Ojeté hybridy stále netáhnou

Motoristé se ojetým hybridním vozů vyhýbají. Prodat takové auto je mnohdy běh na dlouhou trať, zakončený razantním snížením ceny.
ojetehybridynetahnoou.jpg

Mohlo by se zdát, že v České republice jsou motoristé příliš konzervativní a tak výrazně preferují klasický pohon se spalovacím motorem. Jako alternativní pohon se nejvíce prosazuje LPG, které však staví na zážehovém agregátu. Přitom hybridní technologie ve smyslu zážehový motor a elektromotor je zde už řadu let, znatelně déle než klasické elektromobily. Na trhu ojetin se těmto vozů ale drtivá většina motoristů vyhýbá jako čert kříži.

V čem je tedy problém? Jsou Češi opravdu takové konzervy? To bude jistě oblíbené vysvětlení řady ekologických aktivistů, ale skutečný důvod najdeme spíše někde jinde. Jsou jím obavy z životnosti hybridního systému, zejména pak akumulátorů, ale i obavy z vysokých servisních nákladů v případě nějakého technického problému.

Vzhledem k tomu, že například záruka na hybridní systém u Toyoty Prius druhé generace činila osm let, jsou takové obavy pochopitelné. Ne, že by to byla krátká doba, ale nejednoho motoristu jistě napadne: „Proč osm, proč nedali deset?“ V očích zájemců o ojetiny zkrátka hybridní vozy představují zvýšené riziko a to musí každý rozumně uvažující člověk pochopit.

Navíc první hybridy ani neoslní nějakou extrémní úsporou provozních nákladů. Současné hybridy jsou v tomto směru lepší, každá technologie prostě potřebuje určitý čas na vývoj. Kromě toho se úspora projevuje více v případě velkých a těžkých vozů. Například luxusní Lexus LS v hybridním provedení 600h dokáže jet o více jak tři litry na sto kilometrů úsporněji ve srovnání s verzí vybavenou jenom spalovacím motorem pod označením 460 (benzinový osmiválec).

Podle analýzy největšího prodejce ojetých vozů AAA AUTO je jednoznačně nejoblíbenější značkou mezi hybridními vozy japonská Toyota. To je dáno i širokou paletou modelů s hybridní technologií, které tato značka nabízí. Pod křídla Toyoty patří také značka Lexus. S prodejem vozu této značky má zkušenosti pan Vít z Prahy: „Když jsem prodával ojetý Lexus RX, po více jak měsíci marného snažení jsem nakonec slevil o více jak sto tisíc korun. Přestože auto bylo ve vynikajícím stavu, nebyl o něj zájem. Teprve po snížení ceny se mi vůz podařilo prodat, alespoň formou výkupu v autobazaru. Ani to přitom nebylo bez problémů, protože mi výkupčí líčil, jak dlouho budou vůz nabízet, než o něj někdo bude mít zájem.“

Ještě čtrnáct dní po výkupu stojí vůz v autobazaru a stále čeká na nového majitele. Z toho je jasně vidět, že zájem o ojeté automobily s hybridním pohonem není nijak závratný a pro současné majitele může být celkem problém, se vozu zbavit.

5.1.2018 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist