Ojetý vůz měníme nejčastěji po 4 letech

Ať už si motorista kupuje nové nebo ojeté auto, většinou počítá s tím, že za další tři až čtyři roky bude vůz znovu měnit. Výjimku představují začínající řidiči a důchodci.

Statistiky největšího obchodníka s ojetými automobily AAA AUTO ukazují, že více než 57% motoristů kupujících ojeté vozy, se pro další auto vrací do autobazaru po třech až čtyřech letech. Tito lidé přitom nejčastěji volí vozidla značky Škoda.

„Jsme rádi, že se každým rokem zvyšuje počet zákazníků, kteří se k nám vrací pro svůj další vůz. Za poslední čtyři roky jsme zaznamenali nárůst věrných zákazníků více než 2,6 násobný, což potvrzuje naši prodejní strategii zaměřenou na zkvalitňování služeb, modernizaci a prozákaznický přístup. Zákazníci se k nám v průměru vrací za 3,8 roku,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Nejčastěji mění vozy mladí lidé do třiceti let (12,3 %), kteří více podléhají módním trendům a častěji mění své preference. Naopak lidé ve středním věku (54,7 %), tedy v rozmezí 30 až 50 let, mění svůj vůz v průměru jednou za čtyři až pět let.


„Věk zákazníků má logický vliv na časový odstup ve výměně vozu. Nejmladší zákazníci, kteří si u nás kupují své první auto, většinou hledají co nejlevnější vůz, u kterého tolik nedbají na výbavu a motorizaci. Svůj další vůz si pak většinou pořizují během dalších dvou let, a to hlavně proto, že chtějí auto více reprezentativní a odpovídající aktuálním módním trendům. Zákazníci po třicítce pak již u vozu hledí více na praktičnost a upřednostňují mladší vozy s nižším nájezdem. Senioři jsou pak méně nároční a díky menším nájezdům již obměňují vozy méně často a vrací se k nám v průměru po pěti až šesti letech,“ doplnila Topolová.

V roce 2015 se motoristé do autocenter AAA AUTO vraceli nejčastěji pro vozy značky Škoda (27,7 %), Volkswagen (10,1 %) a Ford (9,9 %), zatímco před čtyřmi lety vedle stále oblíbených vozů Škoda (31,2 %) a Ford (11,7 %) byl třetí nejvyhledávanější značkou Renault (8,9 %) a teprve čtvrtý Volkswagen (7,4 %). Mezi nejoblíbenější modely pak u těchto řidičů patřili vozy Škoda Octavia a Fabia, Volkswagen Passat nebo Ford Focus a Mondeo.

Tyto modely se obecně řadí k nejoblíbenějším ojetinám v České republice. Že je o ně takový zájem, v prodejní síti největšího obchodníka s ojetými vozy, tedy není žádným překvapením.

22.3.2016 9:20| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist