Ojeté hybridy stále netáhnou

Motoristé se ojetým hybridním vozů vyhýbají. Prodat takové auto je mnohdy běh na dlouhou trať, zakončený razantním snížením ceny.
ojetehybridynetahnoou.jpg Zdroj: MilanJ

Mohlo by se zdát, že v České republice jsou motoristé příliš konzervativní a tak výrazně preferují klasický pohon se spalovacím motorem. Jako alternativní pohon se nejvíce prosazuje LPG, které však staví na zážehovém agregátu. Přitom hybridní technologie ve smyslu zážehový motor a elektromotor je zde už řadu let, znatelně déle než klasické elektromobily. Na trhu ojetin se těmto vozů ale drtivá většina motoristů vyhýbá jako čert kříži.

V čem je tedy problém? Jsou Češi opravdu takové konzervy? To bude jistě oblíbené vysvětlení řady ekologických aktivistů, ale skutečný důvod najdeme spíše někde jinde. Jsou jím obavy z životnosti hybridního systému, zejména pak akumulátorů, ale i obavy z vysokých servisních nákladů v případě nějakého technického problému.

Vzhledem k tomu, že například záruka na hybridní systém u Toyoty Prius druhé generace činila osm let, jsou takové obavy pochopitelné. Ne, že by to byla krátká doba, ale nejednoho motoristu jistě napadne: „Proč osm, proč nedali deset?“ V očích zájemců o ojetiny zkrátka hybridní vozy představují zvýšené riziko a to musí každý rozumně uvažující člověk pochopit.

Navíc první hybridy ani neoslní nějakou extrémní úsporou provozních nákladů. Současné hybridy jsou v tomto směru lepší, každá technologie prostě potřebuje určitý čas na vývoj. Kromě toho se úspora projevuje více v případě velkých a těžkých vozů. Například luxusní Lexus LS v hybridním provedení 600h dokáže jet o více jak tři litry na sto kilometrů úsporněji ve srovnání s verzí vybavenou jenom spalovacím motorem pod označením 460 (benzinový osmiválec).

Podle analýzy největšího prodejce ojetých vozů AAA AUTO je jednoznačně nejoblíbenější značkou mezi hybridními vozy japonská Toyota. To je dáno i širokou paletou modelů s hybridní technologií, které tato značka nabízí. Pod křídla Toyoty patří také značka Lexus. S prodejem vozu této značky má zkušenosti pan Vít z Prahy: „Když jsem prodával ojetý Lexus RX, po více jak měsíci marného snažení jsem nakonec slevil o více jak sto tisíc korun. Přestože auto bylo ve vynikajícím stavu, nebyl o něj zájem. Teprve po snížení ceny se mi vůz podařilo prodat, alespoň formou výkupu v autobazaru. Ani to přitom nebylo bez problémů, protože mi výkupčí líčil, jak dlouho budou vůz nabízet, než o něj někdo bude mít zájem.“

Ještě čtrnáct dní po výkupu stojí vůz v autobazaru a stále čeká na nového majitele. Z toho je jasně vidět, že zájem o ojeté automobily s hybridním pohonem není nijak závratný a pro současné majitele může být celkem problém, se vozu zbavit.

5.1.2018 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist