dopravní demagog uváděl, že by se tvořili obrovské fronty kamiónů,které by brzdil nejpomalejší. Opět úplná hovadina, protože na dálnici co pár kilomatrů jsou stoupací pruhy, kde by se tito pomalí jedinci mohli krásně předjiždět. Naopak kdo nyní zpomaluje dopravu jsou ti jedinci z kamiónové dopravy, kteří i když jim auto jede o 1km/h více než kolegovi se snaži přes něj hlava nehlava dostat a tak jejich předjiždecí manévry se daji někdy počítat na minuty.

    Pěkne pondělí všem vespolek

    Zdeněk

    vasek

    taky mi to vrtá hlavou a tak pár slov:

    – mýto všude chtějí hejtmani proto, aby vytlačili kamiony ze silnic nižších tříd na kapacitní (hahaha) silnice, ze kterých kamioňáci sjeli, aby ušetřili.

    – nové poplatky zaplatíme v ceně výrobků všichni, o tom žádná, ale jak je možné, že u nás už teď je spousta food a non food zboží přepravovaného kamiony dražší než například v Rakousku, kde se také platí mýto, navíc jsou tam o maličko dražší i PHM. Nedělá z nás lobby kamioňáků blbce a rukojmí tím, že vyhrožuje dalším zdražováním?

    – musím se přiznat: nenávidím kamiony, ale jen ty co řídí tupá, zakomplexovaná a bezohledná hovada. to platí i pro osobáky, autobusy i cyklisty… Jinak kamiony beru jako nutnou součást našeho silničního provozu, kteří dělají svou práci a mají v zásadě stejný cíl jako já, dojet co nedřív a bezpečně…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist