Ojetá auta: Zákazníci jsou věrní značce, palivu i karoserii

Tomu se říká věrnost. A nebo konzervativnost. Každopádně zákazníci a kupující ojetých aut jen velmi neradi mění své návyky.

Statistika mluví jasně a říká, že zákazníci kupující ojeté vozy jsou věrní typu paliva, druhu karoserie a značce. A že o něco méně pravděpodobně si koupí stejnou barvu auta. Řídí-li se řídí při nákupu barvou auta, tak opakovaně kupují … modrou.

Zajímá vás, o jaké značky je u nás největší zájem? Není těžké uhádnout. Ze značek se typicky vrací pro Škody, Fordy a Renaulty. To všechno vyplývá to z analýzy autobazaru AAA Auto, v rámci analýz za posledních pět let.

Zajímavý je pohled na konkrétní čísla. Zákazníci se nejčastěji vrací pro Škody a jde o 55,1 %, Fordy a 27,9 % a Renaulty 25,4 %. Top 5 uzavírají značky Toyota s 20,4 % a Citroen s 20,3 %.

Pojďme teď na ty barvy. Modrá je jasná, to už víme, a jde o 28,1 %. Pak jsou zákazníci věrní také barvě červené v 22,9 % a „nádherné“ šedé, co že je 22,3 %. Sedan nebo kombi? Ani jedno, pokud jde o karoserii, tak prodejům vévodí hatchback a to nadpoloviční většinou, přesně jde o 53,5 %.

Nafta vede co do oblíbenosti paliva, ale řidiči, kteří jezdí s benzínovým autem, při opakovaném nákupu většinou (ze tří čtvrtin) opět nesáhnou po naftovém motoru.

Autoweb.cz, zdroj: AAA Auto

30.1.2013 5:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist