Ojeté diesely se vrací na výsluní, prodeje táhnou oblíbené vozy MPV a SUV

Když vypukla aféra Dieselgate, začal doslova hon na naftové motory. Nyní, po čtyřech letech, se situace uklidňuje a zákazníci se opět vracejí k výhodám naftových motorů.
ford-galaxy-2016-1280-17-1100x618.jpg Zdroj: Ford

Emisní aféra v roce 2015 způsobila, že prodeje a následně pak i výroba aut s naftovými motory citelně poklesla. Dalším následkem byly zákazy vjezdu dieselů kvůli emisím do center některých německých měst. K nim se pak postupně přidala i další evropská města.

Pokles prodejů nových naftových aut byl také dán tím, že automobilkám nějakou dobu trvalo, než se vypořádaly s novými předpisy pro stanovení emisí a konstrukčními úpravami. Některé naftové verze tak byly dočasně staženy z prodeje a nahrazeny benzinovými.

V souvislosti s aférou vznikla celá řada studií, které prokázaly, že to se škodlivými emisemi moderních dieselů není tak horké. Naftové motory mohou vykazovat dokonce nižší hodnoty škodlivých emisí než motory na benzín.

Zájem roste u nových aut i ojetin

Letošní statistiky prodejů nových vozů na největším evropském trhu – v Německu – ukazují na obnovení zájmu o modely s naftovými motory. Nárůsty hlásí sedm z patnácti zavedených automobilek. Automobilky začínají vyvíjet a uvádět na trh nové naftové motory, objevují se dokonce i osmiválce. V reakci na uklidnění situace některá města začala rušit zákazy vjezdu naftových aut do centra.

„Ukazuje se, že díru na trhu po naftových motorech lze jen těžko zaplnit. Nízkou spotřebu, zátah z nízkých otáček, a to při rozumné pořizovací ceně vozu, nedokáže nabídnout žádný z alternativních pohonů,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA.

Benzinové motory mají své opodstatnění u malých vozů. U velkých vozů jako jsou například SUV nebo MPV nedává benzínový pohon smysl. Velká auta s benzínovým motorem mají vyšší spotřebu až o několik litrů a rychleji klesají na ceně. Klasickým příkladem mohou být vozy kategorie MPV nebo SUV u kterých si drtivá jejich majitelů nedokáže představit provoz benzínového agregátu.

„Zájem zákazníků o ojeté vozy s naftovými motory během posledních čtyř let nijak výrazně neklesal. Trh ojetých vozů se řídí především zdravým rozumem. Velký zájem je nyní o vozy SUV a MPV. Nákupem ojetého vozu můžete ušetřit významnou část ceny, přitom si můžete užívat všechny jeho vlastnosti jako u vozu nového,“ uvádí Pavel Foltýn z Auto ESA.

2.10.2019 8:00| autor: Autoweb.cz | zdroj: Auto ESA

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist